Eindelijk foto's van Nightwish @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:27

met de bovenstaande reactie ben ik het compleet eens ..

ik snap ook niet dat je er bij zet oke zo gezegt zo gedaan ...

je pony kan hier erge lichamelijk problemen door krijgen !!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:28

in je profiel staat; 'Ik heb .. pony's' en daar staat Nightwish ook bij... Het is dus niet je verzorgpony maar je eigen, dus JOUW keuze er nu mee te beginnen.

Erg jammer... Ik hoop dat je beter weet en nu inziet dat je niet verstandig bezig bent.

Misschien kun je de schade aan de pony nog beperken door nú te stoppen.
Laatst bijgewerkt door Casca op 07-01-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:28

Mensen, hou het rustig! Lees eventjes terug en zie dat er al 100x hetzelfde is gezegd...

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:29

M_hartje_M schreef:
Ik snap best dat je al wilt gaan rijden enzo ... maar laat hem eerst rustig 3/4 worden voordat je een zadel oplegt ;)

ja idd.
Die van mij is 5, en ik ga nu beginnen.
1 omdat ik hem pas kreeg toen ie 3,5 was.
2. omdat ik het beter vind laat te beginnen.

maar dit vind ik gewoon EXTREEM SLECHT.

hier ga je spijt van krijgen over een paar jaar.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:29

laat die pony nog gewoon even pony zijn en wacht ff tot ie helemaal volgroeid is... jammer dat de eigenaar al zo vroeg dat beestje zadelmak wil maken terwijl dat ponytje er lichamelijk nog niet klaar voor is :n
Laatst bijgewerkt door DiekeC op 07-01-11 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 22:30

Casca schreef:
in je profiel staat; 'Ik heb .. pony's' en daar staat Nightwish ook bij... Het is dus niet je verzorgpony maar je eigen, dus JOUW keuze er nu mee te beginnen.

Erg jammer... Ik hoop dat je beter weet en nu inziet dat je niet verstandig bezig bent.

ze is niet de mijne maar ik vond het gewoon niet handig om het onderscheid te maken tussen mijn verzorgpony's en mijn echte pony's.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:30

Ach ja, ik houd het momenteel eventjes bij mijn tips :)

Gewoon niet meer met gympjes rijden ;) Maakt niet uit op welk paard. Ik wens niemand hier op bokt een gebroken been :(:) Aangezien je paardje jong is :P En hij nog wel eens een bokje zal geven :=

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:30

Casca schreef:

Het is (nog) niet haar eigen pony ;) .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:31

Vreemd verhaal. Die pony was dus ongeveer 2 jaar dat jullie zijn begonnen met zadelmak maken?
Dat is toch veel te jong. Het is wel een leuk schimmeltje verder.
Wat is de eigenaar voor iemand?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:31

Maytee schreef:
Cynn_x schreef:
Mag ik vragen waarom je 'ja' hebt gezegd tegen de eigenaar om haar nú al te gaan rijden? Omdat je bang was dat je haar niet meer mag verzorgen of zit er een andere reden achter?

als ik haar niet zou opleren deed een ander meisje het, ik had 'neen' tegen hem gezegt dus deed het andere meisje het.

Dat is het dus. Omdat een ander het dan toch zou doen, dacht je, dan doe ik het maar? Zodat jij haar kan blijven doen?
Dan doe je het dus voor jezelf hé, niet om het welzijn en ten goede van het beestje meid.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:32

rustig mensen , niet zo aanvallen !

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:32

Lord_Ik schreef:

Hoe weet je dat, waar lees je dat? Kan zijn dat ik er overheen kijk?

Oh, Oeps, ik zie nu de post van TS!
Laatst bijgewerkt door Casca op 07-01-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:33

Casca schreef:
Lord_Ik schreef:

Hoe weet je dat, waar lees je dat? Kan zijn dat ik er overheen kijk?

Ik weet dat omdat mijn 3 pony's daar ook gestaan hebben en van dezelfde eigenaar geweest zijn.

silby

Zo waar heb jij je verstand zitten zeg :?
Ja had beter je best kunnen doen om de eigenaren het aan hun verstand te krijgen dat dit pure dierenmishandeling is -:(-

Anoniem

Als ik jou was zou ik nog maar een keer goed met de eigenaar gaan praten. Als het goed is moet deze ook wel inzien dat het veel te jong is. Is dat niet het geval, zou ik er sowieso mee stoppen.
De eigenaren van mijn vorige leasepony hebben wel is tegen mij gezegd dat ik afgelopen motorolie op haar mok moest smeren, mooi niet dat ik dat heb gedaan.. Als je zelf door hebt dat het niet goed is voor het dier, dan lijkt het mij logisch dat je het ook niet doet.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:35

hmm.. okee.. vind haar ook erg klein en fragiel eruit zien.. maar ik kan niets over de leeftijd zeggen, want daar kan ik niets aan veranderen.
Mijn enige advies is, niet mer gympen rijden, schouders wat meer naar achter, naar voren kijken, benen niet wegdrukken -- lees niet hakken te ver uitdrukken en recht naar beneden laten hangen,
dus niet naar voren plaatsen. Ook zou ik wat de pony betreft zeggen laat de pony nog een jaartje in de wei en pak het volgende winter weer op. Zou heel wat beter zijn ;)
Succes met je paardje!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:35

Ik ging er vanuit dat het een grap was, maar dus blijkbaar wel serieus..

Het eerste wat mij opviel, en ik kan het wel mis hebben, is dat ik op de eerste foto zie dat er een zadel op ligt die niet past. Er ligt een extra zadelvormig dekje onder om dit "goed te maken" voor zover ik het kan beoordelen ligt dat zadel op de schoft van de pony.

Hoe oud zijn deze foto's als ik vragen mag? Zijn deze van voor de winter? (want dan mag ik er vanuit gaan dat de pony net dik 2 jaar oud was ipv 2,5 jaar)? Ik kan het niet goed vinden, sorry. Je laat toch ook geen kind van 3 stallen uitmesten ofzo?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:36

silby schreef:
Ja had beter je best kunnen doen om de eigenaren het aan hun verstand te krijgen dat dit pure dierenmishandeling is -:(-

Dat heb ik 3 jaar geprobeerd en ik ben er met 1 pony gelukkig ook in geslaagd om 'r tot 3 'ruitervrij' te houden, maar ondertussen loopt er ook meer volk rond ...
Aan de eigenaar valt weinig te veranderen vrees ik.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:37

vraag mij ook al af hoe oud de pony is op de foto.. daarbij staat ook dat dit nog maar de 2e keer rijden was..
hoe oud was het beestje de eerste keer rijden dan?!

Cynn
Fotograaf

ambeeeer schreef:
rustig mensen , niet zo aanvallen !

Heb je het tegen mij?
Ik val haar niet aan, in tegendeel.
Vroeg alleen naar de reden waarom ze dit doet, en dat is bij deze duidelijk.
Om met z'n allen te lopen gillen dat dit pure dierenmishandeling is heeft helemaal geen zin. Daar help je haar geen steek verder mee.

Anoniem

Manegepaard schreef:
Mensen, hou het rustig! Lees eventjes terug en zie dat er al 100x hetzelfde is gezegd...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:38

ach wat een puppypaard nog...
ze is echt nog te jong, dat zie je in alles..
kan best zijn dat het van de eigenaresse moest, maar dan had ik bedankt.
Ik zou niet graag meewerken aan zulke praktijken -O-

Lotte_Wessel

Lord_Ik schreef:
silby schreef:

Dat heb ik 3 jaar geprobeerd en ik ben er met 1 pony gelukkig ook in geslaagd om 'r tot 3 'ruitervrij' te houden, maar ondertussen loopt er ook meer volk rond ...
Aan de eigenaar valt weinig te veranderen vrees ik.

denk het ook.. vind het altijd verdrietig om te zien.. jammer genoeg kunnen we er weinig aan doen.
Zonde dat er zoveel mensen zijn met zo weinig verstand!

Maureen_M

Sorry, kan het echt niet laten nog 1 reactie te zetten...

Dit meisje heeft waarschijnlijk niet zo mega veel verstand, en heeft het misschien ook al die tijd goed bedoeld, zonder dat ze de gevolgen ervan wist...

Maar om dierenmishandeling te roepen vind ik ook wat TE ... :o

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:39

Meeste is al gezegd, maar volgens mij is TS er best nog trots op ook hoor. Waarom zou je anders zo'n bericht met foto's (met dikke grijs op het gezicht) plaatsen? Wat ik er verder van vind: het is net alsof je een kleuter vraagt een VWO-opleiding te gaan volgen. Ik snap de mensen echt niet die het nodig vinden om nog een halfwas pony of paard te gaan rijden. Als je echt wilt dat het dier lang meegaat, dan wacht je zeker tot het een jaar of vier is. Vooral met deze, zo'n iel ponytje, het is echt nog een baby. Dit is niet eerlijk ten opzichte van het dier.