fantastische FURY (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

Re: fantastische FURY (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:47

met wat voor bit rij je???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:47

ambeeeer schreef:
Fellor schreef:
Rij je nu serieus met een BB-pad met beugels eraan? En dan springen? Verbeter me als het geen BB-pad is, maar anders is dit echt niet prettig voor je paard! De puntbelasting is enorm en hiermee kan je je paard ernstige schade toebrengen. Daarbij is het ook nog een zeer onveilig!

westernpad

Dan nog.. meet maar eens met een plip eronder. Je zal zien dat je enorme druk uitoefent op de wervels en spieren van je paard.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:56

We hebben er maar 1 keer mee gereden hoor, en het was nog niet eens zo lang ... maar je zal wel gelijk hebben wss :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:58

ambeeeer schreef:
We hebben er maar 1 keer mee gereden hoor, en het was nog niet eens zo lang ... maar je zal wel gelijk hebben wss :)

Ik zou het zeker bij die ene keer houden :j Gelukkig was het eenmalig.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:58

;( Springen met een BBP met beugels er aan... Als je de rug van je pony kapot wilt rijden, dan is dit dé manier.
Alsjeblieft nooit meer doen hoor.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:08

Zaina schreef:
;( Springen met een BBP met beugels er aan... Als je de rug van je pony kapot wilt rijden, dan is dit dé manier.

wat is BBP ? ;s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:27

ambeeeer schreef:
Zaina schreef:

wat is BBP ? ;s

Bare Back Pad

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:30

Vind het eerlijk gezegt erg onverantwoordelijk om te gaan springen in de sneeuw. Met wat voor 'zadel' rijd je op de laatste paar foto''s :)? Naar mijn mening mag je daar wel een gaatje langer zitten.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:44

xTweetyx schreef:
met wat voor bit rij je???

Kneveltrens :)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:45

WE WETEN HET DAT HET ONDERTUSSEN DAT HET GEEN GOED ZADEL IS !! :) er is een nieuwe aangekocht intussen hoor ;p

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:53

Mmm ben ik dan een van de weinigen die het niet verstandig vind dat je in de sneeuw gaat springen ?
Hoefslagje maken lijkt me sterk dat je dat bij de "hindernissen zelf hebt gedaan".
Je dekje inderdaad ook in de gaten houden..
En sorry vind de combi bit,neusriem en houding niet zo ,naar mijn idee wat te sterk, probeer eerst de basis wat meer te oefenen :)
Wil wel even zeggen dat het een erg leuk paardje is !!!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:20

Fenartoe schreef:
Mmm ben ik dan een van de weinigen die het niet verstandig vind dat je in de sneeuw gaat springen ?
Hoefslagje maken lijkt me sterk dat je dat bij de "hindernissen zelf hebt gedaan".
Je dekje inderdaad ook in de gaten houden..
En sorry vind de combi bit,neusriem en houding niet zo ,naar mijn idee wat te sterk, probeer eerst de basis wat meer te oefenen :)
Wil wel even zeggen dat het een erg leuk paardje is !!!

Bedoel je dat het bit te sterk is ?

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:33

@ Ts, ik denk dat ze bedoelt dat ze het bit te scherp vind lijken voor de haflinger.

Ik vind het erg onverantwoordelijk dat je op een pony gaat rijden die niet van jezelf is, en dat je daar met een onverantwoordelijk zadel rijdt, en dan ook nog eens er mee gaat springen in de sneeuw??

Maar dit is wat iedereen je al duidelijk probeert te maken.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:34

johanna_ schreef:
@ Ts, ik denk dat ze bedoelt dat ze het bit te scherp vind lijken voor de haflinger.

Ik vind het erg onverantwoordelijk dat je op een pony gaat rijden die niet van jezelf is, en dat je daar met een onverantwoordelijk zadel rijdt, en dan ook nog eens er mee gaat springen in de sneeuw??

Maar dit is wat iedereen je al duidelijk probeert te maken.

waarom moet jij het dan nog eens zeggen? als je weet dat iedereen het al gezegd heeft?

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:38

Ja, want je reageert er niet op dat het gevaarlijk is.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:40

Het maakt niet uit dat er geen sneeuw ligt op het gebied waar je rijdt maar het gaat erom dat de bodem bevroren is, dus keihard is. En als je dan óók nog gaat springen, is de klap op de pezen des te harder ;) dus niet echt bevorderlijk voor de gezondheid van je pony ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:40

En dan nog, je ziet duizenden pony's met zo'n zadels lopen hoor , je moet niet zo doen alsof na 1 x 3 kwartier te rijden met zo'n zadeltje , heel je pony stuk is .
En je hebt de pony nog niet eens in echt gezien , dus je kan onmogelijk weten of dat het goed is voor hem of niet .

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:42

johanna_ schreef:
Ja, want je reageert er niet op dat het gevaarlijk is.

en dan , ik ga niet op iedere reactie het zelfde schrijven eh,
da van de sneeuw en het zadel staat uitgelegd

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:44

willemlover schreef:
Het maakt niet uit dat er geen sneeuw ligt op het gebied waar je rijdt maar het gaat erom dat de bodem bevroren is, dus keihard is. En als je dan óók nog gaat springen, is de klap op de pezen des te harder ;) dus niet echt bevorderlijk voor de gezondheid van je pony ;)

Het was al aan het ontdooien ...

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:45

ijs was er in elk geval niet meer, de ondergrond was niet hard ..
wij zijn geen achterlijke mensen hoor , we gaan het niet gaan zoeken om onszelf en ons paard te verongelukken :)

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:46

ambeeeer schreef:
willemlover schreef:

al goed aan het ontdooien zelf.
anders zou diene 'hoefslag' er nie zijn eh:
en serieus, die was alles behalve bevroren

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:46

ambeeeer schreef:
willemlover schreef:

Gaat het niet om, als er nog sneeuw ligt vriest het nog, anders lag er ook geen sneeuw meer ;) En bovendien, ookal is de bovenste grond iet wat dooi dan is het 1 á 2 cm daaronder sowieso nog bevroren dus nog steeds ontzettend slecht ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:50

Ik snap echt niet wat daar zo fijn aan is om echt overal de kleinste dingen commentaar op te zoekn , je kan reactie's schrijven slecht hoeveel je wil , maar je moet het niet zo echt er in drammen , als 1 iemand het zegt weet je het wel al :)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:50

Fienn schreef:
kdenk nie dage kunt wete of et vriest of nie asge er nie by waart.
en mstt vrieze, zouk mijn jas tog nie uit doen?

Meid, als het écht dooi is, dan ligt er ook geen sneeuw mee. En het zal best 1 of 2 graden kunnen zijn geweest maar dat is niet genoeg om de grond te laten ontdooien.
En met rijden krijg je het warm dus ja dan zou het best kunnen ;)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:51

ambeeeer schreef:
Ik snap echt niet wat daar zo fijn aan is om echt overal de kleinste dingen commentaar op te zoekn , je kan reactie's schrijven slecht hoeveel je wil , maar je moet het niet zo echt er in drammen , als 1 iemand het zegt weet je het wel al :)

Ik probeer jullie alleen advies te geven, aangezien dit niet goed is voor de gezondheid van je pony. En er werd voor mij alleen gezegd dat het slecht is om met sneeuw te rijden, komt op hetzelfde neer maar jullie vatte het anders op ;)