MirandaFuego schreef:Wat je beter kunt doen is je beugels uit, zo leer je goed zitten, als je dat het eerste half uur doet na het losrijden, dan kun je je beugels daarna makkelijk 2 gaten langer doen!(je kleeft nu teveel vast en ontspant zo niet)
Je hebt teveel gewicht in je handen, je paard leunt op jou, je bent niet te streng met je hand (ik vind je houding erg netjes)maar je paard moet er meer door heen, ze blijft net op een punt hangen.
Idd moet je veel gaan schakelen, overgangen gaan rijden en figuren, volte openen en sluiten is ook een goede oefening.
Daarbij moet je dan wel goed opletten dat als ze lichter wordt, jij meegeeft zodat je een zo licht mogelijk contact houdt, wordt het weer zwaarder moet je weer wegrijden enz.
Dat kan in het begin heel intensief zijn, maar zal steeds gemakkelijker gaan!
Jullie zien er samen leuk uit!
Bedankt voor je tips! Dat ik veel gewicht in mn handen heb is niet helemaal waar, want ik heb juist niks in mn handen. Alleen op het moment dat ik haar te diep vraag wordt ze zwaar, kwam ik vandaag achter.
Verder zal ik morgen deze tips eens proberen. Volte sluiten word ze altijd zo boos op me, want ze vind het echt moeilijk om dan lengtebuiging te geven op de kleine volte
Maar we gaan ons best doen.. en ik zal morgen inderdaad wel even zonder beugels rijden.Vond het vandaag niet zo'n strak plan want er waren jagers en elke keer als die schoten toen verschoot Floor ook