Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Breghje schreef:11 jaar, Friese merrie, 1.60 m. ex ego. (incl ego 1.80m)
Niveau: ongeveer B nu denk ik, geen wedstrijden, maar ik rijd haar wel dressuurmatig.
Maandag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen / zodra het kan dubbele lange lijnen ong. 30 min.
Dinsdag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen.
Woensdag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen, elke week- om de week dressuurles.
Donderdag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen / zodra het kan dubbele lange lijnen ong. 30 min.
Vrijdag: haar vrije dag
Zaterdag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen / zodra het weer kan, lekker lange buitenritten.
Zondag: Rijden ong 1 uur waarvan 15-20 min stappen.
Overigens even het vermelden waard denk ik, zij heeft nu nog een selenium en eiwit tekort, waarvoor ik haar vaak moet rijden om spieropbouw te bevorderen. Ook komen als ze sterk genoeg is weer afwisselend balkjes en kleine sprongetjes in de bak, en komt er een rustdag bij.
Telstar2000 schreef:11 jarige KWPN-er van 1.75 m
training ZZ-licht niveau
Voederschema:
Werkdagen: 2,5 kilo sportbrok, 0,5 kilo muesli en 2 kilobakken haver.
Rustdagen: 1 kilo sportbrok, 1 kilo basisbrok, 0,5 kilo muesli
jouw paard krijgt veel krachtvoer! De mijne krijgt op werkdagen nog niet zoveel als de jouwe op een rustdag 

Op het moment ben ik L2 met hem , maar doe ook wel eens oefeningen voor het M2.Ga denk in Maart M1 starten
En onze uiteindelijke doel is Z 

Het is een pittig, sensibel paard met veel energie en looplust. Op bovenstaand voerschema en de aanvullende training doet hij het prima, en door goed te luisteren naar hem, houden we het rijden leuk!
Ik heb ook nog 1 keer in de week les, soms 2 keer. Ik rij minimaal 45 min, maar soms ook wel een uur en dan nog 15 min uitstappen.