Allejandro @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:24

Haha ik las allejandro en dacht. Hè een andalusier :P maar hij is iets anders. Hihi

Vind dat hij fijn laag en ontspannen loop maar kijk uit dat hij niet achter de loodlijn kruipt want dat doet hij op de meeste foto's wel.
Heb het idee dat je je handen wat vast zet, probeer ze iets meer te dragen.
Verder vind ik hem wel leuk ;) hoe groot is hij?

Allejandro

Re: Allejandro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 09:05

Sorry geen andalusier. Wel een ontzettend originele naam, haha! :D
Hij is ong. 1.65 :) Maar hij toont groter (vind ik zelf)

Bedankt voor je reactie. Wat betreft handen, die zet ik ook min of meer vast, maar meer met als doel mijn handen dus zo stil mogelijk te houden, voor de stille aanleuning. Zal er op letten!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 09:09

fuego3 schreef:
maar zit jij wel lekker zo ? ik heb er zelf ook een handje van om voorover te vallen , maar toch als ik bewust bezig ben om wat rechterop te zitten is het voor mij uiteindelijk wel prettiger. daardoor zit ik dan vaak weer met te lange teugels :o en met de handen in het kruis , maar geeft wel dat mij paardje wat vrijer kan lopen en heb dan ook nog stille handen.
dat zal wel lekker klotsen met de buik vol :D
je hebt hem trouwens leuk ingereden hoor , ;)

Bedankt voor je reactie. Echt lekker zit ik zo niet, moet zeggen dat ik ook nooit zo voorover val hoor. Viel mij die dag ook echt op, vond het zelf ook irritant. Onbewust rijd ik ietsje onzekerder vanwege de kleine beeb en dan gaat alles toch minder soepel. Iets te voorzichtig. Terwijl ik echt wel een heel braaf paard heb (nouja meestal). Te lange teugels heb ik eigenlijk ook altijd, de fotografe gaf mij wat tips waardoor ik dit als resultaat kreeg. En dat reed eigenlijk wel heel fijn! *\o/*
Hij moet ietsje minder diep en niet zo achter de loodlijn kruipen maargoed, voor een tuigpaard vind ik dat hij het allemaal heel netjes en soepel doet.
Vroeger was er enkel een giraffe-stand op hem geïnstalleerd ;) !

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:51

Je hebt een mooi paard onder je.

Op alle foto's vind ik dat hij te veel uit elkaar valt. Probeer hem van achter naar voor te rijden. Maak zijn achterhand actiever door veel overgangen te rijden. Zo kun je hem uiteindelijk wat compacter rijden.

Je zit valt nog wel wat op aan te merken.
Ben je er klaar voor? ;)

Wat jij eigenlijk moet doen is heel simpel. Wees een troste amazone. Dus rug recht, lang been en je handen iets hoger. Je hebt een prachtig dier onder je kont, dus hup even wat trotser zitten!!

Probeer wat dieper in je zadel te gaan zitten. Houdt je rug mooi recht. Je armen lijken nu op de armpjes van een harkpoppetje ;-) Zet ze niet vast. Laat je polsen als scharnieren werken.
Ik heb even een foto gepikt uit een ander topic.
Afbeelding
Dit meisje heeft op deze foto een mooie zit. Let ook op haar armen. Haar onderarm en teugel vormen een mooie doorlopende lijn. Hier moet jij ook naartoe proberen te werken.

Je paard lijkt op de foto's wel ontspannen. Als jij aan je zit werkt en zorgt dat hij iets compacter gaat lopen zijn jullie een erg mooie combinatie!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:46

Probeer goed voor je uit te kijken. Dan zit de gelijk een stuk rechter op je paard. Op sommige foto's heb je je handen erg laag. Verder ziet het er erg netjes en ontspannen uit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:36

Alie J hier op Bokt! Laat me raden, Yvonne heeft foto's gemaakt. :P
Je hebt hem lekker aan het lopen zeg! Hij is mooi ontspannen. Nu jij nog! Trotser zitten, schouders naar achter, benen recht naar beneden en handen iets meer dragen. Maar dat is ook allemaal gezegd! :)
Ga zo door! See you wel weer @ stal!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:44

:O ooh vandaar dus, oke dan snap ik het opzich wel dat je iets voorover zit :P
trouwens (alvast) gefeliciteerd ( ookal is dat misschien nog al vroeg/laat gezegd :P )
ik vind jullie 2 echt een leuke combinatie
en hebben er volgens mij allebei ook wel plezier in

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:20

hey rianne

wat ziet alie er goed uit..rijden gaat zo te zien ook goed..super hoor.
idd probeer als het lukt wat rechterop te zitten
zou zeggen ga zo door.