Met terug pakken in galop gooit paard haar hoofd in de lucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne1999

Re: Met terug pakken in galop gooit paard haar hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:26

Je moet dan de hele tijd die overgang over nieuw blijven doen tot dat hij het goed doet.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:55

Nog even een paar dingentjes die ik volgens mij niet echt duidelijk heb gezegd. (beetje late reactie trouwens maar dat kwam omdat ik al een tijd niet meer op pc kon)
Ze doet het niet als ik gewoon in de bak op haar rijd, als ik haar gewoon (poging tot) dressuurmatig rij. Ze doet het vooral als ze opgefokt is/wat heter word. Dus met buitenrijden vooral. En eerst ook met springen (maar dat doen we nu niet meer omdat ze drachtig is). En echt heel soms in de bak als ze teveel energie ofzo heeft, of eerst toen ze hengstig was.

Oja wat jullie zeggen over de pijn van zadel/of aan tanden (haar gebit word trouwens regelmatig gecontroleerd voor zover ik weet door paardentandarts). Ze heeft bijna altijd haar oortjes naar voren. Ze heeft ze zelfs nog meer naar voren als ze haar hoofd in de lucht gooit.

Over die martingaal ik weet het niet. Als ik haar echt niet rustiger krijg op een andere manier, zou ik altijd nog kunnen overwegen om een martingaal te gebruiken. Want oke met buitenrijden het moet ook niet zo worden dat ik haar niet meer terug krijg en dan gevaarlijke situaties kunnen gaan ontstaan. Maar daar had ik het gister ook met de eigenaar al over. Als ze het erger gaat doen met buitenrijden, vooral als het straks weer lente word en last van lente kriebeltjes krijgt om dan misschien toch een martingaal te gebruiken. Maarja even afwachten, misschien kan ze in de lente wel niet meer gek doen door haar mega buik haha.

maaikedewit

Re: Met terug pakken in galop gooit paard haar hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:09

probeer m terug te rijden op je zit, niet op je hand. als jij met je hand alleen in je buitenhand een ophoudinkje maakt en zwaar gaat zitten moet ze in principe terug komen.