De piaffe: graag jullie mening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:11

nou ik he er niet zo verstand van maar ik vindt dat anky den piaf het beste laat zien.(nou ik nog:))

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:18

Ik vond ook dat anky het mooiste was om te zien, en in mijn ogen de piaf het beste uitgevoerd had

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:41

Ik weet niet of ik een mening kan geven (omdat ik me niet kan herinneren dat ik ooit in mijn leven een piaffe heb gezien) maar ook ik kan zien dat deze piaffe niet zo is als hij hoort te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 02:26

Aangezien ik niemand wil benadelen, krijgen ze allemaal een 6 Haha!. De inzet van de piaffe uit passage lijkt mij best heel erg moeilijk, ik denk dat Bonny dat het beste doet, alhoewel ik vind dat hij nog wat teveel zand tussen voor en achter heeft voor mijn gevoel. Piaffe is helemaal niet zo eenvoudig, ik vond het zelf onwijs moeilijk om de takt op te pakken in de eerste passen. Maar dat zou in wezen op dat niveau allemaal in orde moeten zijn.

Zep noemde eerder al de piaffe van Ferro, ik denk dat ook ongeveer zo over, hij trekt zijn kogels wel naar zijn buik lijkt het.

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:04

maar bonfire was wel een werelds beste getalenteerde paarden voor piaff en passage laten we dat ook onthouden! ja het is moeilijk zon oefening maar ik heb altijd zo iets als ik daar naar kijk ; het moet goed wezen! je rijd niet voor niks grand prix ! en soms word ik er een beetje boos om hoe mensen piaffe of passage rijden...

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:10

Goed op de eerste filmpje liet Arjen het niet zo netjes zien maar ik heb hem een paar keer live zien rijden en Goliath is toch erg goed in de piaffe hoor. Hij laat het hier dan misschien niet helemaal zien maar ik heb hem het zien doen dat alle toeschouwers er kippevel van kregen zo goed. En hij kreeg toen inderdaad een 10, welverdiend.
En tsja je kunt niet altijd goed presteren, misschien had arjen zijn dag niet. en had hij mazzel dat ze hem nog zo'n gunstig cijfer gaven. of men weet hoe dat paard het wel kan doen en baseert daar het cijfer op. Ik weet het niet. dressuursport blijft toch veelal een jurysport. dat zag je toen werth in rome won van anky. (wat iedereen niet verdiend vond).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:16

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:24

Daar komen de tonen ook niet uit het zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:39

Ik heb eventjes de site bekeken met alle clips en daarin geeft Arjan toch wel een van de betere uitvoeringen van de Piaffe. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hem wel eens veel beter heb zien performen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 18:16

Ik vind het wat dat betreft een zeer leerzame site. Zo heb je bv ook de pirouettes onder de loep genomen.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:42

ik vind die van Anky ook de beste! Ik heb er geen verstand van hoe dé perfecte piaff eruit zal moeten zien, maar naar wat ik me er van voorstel, komt anky het meest in de buurt.

En die van Werth komt trouwens na de piaff in verzet

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:09

Anky roeleert Tong uitsteken

(leek mij een geschikte 10.000 ste post! *feestneus*)

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:14

Sjuimpje schreef:
Anky roeleert Tong uitsteken

(leek mij een geschikte 10.000 ste post! *feestneus*)

Je bent wel een echte die-hard hoor! OK dan! Gefeliciteerd!
Ik hoef nog maar 9.159 en dan mag je mij felciteren Schijnheilig Maar tegen die tijd ben je denk ik bejaard Bloos hahaha

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:59

het beeld van Arjan ziet er idd een beetje erg zwaar uit, alsof hij ieder moment stil kan vallen.
Hij houd geen cadans en geen tact.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:40

Angeliek schreef:
het beeld van Arjan ziet er idd een beetje erg zwaar uit, alsof hij ieder moment stil kan vallen.
Hij houd geen cadans en geen tact.

Idd, het ziet er niet mooi uit en trekt zeker geen aandacht.
Zijn achterhand valt ook stil, de opbouw van dat stil vallen naar meer ziet er verschrikkelijk uit. hoe kunnen ze zo iets een 8 geven?

Bonfire is de king in piaffe Tong uitsteken
en nog steeds kan hij het geweldig, wanneer Anky hem rijd voor gewoon onderhouden van zijn conditie vraagt ze nog wel eens een piaffe van hem, dat ziet er nog steeds net zo geweldig uit als met de wedstrijden, schritterend!

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:55

ik heb er ook geen verstand van maar de piaffe die anky laat zien ziet er het beste uit.
er zit het meest schwung en tact in. bij de andere 2 kan ik niet stil blijven zitten op m'n stoel Scheve mond kzou ze zo willen gaan helpen. het ziet eruit of ze moeite hebben en dat ze elk moment gaan stilvallen.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:25

Ethelate"]
[quote="Laui! schreef:
Ik heb geen verstand van hoe het hoort. Ik heb het 1x gedaan en kon het alleen niet af (grrrr, en dat op een Grand Prix paard, moestie nog in z'n vingers knippen... alhoewel ik het geen schande vind). Ik weet echter wel wat ik mooi vind. En dat is zonder twijfel Bonfire.
Ik vond hem altijd heel hoog komen met de benen, veel hoger dan de concurrentie en bij hem was het bijna moeilijk om het verschil tussen piaffe en passage te zien (bij wijze van spreken dan). Als ik dan Arjen en Isabel hier zie, dan vind ik dat gewoon lelijk. Ik kan het niet beter, dat geef ik grif toe, maar als het om het plaatje gaat dan verkies ik Bonfire boven al die anderen (zeker in deze filmpjes). Ik moet zeggen dat als je op tv naar dressuur kijkt ik heel vaak de piaffe gewoon niet om aan te zien vind. Ok, het is hartstikke moeilijk en ik doe het ze allemaal niet na, ik heb alleen een mening Tong uitsteken

helemaal mee eens,
Heb er ook geen verstand van en kan het ook zeker niet (paar keer gedaan op een verzorgpony met alle knopjes) maar Anky laat hier een veel betere paaffe zien dan die andere , in mijn ogen dan Knipoog
[/quote]

mee eens, heb ook geen verstand van hoe het moet, maar wel vaak wezen kijken en idd die van bonfire daar kreeg je kippevel van Haha!
maar vooral het laatste filmpje is gewoon lelijk.
niet dat ik nou zo'n grote anky fan ben, maar het is wel gewoon zo Knipoog

het stomme is ook, dat als ze mij jureren, ze uitgaan van een 6 en als het dan beter is wordt het een 7, met heel erg veel geluk een 8, en als het slechter is, een 2-3-4-5.

bij hun schijnt het dat ze uitgaan van een 10, en dat het dan steeds lager wordt. nou dan denk ik wel eens, als ik nou anky van grunsven heette, zou ik dan per definitie al altijd een 7 of hoger hebben Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:54

Ik vind dat Goliath zijn achterhand er veel te ver onder zet. Die piaffe vind ik echt niet meer mooi.

Ik vind het ook niet echt vloeiend gaan, zoals bij Bonnie of Salinero.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:53

Ik weet dat Goliath vaak een 10 kreeg voor zijn piaffe juist omdat hij zo geweldig gaat zitten.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:14

Sammm schreef:
Ik vind dat Goliath zijn achterhand er veel te ver onder zet.

Dat is juist de bedoeling van de piaffe Haha!

Vincent15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:05

Ik vind dat anky de beste piaffe rijd goed voorwaarts gereden en voldoende takt, paard mag nog wat meer gaan "zitten"
Arjan happert mist takt en het paard brengt zijn achterhand goed onder maar ik zie liever dat het paard iets minder gaat zitten en meer impuls heeft.
Wert. Gaat verliest impuls bij de overgang (gaat bijna over instap) en het ziet er niet harmonisch uit.
Bij mij zou Anky een 8 krijgen en de Arjan 7 en Wert een 6

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:10

waarom kan ik de filmpjes niet zien???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:29

Helaas mis ik bij alle drie swung en tact die ik zo graag mag zien. Iedereen is het eens over het optillen van de benen. Daarbij zou ik nog graag willen opmerken dat ik te veel spanning( dus ik bedoel niet de aanspanning die ontstaat tijdens de oefening) in de hals zie.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:29

Het niet zo zwaar bestraffen van het staart-zwaaien is toch iets waar ik me over kan ergeren. Maar het schijnt bewezen te zijn dat het zwaaien van de staart niet alleen met verzet te maken kan hebben, vandaar. Ik heb bij geen van de drie paarden echte kniereacties gezien, echt heffen doen ze niet. Ik vind ook dat filmpje nummer 1 toont hoe het eigenlijk niet moet. Het is overigens toegestaan dat het paard iets naar voren komt, maar deze doet dat te sterk. Als je goed kijkt en het paard volgt maakt hij ong. twee passen op dezelfde plek, dat vind ik echt niet goed hoor. Het laatste paard heeft iets over zich wat mij niet aanstaat. Op het punt van verzamelen verkeerd zijn lichaam maar in een krampachtige positie. Anky vind ik van deze filmpjes het beste, maar ik moet zeggen dat ik haar ook wel eens betere piaffe's heb zien maken. Maar ja, ik zou ze het niet nadoen (nog niet tenminste Knipoog )