Amber 09-01-2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Amber 09-01-2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:50

Je beugels mogen best wat langer!
Haar houding is best mooi zo, het is wat lastig op de foto's te zien hoe voorwaarts ze is, het ziet er soms uit of ze een beetje inkakt.
Probeer veel figuren te rijden(eenvoudige voor haar leeftijd)en tempo te wisselen om haar aan het werk te houden en voor de afwisseling.
Als ze wat tegen de hand komt duidelijk oplossen met je been.
Als ze wat moeite heeft met stelling, is dat geen uitproberen hoor, een paard heeft ook tijd nodig om de spieren op te rekken, dat is gewoon stijfheid en kan best pijn doen.
Let erop dat je bij extra stelling wel goed begrenst met je buitenbeen.
Het is echt een prachtig paardje en jullie zijn een leuke combi!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 20:09

MirandaFuego schreef:
Je beugels mogen best wat langer!
Haar houding is best mooi zo, het is wat lastig op de foto's te zien hoe voorwaarts ze is, het ziet er soms uit of ze een beetje inkakt.
Probeer veel figuren te rijden(eenvoudige voor haar leeftijd)en tempo te wisselen om haar aan het werk te houden en voor de afwisseling.
Als ze wat tegen de hand komt duidelijk oplossen met je been.
Als ze wat moeite heeft met stelling, is dat geen uitproberen hoor, een paard heeft ook tijd nodig om de spieren op te rekken, dat is gewoon stijfheid en kan best pijn doen.
Let erop dat je bij extra stelling wel goed begrenst met je buitenbeen.
Het is echt een prachtig paardje en jullie zijn een leuke combi!

Bedankt voor je reactie.
Ze is inderdaad af en toe minder voorwaarts.
De stelling is echt uitproberen. Want ze doet het elke keer super goed en dan in een keer vertikt ze het.
Ook op het laatst als ze lekker los is, dan geeft ze nog geen cm stelling.
Vanaf deze week heb ik een nieuwe instructiece dus hopelijk dat zij met een oplossing komt.
En het blijft een haflinger, dus eigenwijs zijn mag soms best;)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:50

Wat toevallig. Jij hebt Alice gereden zie ik in je profiel. Ik heb haar moeder 2 jaar gereden bij de Arca Hoeve. Leuke foto's in je profiel, een heel verschil met een paar jaar geleden. Waarom is ze verkocht?

En nu rijd je ook een leuke haf! :)

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 20:53

Olga88 schreef:
Wat toevallig. Jij hebt Alice gereden zie ik in je profiel. Ik heb haar moeder 2 jaar gereden bij de Arca Hoeve. Leuke foto's in je profiel, een heel verschil met een paar jaar geleden. Waarom is ze verkocht?

En nu rijd je ook een leuke haf! :)

haha ja klopt. ow dat is wel heel toevallig.
Ze is verkocht omdat 2 paarden te veel was.
Amber die ik nu rijd is haar dochter.. die was nog gefokt en geboren bij de arca-hoeve.

Olga88

Re: Amber 09-01-2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:56

Hmm oke. Amber kan ik me niet herinneren, maar het is ook al 6/7 jaar geleden denk ik :)).
Amber heeft wel een dikkere bos manen dan Alice. Viel me op. ;)

Succes ermee!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 20:59

Olga88 schreef:
Hmm oke. Amber kan ik me niet herinneren, maar het is ook al 6/7 jaar geleden denk ik :)).
Amber heeft wel een dikkere bos manen dan Alice. Viel me op. ;)

Succes ermee!

Ja dat kan wel.. ze was 1 week oud toen ze naar ons kwam.
ja heeft inderdaad veel dikkere manen.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:50

Hallo, ziet er al leuk uit voor nog niet zo heel lang ingereden!
Leuke haf btw.

Ik heb als tips dat je misschien kunt gaan proberen meer omhoog te rijden. En misschien jou beugels iets langer? Als de pony op het vorige topic "opgekropt" liep dan is dan nu nog want ik zie niet echt dat de pony langer uit loopt om het zo maar te zeggen. Misschien dat ze bedoeld hebben meer omhoog rijden. Dat het paard wat meer met het hoofd omhoog gaat..? Maar dat is natuurlijk niet iets wat je een twee drie kan natuurlijk. Maar anders wil ikdat wel als tip geven. Verder sucses!!:D

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 10:16

punkielover schreef:
Leuke haf btw.

Ik heb als tips dat je misschien kunt gaan proberen meer omhoog te rijden. En misschien jou beugels iets langer? Als de pony op het vorige topic "opgekropt" liep dan is dan nu nog want ik zie niet echt dat de pony langer uit loopt om het zo maar te zeggen. Misschien dat ze bedoeld hebben meer omhoog rijden. Dat het paard wat meer met het hoofd omhoog gaat..? Maar dat is natuurlijk niet iets wat je een twee drie kan natuurlijk. Maar anders wil ikdat wel als tip geven. Verder sucses!!:D
bedankt voor je reactie. Het opgekropt lopen ging meer over achter de teugel lopen met instappen. Zodra de teugel op maat is is dat niet meer. ik vind het belangrijk dat ze eerst laag en rond loopt en als dat goed is dan oprichten. Daar wil ik binnen kort wel aan beginnen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:54

Probeer nog iets meer rechtop te blijven zitten. Op sommige foto's val je iets voorover. Verder vind ik dat je haf netjes in de aanleuning loopt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:02

L_alice schreef:
En het blijft een haflinger, dus eigenwijs zijn mag soms best;)

Whaha, ja mijn vorige paard had ook haflingerbloed en arabisch bloed dat was ook wel te merken! :D
Maar wel heel leuk juist, dat zijn tenminste paarden met karakter en daar leer je het meeste van!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:58

L_alice schreef:
punkielover schreef:
Leuke haf btw.

bedankt voor je reactie. Het opgekropt lopen ging meer over achter de teugel lopen met instappen. Zodra de teugel op maat is is dat niet meer. ik vind het belangrijk dat ze eerst laag en rond loopt en als dat goed is dan oprichten. Daar wil ik binnen kort wel aan beginnen

Ben het wel met je eens, dat zou ik ook belangrijker vinden, ik dacht namelijk dat je daar al mee bezig was omdat ik het opgekropt lopen al niet begreep dan.. Maar dan komt dat vast vanzelf wel! :)