Aan de teugel gaan
Nagevelijkheid
Hankenbiegung / hurken
Ik ken het begrip niet, maar ik denk gelijk aan de mate van buiging in het spronggewricht om draging in de draf te krijgen
Verzameling
Grotedeels het gewicht op het achterbeen dragen, dit krijg je door de rug te bollen, buikspieren aan te spannen en achterbenen met buiging onder de massa te zetten
Van achteren naar voren rijden
Dat het paard eerst zn achterbeen weg zeg (in draf staat het voorste achterbeen eerder aan de grond dan het voorste voorbeen), dus actief in het achterbeen is
Nageeflijkheid
Los in de kaak, hals, schouder, rug en lenderen. Het paard schuimt, volgt de hand en is niet bang voor contact.
Scheefheid
gebogenheid naar rechts of links, natuurlijk verschijnsel wat je bij losrijden dient te corrigeren voor echte nagevelijkheid
Achter de hulpen
Ken ik niet... is dat achter de teugel lopen? Dan komen ze nl los van het bit en heb je geen contact meer. Als het vluchten voor je been is, rent ti weg wanneer hij je beenhulp voelt zonder bv opzij gaan wat eigelijk de bedoeling is.
Impuls
buiging in het achterbeen, een dragende draf, krachtig in afzet, met afdruk, niet hard maar krachtig en gedragen dus