zijn bonnie en ik klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: zijn bonnie en ik klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:51

Heel veel succes alvast. Jullie komen er wel.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:57

Leuke combi!
Pak je teugels iets korter en handen wat hoger! Kom je ook niet in de knoei met je handen en het zadel! Ziet er netjes uit ga lekker starte en je ziet het vanzelf!!

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:12

leuke combinatie !!
je teugels mogen iets korter en je hakken uitdrukken
maar veder niet het er netjes uit.
Succes met je wedstrijden

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:23

Hallo TS, ik houd mijn handen op precies dezelfde manier, ha ha! Iederen zegt dat het niet goed is en ik de teugels veel strakker moet nemen. Maar ik vind het gewoon lekker rijden zo, en ik kan mijn paard goed aanvoelen.
Ik rijd alleen recreatie, dus het totaalplaatje maakt voor mij niet zo veel uit. Maar op een concours krijg je er zeker een opm. over.............

Veel succes!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:42

annebe schreef:
Heel veel succes alvast. Jullie komen er wel.

dankje! mocht het zover zijn zal ik vast weer een toppic plaatsen ;)

golddigger08 schreef:
Leuke combi!
Pak je teugels iets korter en handen wat hoger! Kom je ook niet in de knoei met je handen en het zadel! Ziet er netjes uit ga lekker starte en je ziet het vanzelf!!

nee idd, instructrice gaf het ook al aan, handen moeten VOOR het zadel :P dankjewel!

Nicolettehb schreef:
leuke combinatie !!
je teugels mogen iets korter en je hakken uitdrukken
maar veder niet het er netjes uit.
Succes met je wedstrijden

jij ook bedankt! :D

jamiroquai schreef:
Hallo TS, ik houd mijn handen op precies dezelfde manier, ha ha! Iederen zegt dat het niet goed is en ik de teugels veel strakker moet nemen. Maar ik vind het gewoon lekker rijden zo, en ik kan mijn paard goed aanvoelen.
Ik rijd alleen recreatie, dus het totaalplaatje maakt voor mij niet zo veel uit. Maar op een concours krijg je er zeker een opm. over.............

Veel succes!

ja vind ik ook haha, hoewel ik wel merk, dat je met langere teugels eerder je hand op je been legt iod, wat natuurlijk verkeerd is, dus ga daarom zeker proberen ze wat korter te doen, handen ook wat hoger en meer bijelkaar! :j

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:50

Die handen kun je proberen meer te dragen daarbij mogen je ellbogen niet voorbij je lichaam komen dus je ellebogen langs je lichaam dan komt het goed, ik reed ook altijd zo en nu niet meer :D Paard ging er bij mij stukken beter van lopen ;) Ik denk dat je wel klaar bent voor de B!

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:52

HEEL VEEL SUCCES !
volgens mij ben je er helemaal klaar voor ! :D
(wel de raad van de andere bokkers meepakken ! ) :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:54

annebe schreef:
Grappig dat iedereen maar blijft roepen " hakken uitdrukken".
Hebben jullie zelf wel eens het verschil gevoelt tussen spanning en geen spanning in je been?

Nou, als ik mijn hakken uitdruk zit ik toch echt een stuk meer ontspannen als met me tenen naar beneden. met korte beugels zit er snel spanning in inderdaad maar met normale lengte beugels hoort het gewoon hoor.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:08

Chefke schreef:
Die handen kun je proberen meer te dragen daarbij mogen je ellbogen niet voorbij je lichaam komen dus je ellebogen langs je lichaam dan komt het goed, ik reed ook altijd zo en nu niet meer :D Paard ging er bij mij stukken beter van lopen ;) Ik denk dat je wel klaar bent voor de B!

helemaal waar :j soms ben ik teveel bezig met dr nagevelijk te houden, doe dan onbewust mn binnenhand vaak wat naar achter, vooral in galop zag ik op de foto's! moet mn idd lekker ontspannen en langs mn lichaam laten hangen!
alexmeder schreef:
HEEL VEEL SUCCES !
volgens mij ben je er helemaal klaar voor ! :D
(wel de raad van de andere bokkers meepakken ! ) :D

dankjewel!! ga ik zeker doen haha! :D

lisasander schreef:
annebe schreef:
Grappig dat iedereen maar blijft roepen " hakken uitdrukken".
Hebben jullie zelf wel eens het verschil gevoelt tussen spanning en geen spanning in je been?

Nou, als ik mijn hakken uitdruk zit ik toch echt een stuk meer ontspannen als met me tenen naar beneden. met korte beugels zit er snel spanning in inderdaad maar met normale lengte beugels hoort het gewoon hoor.

hangt er idd ook vanaf of je beugels op de juiste lengte zijn, denk dat mijne opzich wel goed zijn zo, gewoon wat meer achterover zitten, bekken klantelen en dan gaan je benen automatisch minder naar achter en als je dan ontspant is je hak zowieso lager dan de bal van je voet (mits je beugels dus de juiste lengte hebben idd) :)

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:57

Voor zover ik kan zien kan je je hakken nog iets beter uitdrukken en je tenen naar binnen brengen. Daarbij zit je nog een beetje stijfjes op je paard. Probeer te ontspannen, dan ziet het er een stuk beter uit. Je kijkt ook nog een beetje te veel naar beneden. Dat moet je ook zien te voorkomen.
Naar beneden kijken is vaak echt een aangeleerde houding, dus daar kom je niet zo snel van af. Je zult daar dan dus echt op moeten letten.
Verder ziet het er heel netjes uit :)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:03

Qua rijtechnisch commentaar ben ik het eens met de rest, maar ik wel een andere suggestie doen.
Is het niet een idee om eerst onderling een wedstrijdje te doen? Kunnen jij en je paard eerst even wennen aan vreemd terrein en kan je 'op je gemmak' proefje rijden. Het rijden van een proefje is nog niet eens zo heel makkelijk ;)

Ennuh: TOF dekje heb jij! Die heb ik ook :P

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:39

@marije_paard, dankjewel! ja dat naar beneden kijken is echt stom, heb k mezelf lang geleden aan geleerd en sluipt er elke x weer in!

@vadalma, heb nog geen startkaart enzo aangevraagd, dus zal zowieso nog wel even duren voor ik echt zal starten, nog even tijd om te oefenen dus! er gaan ook geruchten dat er 1x per maand op de stal waar ze staat wedstrijden komen, dan hoef ik niet van t terrein en als ik ergens anders heen zou gaan is dat de eerste paar x bij de manege waar dit paard eerst stond dus ook bekend terrein :) heb zelf ook al een beetje (onderlinge en F-proefjes) wedstrijd ervaring maar niet met dit paard natuurlijk dus snap je gedachte! :)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:31

@ TS,

Ik zou proberen om flink wat overgangen te maken, op de foto's kan ik niet zien hoe jullie de overgangen uitvoeren, maar ik zou er wel voor zorgen dat je het paard goed door de overgangen krijgt. Dit willen ze in de B graag zien.
Verder is het een leuk paard, en met goede begeleiding komen jullie er wel. Maar probeer haar van die voorhand af te halen.
Ik zelf rijd meestal een halfuur en dan intensief. eerst losrijden natuurlijk, en daarna rijd ik haar een halfuur, middendraf, en weer normaal draven, verzamelde draf, en stap, (1 korte zijde) en weer draf, verzamelde draf en weer stap, verzamelde stap en weer draf e.d. hierdoor is mijn paard enorm fijn aan mijn been geworden en gebruikt ze haar achter benen enorm goed.
Miss een tip.

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:39

Leuk paard zeg ! Ik zou je hakken iets naar beneden drukken, ik denk dat jullie er helemaal klaar voor zijn !

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:54

Vind hem voor de B wel zeker klaar. Daar willen ze juist zien dat ze wat lager op schofthoogte lopen en nog helemaal niet opgericht. Soms lijkt hij wel wat voorover te duikelen, kun je hem dan niet wat overgangen laten doen? Dit zodat hij wat gaat onder treden. Succes!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:03

Jullie zijn zeker klaar voor de B ziet er netjes uit hou alleen je handen bij elkaar en druk je hakken uit
Succes:)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 13:38

@maradhja, bedankt, zeker goeie tip, ga ik mee aan de slag! :)

@chantaloves, dankjewel!

@davincilover, ja klopt, overgangen ga ik doe ja :j dankje!

@chantaliiejj, bedankt!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:22

Ik zeg doen die B,hij loopt echt wel B waardig naar mijn mening :)

Alleen mag hij achter echt veel meer gaan doen, lekker veel schakelen,overgangen ,schijnovergangen! :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:26

Ziet er al goed uit!

Alleen je hakken een stuk meer uitdrukken, en je tenen naar binnen, die draai je op sommige foto's érg ver naar buiten...
Misschien teugels íetsje korter, en handen dichter bij elkaar!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:33

Dankjulliewel voor de reactie's! :D krijg echt steeds meer zin om te starten haha!

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:48

Zoals al meerdere malen is gezegd mogen je teugels velen malen korter, ik zie daardoor ook totaal geen aanleuning en helemaal geen contact met de mond. Jij probeert dat contact te zoeken door je ellebogen te ver naar achter te doen en naar voren te vallen. Neem meer contact en je teugels zoveel korter. Dan kun je pas aan je aanleuning en nageeflijkheid werken en dat zit er nog niet, ik denk wel dat je B kunt starten. Leuke combinatie!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:50

Natuurlijk kun je B starten! niemand verwacht daar een anky hoor! hartstikke leuk en heel leerzaam! iedere wedstrijd leer je weer iets nieuws

festilavano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:36

wat een schattig paardje, ik denk dat jullie een leuke combinatie zijn, of in ieder geval kunnen worden!
Probeeer op je houding te letten, schouders naar achteren en borst iets vooruit hihi, als je houding helemaal goed is kan je dat denk ik zeker ook zien dat je paard ook verbeterd. Bonnie loopt netjes ontspannen en heeft een fijne aanleuning volgens mij maar soms dan duikelt hij wat voorover, en loopt hij op de voorhand. Maar ik denk als jij je paard als het ware van achter naar voor laat lopen en hem goed actief houd en mischien te gelijker tijd van voor ietsjes begrenst dat dit een heel stuk verbeterd, veel figuren rijden, overgangen rijden, enz. is natuurlijk ook hartstikke goed om de achterhand te trainen! En over het starten in de B, ik denk dat je het zeker kan proberen;) hij loopt zeker netjes en als jij gewoon goed op de letters rijdt en netjes je overgangen doet en natuurlijk je paard onder controle houdt dan weet ik zeker dat je een winstpuntje binnen kan halen! :) en het is natuurlijk ook gewoon super goed en leuk voor je ervaring, het kan in ieder geval nooit kwaad, veel succes! ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:21

Bedankt iedereen voor de duidelijke uitleg van de tips, kan me er zeker in vinden :j en bedankt natuurlijk voor de complimenten! :D zondag weer rijden en goed me best doen haha :P

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:06

Tuurlijk, gewoon lekker starten! Ik zie veeeeel vaker slechtere combinaties langs komen die gewoon winst rijden! :)