Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verkopen lijkt mij geen oplossing, zou er hulp bij halen, vertrouwen weer opbouwen en ervoor zorgen dat je dit volgende winter weer hebt (dus alternatieven zoeken voor stalling?)
sSanne schreef:En hoe reageert ze in de zomer op de longe, loopt ze dan ook als een dolle of is ze dan wel lekker ontspannen? En longeer je meerdere dagen en de dag zelf dat je weer ging rijden of longeer je dan alleen voor je d'r op gaat?
Want ik ook met het probleem dat ik mijn ruin een hele tijd niet heb gereden, dan longeer ik hem een aantal dagen achter elkaar en net voor ik er op ga, (wel altijd met dubbele longe) hij is dan wel wat jolig maar niet gemeen. Ik moet wel zeggen dat ik dan direct ga draven want als ik dan ga stappen is het ook een tikkende tijd bom.
En heb je ook schrik om op een ander paard te stappen of alleen op haar?
snissje schreef:Ja natuurlijk zeker weten! en op de grond vertrouw ik haar ook. Alleen zei mij niet..WinSel schreef:Maar heb je al es geprobeerd om vanaf de grond het vetrouwen terug te winnen ?

En aangezien je zegt dat je paard er alleen maar heter van wordt, denk ik dat er ook wat veranderd kan worden aan het longeren opzich. Probeer er niet teveel vanuit te gaan dat ze allemaal wel snapt wat je bedoelt.. Ga eens rustig beginnen en probeer de ontspanning te vinden en te houden. Ook al betekent dat dat je eerst alleen maar rondjes kan stappen, desnoods loop je eerst mee als ze harder wil. Maar neem de tijd en de rust. Voor jezelf ook. Ook al is het alleen rondjes stappen aan een longe en een kwartier staan kriebelen.. Beloon met rust, gewoon even niks voor je paard.