Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PercyLeen schreef:Ligt eraan waar je hulp over vraagt, vind ik.
Geen enkele instructeur is heilig, iedereen heeft ergens wel een andere kijk op..waarom zou je je slechts beperken tot alleen je instructeur?
Vjestagirl schreef:lissisanne schreef:Ik ben het zeker met je eens, al moet je het ook wel vanuit hun standpunt bekijken.
stel dat je slechts 1 keer in de week of minder les hebt, en dat kan best een hele goede instructeur zijn, maar je loopt tussen twee lessen door ergens op vast. Dan kan het toch fijn zijn om het even te vragen?
Op bokt zitten heel veel mensen met veel ervaring in paarden en sommige standaard problemen zijn best op te lossen over het internet. Dan kan je in ieder geval weer verder met je paard
Maar dat zijn geen vragen als 'hoe leer ik mijn paard aan de teugel lopen' of 'hoe leer ik mijn paard wijken'. Dat soort vragen stel je aan degene die je lesgeeft, daar heb je internet niet voor.
Daarbij, in kan mijn instructrice altijd smsen of mailen ook op dagen/weken dat ik geen les heb, en ik zal altijd antwoord krijgen. Logisch toch? Die ként de combinatie en die weet ook waar het waarschijnlijk fout gaat.
Ik rij zelf alleen op een manege en heb echt het telefoonnummer/mail van mijn instuctrice niet. Als ik een eigen (verzorg)paard zou hebben dan is het toch makkelijker om eerst even op bokt iets te zetten.stef schreef:lissisanne schreef:stel dat je slechts 1 keer in de week of minder les hebt, en dat kan best een hele goede instructeur zijn, maar je loopt tussen twee lessen door ergens op vast. Dan kan het toch fijn zijn om het even te vragen?)
Dan bel/mail je je instr.
Bokt kan een compleet ander advies geven dan dat je instr. zou doen

) in het lesgeven en/of hebben de tijd in een les om dit allemaal goed uit te leggen of een groot probleem op te lossen.
. Sommige mensen/kids zijn echt stronteigenwijs en willen gewoonweg geen hulp en het zelf zo'n beetje uitzoeken. Ier schreef:Aan de ene kant ben ik het met je eens. Ik vind ook dat je problemen op moet lossen met les of iets anders, maar dat je dit niet via internet kan oplossen.
Aan de andere kant. Extra informatie, verschillende ideeën en meningen van anderen geven je wel meer kennis. Zo kun je eens gaan nadenken over wat nou misschien een mogelijke oplossing is. Al ben ik dan nog steeds voorstander om dit met de instructie te overleggen.
En heel vaak laat de instructie wat te wensen over. Iemand vinden die echt aansluit bij jou en jouw paard, is nog niet zo makkelijk. Soms lijkt de instructie geweldig (en worden de problemen toch niet opgelost) en kan een andere kijk er op geweldig helpen (althans, dat is mijn ervaring).
Ik denk dat Bokt als extra informatiebron, best heel handig kan zijn.
Maar uiteraard niet ter vervanging van les.