Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je moet idd je pony actiever maken van achter naar voren en niet teveel aan die voorkant zitten, ontspan, laat los. Dus lekker voorwaarts, veel overgangen waarbij je pony direct moet reageren op jou. Wel alles vanuit de ontspanning. Oefen het halsstrekken waarbij de neus naar voren gaat, licht contact houden en dan je teugels weer rustig wat inkorten met behoud van dat actieve. Probeer zelf zacht te zijn met je handen, dus niet zo ver uit elkaar zoals je nu doet en meer dragen. Houd in je hoofd ten alle tijden dat lichte contact, je pony mag niet trekken en jij ook niet. Als je pony trekt of hangt, hup meer naar voren zodat het neusje eruit komt. Als je dan je teugels langer hebt is dat niet erg, mits je licht contact blijft houden en je pony zijn hals naar voren uitschuift en niet achter de teugel kruipt.
Maak je lang en kantel je schouders wat naar achteren en plaats je handen iets hoger. Hopelijk kan je wat met de tips. Lekker blijven oefenen en rijden en dan komt het vast allemaal wel goed

Deliana27 schreef:ik vind dat het heel erg lijkt of je een erge bolle rug maakt. Ik weet niet of ik dat goed zie want je hebt wel een nog een jas aan.En ben je niet een beetje BIJNA tegroot voor je pony ?
Verder leuk paard!