Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
abby schreef:Mensen die ieder paard op dezelfde manier rijden, staan bij mij ook niet hoog aangeschreven. Dat geldt ook voor een instructeur: hij moet zien welke methode van werken bij een paard past en moet de opleiding van dat paard daarop afstemmen.
Citaat:Maar je hebt ook nog zo iets als dat het moet klikken. Een kennisje van mij rijdt een Fjord bij de paarden en doet dat werkelijk fantastisch goed. Maar ik zou me werkelijk geen raad weten met een dergelijk paard, gezien het eigenwijze en aparte karakter van Fjorden. Het karakter van haar paard past helemaal niet bij mij. Ik denk dat het dan beter en eerlijker is om te zeggen dat je daar niets mee kunt, dat is geen schande maar wel eerlijk.
Citaat:Ik blijf wel praten met iemand die zegt dat hij geen ervaring heeft met een ras en daarom niet precies weet hoe met een dergelijk paard en het niet aandurft om er mee te gaan werken. Dat is tenminste een eerlijk antwoord.
. gabyfedde schreef:Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de instructeur het paard in zijn waarde laat en niet van een Fries een KWPN-er wil maken (wat ik helaas wel meemaak).
Piaffe"]
[quote="gabyfedde schreef:Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de instructeur het paard in zijn waarde laat en niet van een Fries een KWPN-er wil maken (wat ik helaas wel meemaak).
. Ik heb hem er zelfs al vaker op proberen te zetten, maar daar wil hij niets van weten.