Haflinger Floor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:39

MirandaFuego schreef:
Wat je beter kunt doen is je beugels uit, zo leer je goed zitten, als je dat het eerste half uur doet na het losrijden, dan kun je je beugels daarna makkelijk 2 gaten langer doen!(je kleeft nu teveel vast en ontspant zo niet)
Je hebt teveel gewicht in je handen, je paard leunt op jou, je bent niet te streng met je hand (ik vind je houding erg netjes)maar je paard moet er meer door heen, ze blijft net op een punt hangen.
Idd moet je veel gaan schakelen, overgangen gaan rijden en figuren, volte openen en sluiten is ook een goede oefening.
Daarbij moet je dan wel goed opletten dat als ze lichter wordt, jij meegeeft zodat je een zo licht mogelijk contact houdt, wordt het weer zwaarder moet je weer wegrijden enz.
Dat kan in het begin heel intensief zijn, maar zal steeds gemakkelijker gaan!
Jullie zien er samen leuk uit!

Bedankt voor je tips! Dat ik veel gewicht in mn handen heb is niet helemaal waar, want ik heb juist niks in mn handen. Alleen op het moment dat ik haar te diep vraag wordt ze zwaar, kwam ik vandaag achter.
Verder zal ik morgen deze tips eens proberen. Volte sluiten word ze altijd zo boos op me, want ze vind het echt moeilijk om dan lengtebuiging te geven op de kleine volte :P Maar we gaan ons best doen.. en ik zal morgen inderdaad wel even zonder beugels rijden.
Vond het vandaag niet zo'n strak plan want er waren jagers en elke keer als die schoten toen verschoot Floor ook :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:55

Laurahh schreef:
Bedankt voor je tips! Dat ik veel gewicht in mn handen heb is niet helemaal waar, want ik heb juist niks in mn handen. Alleen op het moment dat ik haar te diep vraag wordt ze zwaar, kwam ik vandaag achter.
Verder zal ik morgen deze tips eens proberen. Volte sluiten word ze altijd zo boos op me, want ze vind het echt moeilijk om dan lengtebuiging te geven op de kleine volte :P Maar we gaan ons best doen.. en ik zal morgen inderdaad wel even zonder beugels rijden.
Vond het vandaag niet zo'n strak plan want er waren jagers en elke keer als die schoten toen verschoot Floor ook :')

Als je volte gaat sluiten gewoon rustig aan beginnen, het blijkt dat ze dat moeilijk vind, dat kan best pijn doen om spieren op te rekken, dus steeds een stapje verder!
En als ze zwaar wordt met sommige oefeningen, kan dat komen omdat ze daar ook moeite mee heeft, dat is opzich niet erg, blijf wel zorgen dat ze actief is (op het achterbeen)dan zal dat vanzelf beter gaan als ze losser wordt!
Je zal verbaast zijn als je zonder beugels gaat rijden, dan lijken je beugels daarna heel kort!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:06

MirandaFuego schreef:
Als je volte gaat sluiten gewoon rustig aan beginnen, het blijkt dat ze dat moeilijk vind, dat kan best pijn doen om spieren op te rekken, dus steeds een stapje verder!
En als ze zwaar wordt met sommige oefeningen, kan dat komen omdat ze daar ook moeite mee heeft, dat is opzich niet erg, blijf wel zorgen dat ze actief is (op het achterbeen)dan zal dat vanzelf beter gaan als ze losser wordt!
Je zal verbaast zijn als je zonder beugels gaat rijden, dan lijken je beugels daarna heel kort!

Ja het is wel zo dat ze echt veel dingen moeilijk vind, en dan vind ik het weer moeilijk om mn geduld te bewaren :')
Maar we gaan ons best doen, bedankt voor de tips! :D

ezzelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:38

Ziet er goed uit, alleen even letten op je tenen die moeten iets meer naar binnen

MariekeS_

Re: Haflinger Floor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:02

jouw problemen komen met erg bekend voor allemaal :+

Het ziet er heel vriendelijk uit, dan ten eerste, en jullie zijn echt een hele leuke combi!
Qua houding heb ik precies hetzelfde gehad, namelijk nijging tot stoelzit. Wat bij mij geholpen heeft is beugels in eerste instantie langer en héél veel oefenen. Vaak beugels uit en zonder zadel zodat je de juiste spieren gaat gebruiken. Na 2 jaar heb ik uiteindelijk m'n beugels weer op de eerste lengte gehad maar doordat je andere spieren aan- en ontspant zit je dan toch netjes. Je zou ook nog even naar het zadel kunnen kijken, misschien ligt deze iets achterover waardoor je onderbenen ook naar voren gaan.. :)

Ook je aanleuning komt me bekend voor: een haflinger met een vrij korte hals die heel licht in de mond is. Ze lopen graag in hun eigen houding wat er voor het oog best leuk uit ziet maar niet van jou is... Als je wil halsstrekken, volgt ze je hand dan naar beneden om de druk op te zoeken of blijft ze bovenin hangen? Dat laatste deed de haf waar ik op gereden heb ook en wat bij ons heel erg geholpen heeft is het longeren met pessoa (en naar dit beeld toe werken: http://www2.picturepush.com/photo/a/306 ... %29.bmp?v0)
Daar werden haar rugspieren sterker van en ze kon fijner zakken vanuit de schoft. Ook het achterbeen werd vééél beter! Met het rijden merkte ik vrij snel verschil maar pas na een jaar kon ik zeggen dat het echt 'opgelost' was :)

Jullie zijn echt een leuke combinatie en met les en kritisch naar jezelf kijken komen jullie er wel :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:24

MariekeS_ schreef:
jouw problemen komen met erg bekend voor allemaal :+

Het ziet er heel vriendelijk uit, dan ten eerste, en jullie zijn echt een hele leuke combi!
Qua houding heb ik precies hetzelfde gehad, namelijk nijging tot stoelzit. Wat bij mij geholpen heeft is beugels in eerste instantie langer en héél veel oefenen. Vaak beugels uit en zonder zadel zodat je de juiste spieren gaat gebruiken. Na 2 jaar heb ik uiteindelijk m'n beugels weer op de eerste lengte gehad maar doordat je andere spieren aan- en ontspant zit je dan toch netjes. Je zou ook nog even naar het zadel kunnen kijken, misschien ligt deze iets achterover waardoor je onderbenen ook naar voren gaan.. :)

Ook je aanleuning komt me bekend voor: een haflinger met een vrij korte hals die heel licht in de mond is. Ze lopen graag in hun eigen houding wat er voor het oog best leuk uit ziet maar niet van jou is... Als je wil halsstrekken, volgt ze je hand dan naar beneden om de druk op te zoeken of blijft ze bovenin hangen? Dat laatste deed de haf waar ik op gereden heb ook en wat bij ons heel erg geholpen heeft is het longeren met pessoa (en naar dit beeld toe werken: http://www2.picturepush.com/photo/a/306 ... %29.bmp?v0)
Daar werden haar rugspieren sterker van en ze kon fijner zakken vanuit de schoft. Ook het achterbeen werd vééél beter! Met het rijden merkte ik vrij snel verschil maar pas na een jaar kon ik zeggen dat het echt 'opgelost' was :)

Jullie zijn echt een leuke combinatie en met les en kritisch naar jezelf kijken komen jullie er wel :)

Naja in stap kan ze heel fijn halsstrekken en loopt ze ook automatisch lekker laag.
Maar in draf heeft ze inderdaad wel erg de neiging om haar hoofd hoog te houden, niet look-a-like giraf, maar ook niet zoals de bedoeling is. Dan moet je er echt goed aan rijden wil je dr laag houden.

In het begin was ze trouwens echt níet licht in de mond, toen trok ze je de armen uit 't lijf :')
Maar ondertussen wel gelukkig.

Ik ga inderdaad mn instructrice vragen of ze me wilt uitleggen hoe pessoa werkt, ze had het er laatst al wel over dus zal het wel weer even in de groep gooien :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:19

Grappig, nog een haf die Floor heet :D

Ik vind dat je het prima doet voor het aantal jaar dat je rijdt. Ik geloof dat het meeste al is gezegd, maar ik zou als ik jou was ook vaker zonder beugels gaan rijden. :)

kikkertjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:34

ik vnd het netjes, voor 1,5 jaar!!
je weet zelf idd al waar aan je moet werken, leuke haf!

Nouskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:46

Goede houding heb je!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:49

Wat een super leuke haf!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:08

Wat een leuke Haflinger! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:13

Bedankt allemaal :D
Ik ben al hard aan het oefenen op mn houding en Floor loopt ondertussen ook al een stuk fijner :D

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:11

voor de tijd die je rijd ziet het er goed uit! ik zou alleen wel je sporen af doen, deze zijn voor het verfijnen van je hulpen, en zo ver is het ( gok ik) nog niet!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 08:17

nova_zodiax schreef:
voor de tijd die je rijd ziet het er goed uit! ik zou alleen wel je sporen af doen, deze zijn voor het verfijnen van je hulpen, en zo ver is het ( gok ik) nog niet!

Ik heb ze wel om voor het verfijnen van hulpen, maar ik heb ook gezien dat ik nog te vaak onbewust prik..
Dus totdat ik een betere beenligging heb laat ik ze af ;)

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:17

ik heb een zwak voor haflingers & het hoeft dus alleen maar in de naam van 't topic te staan en ik kijk, dus zo kwam ik ook hier terecht :o

Ik vind het er goed uitzien je hebt sommige punten die mij opvielen al genoemd in je openinspost, alleen wat ik nog mee wil geven is om je beugels misschien een gaatje langer te doen, het lijkt erg kort ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:11

Just_Biancaa schreef:
ik heb een zwak voor haflingers & het hoeft dus alleen maar in de naam van 't topic te staan en ik kijk, dus zo kwam ik ook hier terecht :o

Ik vind het er goed uitzien je hebt sommige punten die mij opvielen al genoemd in je openinspost, alleen wat ik nog mee wil geven is om je beugels misschien een gaatje langer te doen, het lijkt erg kort ;)

Ik doe mn beugels nog niet langer, ik moet eens mijn beenhouding in orde hebben voor ik ze langer maak ;)
Want ik als ik ze nu langer maak steek ik ze alleen maar verder naar voren op zoek naar steun.

Maar ondertussen is mn beenhouding (volgensmij) al erg veranderd :D

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:36

leuke haf heb jij en buiten die stoelzit, zit je echt netjes! die stoelzit is naar mijn idee waarschijnlijk een combinatie van niet juist zitten en het zadel. mss heb je het met een ander zadel al heel wat minder :) over de zit zijn natuurlijk al voldoende tips gegeven :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 18:39

Ka_tje schreef:
leuke haf heb jij en buiten die stoelzit, zit je echt netjes! die stoelzit is naar mijn idee waarschijnlijk een combinatie van niet juist zitten en het zadel. mss heb je het met een ander zadel al heel wat minder :) over de zit zijn natuurlijk al voldoende tips gegeven :)

Ja klopt, het zadel zit vrij waardeloos. Geeft geen enkele steun wat houding betreft, maar ik ben de eigenaar niet dus een nieuw zadel kopen heb ik het geld ook niet voor :P

Maar zolang het zadel op haar goed ligt moeten we het er maar mee doen ;)

Toch bedankt!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:20

Vind het een leuke pony!

Probeer zelf stiller te zijn in je hand, nagevelijkheid moet vanuit het achterbeen komen en niet vanuit de ruiterhand.
En inderdaad meer tempo wisselingen rijden zodat de achterhand er meer bij komt.

Maar vind dat je het netjes doet, zeker aangezien je nog maar zo kort rijdt.
Keep up the good work ;)