Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MirandaFuego schreef:Je beugels mogen best wat langer!
Haar houding is best mooi zo, het is wat lastig op de foto's te zien hoe voorwaarts ze is, het ziet er soms uit of ze een beetje inkakt.
Probeer veel figuren te rijden(eenvoudige voor haar leeftijd)en tempo te wisselen om haar aan het werk te houden en voor de afwisseling.
Als ze wat tegen de hand komt duidelijk oplossen met je been.
Als ze wat moeite heeft met stelling, is dat geen uitproberen hoor, een paard heeft ook tijd nodig om de spieren op te rekken, dat is gewoon stijfheid en kan best pijn doen.
Let erop dat je bij extra stelling wel goed begrenst met je buitenbeen.
Het is echt een prachtig paardje en jullie zijn een leuke combi!
Olga88 schreef:Wat toevallig. Jij hebt Alice gereden zie ik in je profiel. Ik heb haar moeder 2 jaar gereden bij de Arca Hoeve. Leuke foto's in je profiel, een heel verschil met een paar jaar geleden. Waarom is ze verkocht?
En nu rijd je ook een leuke haf!
.

punkielover schreef:bedankt voor je reactie. Het opgekropt lopen ging meer over achter de teugel lopen met instappen. Zodra de teugel op maat is is dat niet meer. ik vind het belangrijk dat ze eerst laag en rond loopt en als dat goed is dan oprichten. Daar wil ik binnen kort wel aan beginnenHallo, ziet er al leuk uit voor nog niet zo heel lang ingereden!
Leuke haf btw.
Ik heb als tips dat je misschien kunt gaan proberen meer omhoog te rijden. En misschien jou beugels iets langer? Als de pony op het vorige topic "opgekropt" liep dan is dan nu nog want ik zie niet echt dat de pony langer uit loopt om het zo maar te zeggen. Misschien dat ze bedoeld hebben meer omhoog rijden. Dat het paard wat meer met het hoofd omhoog gaat..? Maar dat is natuurlijk niet iets wat je een twee drie kan natuurlijk. Maar anders wil ikdat wel als tip geven. Verder sucses!!:D

L_alice schreef:punkielover schreef:bedankt voor je reactie. Het opgekropt lopen ging meer over achter de teugel lopen met instappen. Zodra de teugel op maat is is dat niet meer. ik vind het belangrijk dat ze eerst laag en rond loopt en als dat goed is dan oprichten. Daar wil ik binnen kort wel aan beginnenHallo, ziet er al leuk uit voor nog niet zo heel lang ingereden!
Leuke haf btw.
Ik heb als tips dat je misschien kunt gaan proberen meer omhoog te rijden. En misschien jou beugels iets langer? Als de pony op het vorige topic "opgekropt" liep dan is dan nu nog want ik zie niet echt dat de pony langer uit loopt om het zo maar te zeggen. Misschien dat ze bedoeld hebben meer omhoog rijden. Dat het paard wat meer met het hoofd omhoog gaat..? Maar dat is natuurlijk niet iets wat je een twee drie kan natuurlijk. Maar anders wil ikdat wel als tip geven. Verder sucses!!:D