Hoelang achter elkaar galoperen tijdens training?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:18

Ik vind dat een hele interessante stelling! Met mijn vorige paard had ik genoeg aan wat oefeningen in stap om daarna lekker te beginnen in draf, maar het paard wat ik nu rij is ontzettend gebaat met losgalloperen. Ik stap een minuut of 7-10 in, lekker lang-laag naar voren. Rij wat voltes maar nog niet echt inbuigen. Na een paar passen draf (kwart rondje) gallopeer ik aan en ga dan inderdaad gewoon veel vooruit, tempowisselingen, veel wisselen tussen voltes en weer rechtstellen. Na een minuut of 10 begint ze echt te ontspannen en te proesten en zakt ze veel meer vanuit de schoft. Dat is het moment dat ik haar terugpak naar de draf en verder ga met loswerken in de andere gangen.

M__

Re: Hoelang achter elkaar galoperen tijdens training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:28

Anders losrijden maar hoe dan? ik doe nu stappen lange teugel een paar rondjes dan neem ik teugel contact omdat als ze het saai vindt dingen zoekt om van te schrikken zodat ze weg kan galloperen :) Voltes slangenvoltes en kleine pasjes wijken in stap dan draaf ik aan lange zijdes rechte lijnen op zowel rechts als links daarna gallopeer ik aan ook rechte lijnen. Na de galop terug drafwerk meer slangenvoltes cirkels en tempowisselingen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:30

Op de paarden waar ik eerst op reed, zat bij het losrijden toch wel zeker 10 minuten galopperen.
De paarden waren goed op conditie en goed op nivo.

Als ik vergelijk oefeningen doen voor of na het galopperen, daat het na het galopperen allemaal een stuk soepeler/makkelijker.