4,5 Jarige Haflinger Beau, onze laatste B wedstrijd!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:38

Nee joh, niemand is een Anky!
en bij een haflinger is het zo, hoe meer je 'vast' houd hoe sterker hij word in de kaak..
dat is gewoon een goed leerpuntje voor de volgende keer, de foto's die je liet zien die zien er al vel fijner uit..
overigens zit je echt niet vreselijk hoor!

het zijn gewoon leer puntjes, wees blij dat het een keer slecht gaat, want daar leer je alleen maar weer van!
Tip voor de volgende keer: als je merkt dat hij wat frisser is, probeer hem dan richting hals strekken met een wat lossere teugel te werken.. en probeer wat ophoudingen te maken ipv de hele tijd druk te geven..
en rijd veel overgangen zodat de pony verandert in het tempo

dit probleem herken ik ook heel goed van mezelf, en ik denk meerdere haflinger eigenaren :+

Don_Zhivago: ga met je mee, het gaat er overigens wel om hoe je het brengt en hoe je ermee omgaat, zie verder niks negatiefs hoor van beide kanten :)

Lonka1

Re: 4,5 Jarige Haflinger Beau, onze laatste B wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:46

dan is het toch knap dat Bitje zulke mooi punten haalt nietwaar....!!!! zo zie je maar weer dat foto`s niet altijd laten zien wat de jury ziet.......en tuurlijk, het kan altijd beter.....ik zou zeggen veel suc6 in de L1.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:11

Tuurlijk is commentaar altijd welkom , en ik weet dat er fotos tussen zitten waar ik echt héél bagger zit (waar ik zelf ook echt van schrok)
Maar het komt nu over dat iedereen denkt dat ik áltijd zo hardnekkig en onvriendelijk rijd,
en dat ik altijd sporen draag en van beau gatenkaas maak, was ik maar eens wat strenger voor beau soms :o

Vandaar, ik wil gewoon niet dat iedereen denkt dat ik 1 of andere onvriendelijke ruiter ben die geen respect
naar het paard toe legt..

lenlein12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:18

Mooi paardje hoor,
jullie zijn samen een Leuk plaatje!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:08

Leuk paardje, hij loopt wel leuk.
Alleen mag je misschien net iets meer recht op zitten, ik vind je nog netwat te veel achterover hangen. Maar wat mij het meest opviel is dat je beugels vrij kort lijken (op de foto's zitten je knieen heel erg naar voren bij de zweetbladen) misschien een gaatje langer.
Verder veel succes in de L1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:26

_Bitje_ schreef:
Tuurlijk is commentaar altijd welkom , en ik weet dat er fotos tussen zitten waar ik echt héél bagger zit (waar ik zelf ook echt van schrok)
Maar het komt nu over dat iedereen denkt dat ik áltijd zo hardnekkig en onvriendelijk rijd,
en dat ik altijd sporen draag en van beau gatenkaas maak, was ik maar eens wat strenger voor beau soms :o

Vandaar, ik wil gewoon niet dat iedereen denkt dat ik 1 of andere onvriendelijke ruiter ben die geen respect

Dat idee heb ik helemaal niet :)

Het is alleen maar rijtechnisch commentaar, je schrijft altijd erg liefdevol over hem, dus nah,ik geloof dat je dol op hem bent. Rijtechnisch kun je gewoon het een en ander verbeteren, maar dat moeten we allemaal, toch?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:31

Yamcha schreef:
_Bitje_ schreef:

Dat idee heb ik helemaal niet :)

Het is alleen maar rijtechnisch commentaar, je schrijft altijd erg liefdevol over hem, dus nah,ik geloof dat je dol op hem bent. Rijtechnisch kun je gewoon het een en ander verbeteren, maar dat moeten we allemaal, toch?

pjiew.. oke 1 last minder :)
Ik hoop dat ik me dat naar achteren zitten snel afleer, let er nu goed op en als ik er maar om denk zit ik goed :)
En mijn hakken, daar oefen ik ook op, al gaat dat wel lastig (en ja zonder sporen :P)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:35

Leuke foto's! Je hebt hem goed aan het lopen!
Ik zou alleen proberen om iets minder achterover te zitten, en iets meer op je kont te zitten in galop ;) Kan ook een momentopname zijn hoor, maar op foto 8 lijkt het of je veel uit het zadel komt. Het ziet er verder leuk uit! Jullie zijn een leuke combi! Succes in het L1!
Laatst bijgewerkt door Kyarahh op 26-01-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:36

Wat een sprekend hoofdje heeft die zeg!

Idd van je houding maar dat heeft de rest al genoeg gezegd :+
Maar je hebt een leuke paardje onder je lopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:43

_Bitje_ schreef:
pjiew.. oke 1 last minder
Ik hoop dat ik me dat naar achteren zitten snel afleer, let er nu goed op en als ik er maar om denk zit ik goed
En mijn hakken, daar oefen ik ook op, al gaat dat wel lastig (en ja zonder sporen

Toppertje ben je +:)+

Probeer je been vanaf je heup ontspannen te laten afhangen, en dan met de bal van je voet in de beugel lichtjes te steunen, dan zit je hak eigenlijk al goed.

En je zit: kijk ook vaak in de spiegels in de bak, dat kan echt erg goed helpen. En mss een keer zitles nemen?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:46

Yamcha schreef:
En je zit: kijk ook vaak in de spiegels in de bak, dat kan echt erg goed helpen. En mss een keer zitles nemen?

en daar baal ik zo van, die hebben we niet op stal, dus kijk meestal in de schaduw (maarja die zegt ook niet alles)
Ik heb deze hele week al stalgenoten gevraagd hoe ik precies zat, dan zijn zij maar de spiegel voor mij :P
(je moet toch wat verzinnen :+)

Dankje voor je tips voor de hakken, zal ze vanavond proberen :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:00

Zie het commentaar als opbouwende kritiek meid ;)
komt vast wel goed ;)

je zit is indd iets waar andere je op moeten wijzen.. dus goed dat je stalgenootjes je willen helpen..

jovelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:11

ik vind dat je een mooie haf hebt, wat voor papier zit er achter?
foto's vertekenen altijd iets, en soms wordt een foto gewoon op het verkeerde moment genomen, net wanneer de pony een klein beetje duikt ofzo, in de B is de aanleuning ook nog niet altijd super constant volgens mij, ook vind ik je sporen niet storen, ze zijn ook erg klein, je moet wel je hakken uitdrukken, dan komt je spoor niet tegen je pony,

verder: gezien je nette erelijst lijken mij de reacties hier wel wat negatief, als al die jury's waarvan jij die dikke punten hebt gekregen in de ogen van de meeste mensen hier ongelijk hebben denk ik toch echt dat ze jou eens in het echt moeten zien voordat ze hun mening geven,

succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:15

Jovelas: nee, hij is papierloos. Weet alleen wie de moeder is (niet van naam)
ik ben nog achter de vader aan, en er zijn 2 vaders die het zal kunnen wezen.
Of een volle haflinger hengst, of een Haflingerhengst met wat welsh bloed (dan zou hij ong. 16% welsh beschikken)

jovelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:24

nou, t is een leuk dier hoor! :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:19

inderdaad Lotte, je doet het verder super, probeer het als leer puntjes te zien!
Ben benieuwd naar het volgende topic :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 21:26

haha dankje! :+

Heb vanavond even zonder zadel gereden. En nou ja dan kun je niet echt werken aan je hakken :+
Maar wel goed op mijn bovenlijf gelet, en gevraagd aan een stalgenoot (iemand die Z heeft gereden en
nu met een friesche hengst m2 rijd) en die vond dat ik keurig zat, niks op aan te merken, dus moet voorlopig gewoon even
er goed opletten, en hopen dat ik het snel afleer :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:52

Haha, zo te merken ben jij errug dol op je paardje :D
Het is een mooi dier!
Op de foto's zie je idd vooral met de voorwaarste gangen dat je wat streng bent met je binnenhand.
Misschien kun je erop letten dat je dit wat meer opvangt met je buitenhand, ik denk dat je op het moment dat jij gaat uitstrekken daar te weinig op let en zelf ook te enthousiast wordt.
Tijdens de training kun je dit oefenen door contrastelling te nemen.
Dat je iets naar achter gaat zitten is wel logisch, ik vind dit allemaal niet zo verkeerd, je bent nog maar in het begin met een vrij jong paard, ga je straks meer verzamelen komt dat vanzelf goed.
En dat hij makkelijk naar beneden wil/gaat is toch wel een teken dat je op de goede weg zit.
Hou dit er wel in tijdens de training!
Jullie zijn een mooie combi!
En je haar kun je ook in een haarnetje doen en dan achterop nog zo'n speld dan gaat je haar niet los.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:41

Op zich ziet het er best netjes uit. Op sommige foto's komt hij wat achter de loodlijn.
Probeer je handen beter te dragen en bij elkaar te houden. En niet tever achterover gaan zitten; probeer recht boven je pony te blijven zitten.

Succes in de LI.

ps: ik vind de losse manen niet mooi, hengstenvlecht staat netter.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:48

Ik vind het er opzich wel goed uitzien ik neem aan dat je hem niet nonstop met je sporen prikt ? :+
op welke leeftijd is hij geruint?

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:01

Ik vind het super knap dat jij je hafje zo lekker aan het lopen hebt. En al zo snel ik de L1 echt knap. Over je houding heb ik niks aan te merken. Ik zie zo veel mensen naar voren hangen in het zadel en jij zit achterover. Misschien ietsje minder. Je moet niet zo negatief over jezelf zijn. Je mag trots zijn op wat je al bereikt hebt in zo'n korte tijd. Ik ga je veel succes wensen, maar dat zal best gaan goed komen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 16:05

Dankjullie!
shilady schreef:
Ik vind het er opzich wel goed uitzien ik neem aan dat je hem niet nonstop met je sporen prikt ? :+
op welke leeftijd is hij geruint?

nee hoor, zoals je kunt lezen rijd ik enkel met sporen en werk ik hard aan mijn hakken.

Hij is op zijn 2,5 jarige leeftijd geruint volgens mij, weet dit niet zeker, want toen was ie nog niet van mij. :)

Over het vlechten: Ik krijg binnenkort een snelcurces hengstenvlechten maken, maar hoe het er nu uitziet
als ik er 1 maak, is echt niet best :o

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:57

Ja ik zeg ook minder die benen erin. Probeer daar in te trainen. Paarden reageren tenslotte ook al op een vlieg ;)
Iets minder druk in de handen, hij moet er niet in gaan hangen.

En persoonlijk ben ik voor vlechten, knotjes of hengstenvlecht. Ziet er net ff gelikter en netter uit.
Succes

SvdVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:34

Spoorgebruik kan inderdaad iets minder.
Je leunt iets wat ver naar achter en lijkt een strenge hand te hebben.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:57

Don_Zhivago schreef:
Vind je wel erg nagatief nu hoor.

Bijna iedereen (waaronder ik) hebben gezegd dat hij mooi loopt voor een haflinger. Dat is toch positief.
Je zit is afgekraakt maar gezien de eerste foto's is dat niet geheel onterecht toch?
2e serie foto's is een heel stuk beter behalve je handen.

Maar als jij iets plaatst bij haw krijg je altijd commentaar. Als je dat niet wilt moet je plaatsen bij rijden itp.

Ik vind het commentaar wel meevallen, je hebt een mooi paardje wat goed loopt. Alleen gezien de eerste foto's is het commentaar terecht.
Commentaar kan jij onderbouwen met argumenten, zoals je bij mij ook zei dat de houding van je armen/handen nu al beter is.

Prima toch? ;) commentaar kan je van leren.

Vind dit een beetje raar.. Een haf kan niet mooi lopen? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? Zo schrijf je het namelijk. 'hij loopt mooi voor een haf'.

Haar zit word helemaal niet afgekraakt! Er worden tips gegeven!

@TS; Hij lijkt inderdaad zwaar in je handen/of jij sterk.. Maar je hebt maar 5 minuten kunnen inrijden begrijp ik! Is altijd spannend op nieuw terein!

Heel veel succes in het L1! Maar dat zal wel goed komen :) !