Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Evelinee schreef:Wij leren aan teugel rijden, en goed ook, alleen bij deze pony is het wat moeilijker, ze is ook nog jong, maar we leren NIET in krul te rijden, echt niet!
ietjelover schreef:Ook al ik het wat moeilijker, je moet hem rond kunnen rijden met slappe teugeltjes!
eerst je handen hoger zetten en niet vast op je knieen te klemmen, dat doe je omdat je niet genoeg kracht hebt.
Evelinee schreef:Moet ik daar dan op reageren, ze hebben gelijk, myn handen zijn te laag, maar als ik op elk bericht moet reageren..
AnimalTrust schreef:Het is UITERAARD NIET zo dat wij onze ruiters leren paarden in de krul te trekken. Wellicht zal Maaike dit verkeerd begrepen hebben? Wij zijn, volgens mij, nog steeds 1 van de diervriendelijkste manèges hier in de buurt. Foto's zijn een momentopname, ik vind deze dan ook zelf niet goed. Zeker die in galop. Maar die zijn genomen tijdens de eerste keer dat ze weer reden, na meer dan een maand stilgestaan te hebben. Induna stond toen behoorlijk hevig. Iedereen moet leren en iedereen maakt fouten. Kritiek geven via uw pc is altijd gemakkelijk, zo zien we natuurlijk niet of jij het beter zou kunnen met deze pony. De ruiter die van dag 1 perfect rijdt, zal nog geboren moeten worden denk ik. Je komt er enkel maar door veel te oefenen ...
JoyCiej007 schreef:Wat is dat nu weer voor iets raars?! paarden moeten in de krul getrokken worden van de manege? kan me dat toch echt niet voorstellen; waarom zou de manege hun eigen paarden kapot laten rijden (want dat is wat er uiteindelijk gebeurd; paard loopt gespannen, drukt rug weg, word in de krul getrokken) terwijl ze er juist bij gebaat zijn om de paarden goed te verzorgen en goed te laten berijden, omdat juist die paarden voor geld in het laatje zorgen?
Lijkt me echt sterk.
Maar als 't wel zo is zou dat natuurlijk echt belachelijk zijn.
p.s. dat over die stephanie e.d. kan gewoon via pb toch?
Edit; heb voorgaande bericht inmiddels ook gelezen.
viktortje; is dat echt een doel op zich van de manege, om ruiters bewust te leren paarden 'aan de teugel' te rijden?

Maar het lijkt op de foto's alsof je erg bezig bent met de voorkant, hierdoor zit je zelf ook ver naar voren.
. Maar ik zal toch maar een volwassen reactie geven
. TS jij moet nog heel veel leren. En blijkbaar leer je dat niet op de manege als ik sommige vreemde reacties lees. Wat een basisschoolgedoe zeg. Er is gezegd dat het paard waar jij op rijd nog jong is en geen goede balans heeft. Waarom mag zo'n jong meisje als jij er dan op zo'n manier op rijden en zelfs springen? Die fout vind ik bij de manege liggen, aangezien zij volwassen zijn en het hun paard is. Had je eigenlijk wel begeleiding toen je op dat paard reed? Want anders is het natuurlijk helemaal niet goed te praten.
. TS ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jouw rijden. Zo te zien is het begin er van gevoel en balans op je paard. Dat moet alleen nog geperfectioneerd worden op de juiste manier
. En dat gaat je zeker lukken met goede begeleiding. Hopelijk ga je die krijgen. Evelinee schreef:Ik kreeg begeleiding, maar ze is moeilijk aan teugel te krijgen en ze stond ook een tijd stil, vroeger voor ze stil stond, heb ik ze nooit in draf aan teugel gekregen en nu wel, dus wou ik er wel een foto van opzetten. Ik denk dat je het niet juist vind, maar ik ben van plan deze zomer myn B-brevet te proberen en hopelijk ook te behalen, voor de rest wil ik je bedanken voor de nuttige tips en ik zal ze zeker toepassen :

Citaat:vroeger voor ze stil stond, heb ik ze nooit in draf aan teugel gekregen en nu wel, dus wou ik er wel een foto van opzetten.
Daarom moet je dus juist niet op deze manier rijden, het lijkt alsof ze nageeflijk loopt maar in feite bereik je precies het tegenovergestelde 
JoyCiej007 schreef:Evelinee schreef:Ik kreeg begeleiding, maar ze is moeilijk aan teugel te krijgen en ze stond ook een tijd stil, vroeger voor ze stil stond, heb ik ze nooit in draf aan teugel gekregen en nu wel, dus wou ik er wel een foto van opzetten. Ik denk dat je het niet juist vind, maar ik ben van plan deze zomer myn B-brevet te proberen en hopelijk ook te behalen, voor de rest wil ik je bedanken voor de nuttige tips en ik zal ze zeker toepassen :
Waarom zou het halen van je B-brevet niet juist zijn, of zou ik dat niet juist moeten vinden? Je leert daar alleen maar meer van neem ik aan
Even dus nog een (blijkbaar nog steeds aanwezig) misverstand uit de wereld helpen:Citaat:vroeger voor ze stil stond, heb ik ze nooit in draf aan teugel gekregen en nu wel, dus wou ik er wel een foto van opzetten.
pony loopt op geen van bovenstaande foto's 'aan de teugel' (net als sterremaan vind ik dat maar een raar en verkeerd begrip) en/of nageeflijk; ze loopt in een valse krul omdat ze hierin wordt gedwongen en getrokken.
Ze loopt dus níet 'aan de teugel'Daarom moet je dus juist niet op deze manier rijden, het lijkt alsof ze nageeflijk loopt maar in feite bereik je precies het tegenovergestelde
Hoop dat je het eindelijk snapt, en hoop dat je ook inziet dat je die voorkant, dat 'aan de teugel lopen' en dat hoofd nu gewoon gaat loslaten; daar mis je blijkbaar nog de ervaring voor. En dat geeft helemaal niet, maar op deze manier bereik je werkelijk hélemaal niets.
Niet op dat hoofd focussen, eerst zelf beter leren rijden, dan komt de rest vanzelf wel.
JoyCiej007 schreef:gevorderdheid heeft niets, maar dan ook niets! met 'aan de teugel' rijden te maken! Als dat wel zo is op die manege, dan is de manege dus wél fout bezig!
Meid, snap het dan alsjeblieft......... waar je nu mee bezig bent is niet 'aan de teugel' rijden, pony loopt NIET aan de teugel maar wordt naar beneden getrokken!
Ook ik het andere topic ben jij veel bezig met alleen de positie van het hoofd van je pony, zet je je handen laag en vast, en ook in dat topic en op die foto's trek je je pony naar beneden in de krul.
Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd dat je voor een B-brevet een paard aan de teugel moet kunnen rijden, dat slaat nl. namelijk helemaal nergens op.
Eérst goed leren rijden, goede begeleiding krijgen, en laat alsjeblieft dat 'aan de teugel rijden' want op deze manier ben je gewoon niet goed bezig.
Een ruiter op L-niveau gaat ook niet alvast even de piaffe en de wissels om de pas oefenen, vergelijk het daar maar mee.
JoyCiej007 schreef:Jammer, jammer dat je maar niet wil inzien dat jij een compleet verkeerd idee hebt over dit hele onderwerp. Handen vastzetten is nóoit goed, dat doet pijn in de mond van het paard en zorgt er júist voor dat ze te diep gaan lopen en gaan hangen en leunen!
Eerst wilde je niet erkennen dat je je handen laag en vast zet, nu erken je dat wel maar praat je jezelf er onder uit door te zeggen dat je dit doet omdat ze anders te diep gaat lopen.
nageeflijkheid komt NIET vanaf het hoofd, níet vanuit de teugels, dat komt van achteren uit, een dragend achterbeen, activiteit, impuls, nágeven van het paard, en niet door een paard simpelweg met z'n hoofd naar beneden te laten lopen
Ik weet echt niet hoe ik het je nog duidelijker moet maken. Maar ik vind het zó jammer dat je niet gewoon wil inzien dat dit echt totaal niet de manier is om te bereiken wat je wil. Je bent er simpelweg gewoon nog niet aan toe.
) Belgen. Maar vergeet aub niet dat jullie hier tegen een kind bezig zijn. Ik vrees dat je op zo'n directe manier alleen maar mensen wegjaagt ipv hen echt iets bij te brengen.
?