Haflinger Jits aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:09

leuke foto's hoor gina!
tips zijn al gegeven!
succes verder!

HarryM

Re: Haflinger Jits aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:20

Hoi Gina,,

Leuk hoor om Jits zo weer even te zien.. Fijn dat jullie zoveel plezier hebben.. Zijn wel wat puntjes genoemt.. Maar zo blijft er werk aan de winkel.. Haha

Succes verder

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:16

Appelflapje schreef:
Ik heb het idee dat je je handen wat vastzet op/bij je zadel, let erop dat je ze netjes zelf blijft dragen en niet vast gaat zetten! Wel een erg leuke pony! :j

Dankjewel, klopt idd dat ik mijn handen soms wat vast zet.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:09

Nou de teugels hoeven zeker NIET korter hoor. Zijn lang zat ;) . Je moet idd je pony actiever maken van achter naar voren en niet teveel aan die voorkant zitten, ontspan, laat los. Dus lekker voorwaarts, veel overgangen waarbij je pony direct moet reageren op jou. Wel alles vanuit de ontspanning. Oefen het halsstrekken waarbij de neus naar voren gaat, licht contact houden en dan je teugels weer rustig wat inkorten met behoud van dat actieve. Probeer zelf zacht te zijn met je handen, dus niet zo ver uit elkaar zoals je nu doet en meer dragen. Houd in je hoofd ten alle tijden dat lichte contact, je pony mag niet trekken en jij ook niet. Als je pony trekt of hangt, hup meer naar voren zodat het neusje eruit komt. Als je dan je teugels langer hebt is dat niet erg, mits je licht contact blijft houden en je pony zijn hals naar voren uitschuift en niet achter de teugel kruipt.

Zelf ben je (wat lijkt op de foto's) best veel bezig met de teugels, aangezien je ze in zo'n rare houding hebt. Een oefening die handig kan zijn voor jou is om je pony aan de longe te doen, jij erop, teugels in een knoop en een touw om z'n hals. En dan lekker gaan stappen draven en galopperen, overgangen aan de longe zonder dat jij de teugels beet hebt. Jij zorgt dan voor de overgangen van je pony aan de longe zowel terug als vooruit, puur met je lichaam en zit (touw om hals alleen beet pakken als je balans verliest). Degene die de longe beet heeft is daar voor jouw veiligheid en om te helpen mocht dat nodig zijn. Het punt van deze oefening is dat je je pony meer moet voelen en dat je zelfbewuster wordt van je eigen lichaam op je pony. Als je los gaat rijden, probeer dan om de zoveel tijd even je eigen houding te controleren. Hoe zitten je handen? Te breed, te laag, oke verander dat dan. Je zult zien dat je dan jezelf aanleert om datgene blijvend te verbeteren. Want jij hangt/kijkt naar voren en je pony ook. Dat is gewoon een wisselwerking van jullie beiden.

Veel succes!

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:22

Leuke foto's! Probeer voor je te blijven kijken en niet te veel naar beneden. Ook zag ik af en toe je tenen naar buiten staan en je hakken op getrokken. Zelf vind ik dat ook lastig om niet te doen ;) Maak je lang en kantel je schouders wat naar achteren en plaats je handen iets hoger. Hopelijk kan je wat met de tips. Lekker blijven oefenen en rijden en dan komt het vast allemaal wel goed :)

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:46

leuke pony!!
probeer voor je uit te blijven kijken en je hakken naar beneden
maar veder ziet het er netjes uit.
lekker blijven oefenen

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:07

Bedankt voor de tips! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:00

ik heb meer het idee dat je heel erg bezig bent met je paard van voren in en krulletje te werken. Waarom moet dat dier perse met een afgebogen nek lopen? Ik denk dat het beter is als je eerst even aan de ontspanning werkt :) Krulletje is helemaaaaal niet belangrijk :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:32

De meeste verbeterpuntjes zijn al genoemd maar ik wou nog even zeggen dat het een leuke haflinger is en dat jij ook zo'n gave deken van agradi hebt, ook een dekentje gekocht van de winter :Y)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:40

Ziet er leuk uit hoor!
Een tip, klinkt miss raar maar je snapt me vast wel.
Probeer ipv op je paard in je paard te zitten. Zodat je alles precies kan aanvoelen en goed mee kan bewegen.
Voorderest is er over de lengte van je teugels en houding al genoeg gezegd denk ik.
Lekker actief houden en veel figuren rijden, miss met stelling zodat de nek lekker soepel wordt.

Ga zo door hoor! jullie zijn een leuke combi! :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:47

Allereerst: leuke pony!
Probeer je handen wat meer te gaan dragen, en dan goed actief rijden zodat je pony echt van achter naar voor gereden wordt.
Ik vind haar nu namelijk te diep lopen. Ook mag die achterhand een stuk actiever. Probeer veel overgangen / schijnovergangen te rijden om haar fijn aan je been te krijgen en wat actiever te laten lopen
Verder leuke combi! :D

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:56

Wat een prachtbeest zeg !
Ik denk dat de meeste punten al genoemd zijn, en je had zelf ook al in de gaten dat je handen te ver uit elkaar zitten.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:07

Wauw wat een mooie pony! Ben verliefd. Kopen?

:')

Ziet er goed uit meid.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:38

superleuk beestje! :o

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:28

Hee Gina!
Mooie foto's hoor, ik vind het er erg ontspannen en leuk uit zien! :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:00

Leuke foto's en wat een geweldige haf! Ook een leuke toepasselijke naam :p
Alle tips zijn wel gegeven, sluit me aan bij dat je pony te diep loopt

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:03

ezzelmee schreef:
meer rechtop zitten.
en wat meer teugel geven.
Wel een leuk paardje :D

Het is al een paar keer geloof ik gezegd, maar langere teugels maakt het er niet beter op dan gaat hij alleen maar meer naar voren duikelen

Noniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:41

Leuke Combinatie:)

Ik zeg schouders naar achteren handen recht, maar dat zal allemaal al wel gezegt zijn:)

Succes verder:d

Arnoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:54

Leuke haflinger!
Probeer je handen meer mee te geven, het lijkt alsof je deze nogal vast houd.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:17

Bedankt voor de reacties. :)
Moet ik de teugels nou wat langer maken of wat korter?
Heb net les gehad, op het einde ging het lekker. Als ze dan nageeflijk word, probeert ze eronder vandaan te rennen door sneller te gaan en zich sterk te gaan. Als ik haar een vinger geef, neemt ze m'n hele hand, dus moet vooral ook wat strenger worden.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:44

Zoals MiniMouse al aangeeft, zou ik ook zeker je teugels niet langer laten! Hierdoor gaat ze waarschijnlijk nog meer op de kop lopen.

Als ik jou was zou ik even de voorkant laten voor wat het is, en gewoon constant aan het tempo werken. Je geeft aan dat ze vaak harder wilt dan jij, en dat ze dan sterk wordt. Als gevolg (denk ik) gaan jou handen verder uit elkaar en gaan die meer richting je bovenbenen, waardoor je ze vast zet. En daarmee zal zij waarschijlijk nog dieper gaan lopen.
Ik zou haar gewoon eens lekker laten werken. Laat haar maar eens boven het tempo lopen, laat haar maar zweten. Ze wordt het vanzelf een keer zat, en dán kan jij gaan rijden! Dan kan je net wat meer tempo vragen, of juist net wat minder, dan zal ze op jouw tempo gaan lopen.
Daarna zou ik zoals ook al aangegeven werd, veel overgangen rijden voor de achterhand.
Dat hoofd komt vazelf wel naar beneden :)

Overigens zoals je in je laatste bericht aangeeft 'als je haar 1 vinger geeft neemt ze je hele hand' : als ze eens boven het tempo loopt uit zichzelf kan je haar ook best een keer heel streng terug nemen. ho is ho, en niet nog even doorracen. Al moet je het 100 keer herhalen, ze zal zich wel gaan overgeven! :)

Hoop dat je hier iets mee kan!

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:11

Leuke foto's :) & mooi paardje!
vriendin van mij heeft ook een haflinger

xoxox

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:56

maaikedewit schreef:
leuk die haf !
verder vind ik hem een beetje op z'n kop lopen, van mij mag die wat hoger in. probeer zelf achterover te gaan zitten en diep in je zadel. dan kom je ook niet zo ver uit het zadel.
veel succes verder!

Ben het precies met dit eens..:P

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:42

ik vind dat het heel erg lijkt of je een erge bolle rug maakt. Ik weet niet of ik dat goed zie want je hebt wel een nog een jas aan. ;) En ben je niet een beetje BIJNA tegroot voor je pony ?

Verder leuk paard! :o

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:15

Deliana27 schreef:
ik vind dat het heel erg lijkt of je een erge bolle rug maakt. Ik weet niet of ik dat goed zie want je hebt wel een nog een jas aan. ;) En ben je niet een beetje BIJNA tegroot voor je pony ?

Verder leuk paard! :o

Bijna te groot, dat vind ik zeker niet zo.. Hoezo vind je dat?
Bolle rug heb ik idd.