bedankt voor de reacties 
Eva ik rijd altijd op maandagochtend dus als jij dan oppas regelt voor stanneman kom je maar een keertje langs 
Karlijn je verhaal las voor mij erg raar want het is een ruin 
Mijn instructrice kijkt naar hoe wisse zich gedraagd en geeft ook vaak aan dat hij niet zo rond moet, dat is noch ons doel noch ons middel, enkel een tussenstap.
Dat dit niet de juiste houding is zijn we ons allemaal van bewust, maar het helpt ons wel om weer een stapje verder te komen. Dit is een paard wat niet goed volgens het boekje te rijden valt daar zijn wij al heel vaak achter gekomen.
Lengte mist hij nog maar neemt hij al wel kleine stukjes, als je kijkt naar filmpjes van een jaar geleden.
Filmpje van 3 maanden geleden;
Berdien is dit wat jij bedoelt?
Zo hebben we hem afgelopen zomer een hele tijd gereden maar dat deed hem geen goed.
Mocht je eens in de buurt zijn en eens willen aanvoelen dan stuur maar een pb 
Minimouse Ik zal eens bewuster opletten op mijn binnenteugel met aangaloperen. Vandaag had ik het idee dat -ook al kwam hij met het hoofd omhoog met aanspringen- het met iets meer balans ging en actiever.
Het lijkt voor jullie misschien alsof ik me wil verdedigen tegen jullie "kritiek" maar dat is absoluut niet zo hoor! Ik plaats natuurlijk niet alleen een topic om te horen ooohhhh en aaaahhhh
dus ik lees alles aandachtig en pak de stukken mee waar ik denk dat wij iets mee kunnen. Maar na Wisse een jaar te hebben gereden weet ik nu wel een beetje hoe het met hem werkt en dat is bij hem echt niet over rozen. Na veel strubbelingen en een maand onder het zadel bij een prof heb ik hem nu eindelijk zo ver dat we kunnen gaan samenwerken. De stapjes die we maken zijn altijd erg klein, voor een ander vaak niet eens duidelijk maar irl des te meer en al helemaal als je erop zit. Maar dat geeft ook niet, een frisse/onbevooroordeelde blik is altijd handig en welkom!
De punten die jullie noemen ben ik het allemaal mee eens/kan ik me in vinden/snap ik, maar zijn niet allemaal haalbaar met Wisse, althans op dit moment nog niet, maar zijn wel degelijk ons doel! Wel weet ik dat we na veel dingen proberen nu eindelijk een methode hebben gevonden waarmee we vooruitgang boeken en dat over een jaar hopelijk een paard hebben lopen wat netjes op de loodlijn loopt in een fijne ongedwongen houding en mooi actief en met impuls loopt