Paard geen beweging in te krijgen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Paard geen beweging in te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:32

Nee precies, ik zou het eens doen. Dan liever wel bij mijn instructrice, de eigenaar is vaak heel druk.. Maar dan kan zij het met hem bespreken, want ze weet zich ook geen raad meer, en heeft haar liever niet in de les.. Maar als zo haar probleem boven water komt, word het misschien wel een heel fijn paard.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:34

Ik ga het toch ook maar weer eens overleggen bij onze manege, aangezien wij ook zo'n paard hebben.
Had laatst al heel gesprek met instructrise erover, die heeft dat paard inderdaad ook liever niet meer in de les etc..
Dus misschien kan ik haar overhalen het met de eigenaar te bespreken! Dit geeft mij ook weer moed!:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:35

haha hebben er toch nog meer mensen iets goeds aan over, en hopelijk dalijk de paarden, en zo ook instructrieces, manege eigenaren, en kinderen iets goeds aan over! :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:42

Ja, ik hoop dat de instructrises luisteren en er beterheid komt voor beide paarden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:42

idd! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:57

Tja, sommige paarden zijn gewoon niet geschikt voor het manege werk.. Vervelend maar het is niet anders!

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:13

Is het zadel ook nagekeken? Dat kan ook misschien verkeerd liggen? En niet alle ruiters/amazones zitten hetzelfde in het zadel. Heb je al een keer zonder zadel gereden? Loopt ze dan wel?
Ik had vroeger ook een verzorgpaard (manegepaard) die stond ook stil in de lessen, maar als tie weet dat jij de baas bent dan deed ie alles voor je ipv stil staan.. Later kreeg nog een paar meiden dit door.
De meeste instructrices weten geen raad en laten het "vervelende" paard maar op stal staan ipv bewegen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:53

Google eens learning helplessness syndrom.
Dit kan een vorm ervan zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:00

@ Patbelle: aan het zadel ligt het niet ligt als gegoten. Ik zelf heb er nog nooit zonder zadel op gezeten... Maar dat zou dan iemand moeten doen met een onwijs goede zit aangezien het paard heel hoog opgooit.

@ Karlijnxxx: ik zou het eens opzoeken bedankt!