Beenligging??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:43

Dank je wel. Ik ben in november 2009 begonnen met rijden (iets wat ik al heel lang wilde en eindelijk heb doorgezet) en moet nog veel leren. Bijvoorbeeld om het paard de hulpen met mijn kuiten te geven, in plaats van met mijn hielen. Het heeft te maken met de beenligging, en ik ben echt van plan om het te veranderen. Ik ben hier nieuw, maar het forum is zeer leerzaam voor mij.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:54

Welkom op Bokt dan in ieder geval. Wat leuk dat je toch met paardrijden bent begonnen! Er is hier veel informatie te vinden. Neem datgene mee dat bij je past. Je leert iedere keer weer nieuwe dingen als je met paarden omgaat :)

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:25

Dank je wel. Ik rij sinds kort 2 keer per week en vind het ongelofelijk wat ik iedere week weer leer. Niet alleen van mijn instructrice, maar zeker ook van de manege paarden. En dit forum is ook goed. Ik ben het nog aan het uitzoeken, maar de tips voor de beenligging ga ik zeker uitproberen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:35

Ga rijden in een bak met rechte palen ipv schuin. Dan heb je het zo afgeleerd. Ik heb zo 2 keer mijn voeten goed bezeerd en sindsdien draai ik de hakken beter naar binnen.
Ik merk zelf trouwens ook wel, dat ik met sommige zadels mijn hakken makkelijker naar buiten draai. Dan drukt je zadel als het ware je knieën naar buiten.

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:53

Wij hebben geen palen in de bak, maar ik heb wel gemerkt dat ik op sommige paarden wel mijn hakken naar binnen krijg. Zoals je al zei, ligt dat (denk ik) aan het zadel. Het is nog best lastig om mijn houding te veranderen, maar ik werk er hard aan.

YOURLOVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:45

je voeten moeten in de schouder-heup-hak positie liggen.
wat misschien ook helpt is die beugelinleggers (of hoe heten die nog een)
wat schuin zijn, zo kantel je je voet en helpt het.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:30

Probeer je beugels eens een gaatje langer te doen.

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 15:19

Bedankt voor alle tips _/-\o_ ! En ook die oefeningen ga ik proberen. Ik ga nu proberen met o-benen te rijden enzo, maar ik wil niet dat het mijn houding of balans verstoort want dat is bij mij juist heel goed. :o
Meer tips mogen komen. Ik blijf het volgen. :D

miir20

Re: Beenligging??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:54

iemand naast de bakrand zettend die het heel vak zegt tot je er een punt hoofd van krijgt, daarna ga je erzelf echt om denken! ik werd altijd pinguin genoemd in de les, dan weet je wat ze bedoeld en dat werdt zo'n 10 jeer per les geschreeuwd

Eldion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:19

Probeer het eens zonder beugels.
Zodra je op je paard stapt, ga je hem is loswerken zonder beugels.
Na een tijdje gereden te hebben doe je ze weer in, je merkt zelf wanneer het te zwaar word.
Als je dit elke dag doet. Merk je al gauw het verschil, want je benen worden gewongen om lang uit naar beneden te hangen en vinden zo geen steun aan de beugels.
Wanneer je de beugels weer in zal doen, zul je merken dat je voeten al meer na binnen gaan, alleen moet je er wel mee opletten dat je ook zonder beugels je voeten naar binnen probeert te draaien, want je benen bungelen dan naast het paard, en als je dan een fris paard aan het ryden bent, die zal elke keer een drukje in zn buik voelen, dan merk je zelf ook dat die harder gaat lopen, als je dan geen beugels in hebt, zul je het toch proberen om niet telkens je paard aan te tikken, hier raak je dan aangewend,en draai je je hak meer na buiten zodat je het paard niet telkens met je hak aanspoort.

Ik hoop dat dit een tip voor je kan zijn:)

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:51

Ik probeer iedere les zonder beugels te rijden. In het begin kreeg ik ontzettend last van mijn liezen, maar nu gaat het al beter. Het is inderdaad een goede tip, mijn instructrice zei ook dat het een goed begin was.

Macs

Re: Beenligging??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:55

Je krijgt er inderdaad sterkte benen van. :P

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:00

Dat kun je wel zeggen. Het is wel vermoeiend om een poos zonder beugels te rijden. Meestal doe ik het aan het begin en einde van de les. Dan heb ik er niet zoveel last van. Het heeft wel geholpen voor de draf, in de galop schieten mijn voeten nog steeds in de stijgbeugels. Maar met jullie tips lukt het me vast om het goed te krijgen.

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:21

Ja bij mij vliegen mijn voeten ook ver de stijgbeugel in :o , in galop. Heb vandaag gereden en ik heb geprobeerd alle tips te volgen, en het ging best goed. *D

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:41

Dat klinkt goed belovend. Ik heb al een keer in de galop mijn tenen in de stijgbeugels kunnen houden, en ze zeggen niet voor niets "de aanhouder wint". Paardrijden is toch lastiger dan ik dacht.