Eeste paar keren op Wiegertje zitten! Friese hengst 3,5 jr.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:36

_Grietjee_ schreef:
Ja, het is mijn eigen keus, als ik in het ziekenhuis beland ofzo, of dat paard gaat ervandoor, is dat mijn eigen verantwoordelijkheid.
Dankje :P

Ja en wat je paard er in zo'n geval aan overhoudt maakt jou niet uit?

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:36

Mindfields schreef:
Ja dat is haar keus, maar denk eens aan het paard? Als er iets misgaat heeft DIE een trauma. Het paard kan zijn begeleiding niet uitkiezen en is overgeleverd aan de keuzes van de ruiter.

Ik laat wieger zijn keuzes maken, als die het niet toelaat begin ik er ook niet aan hoor, ik doe altijd alles heel rustig aan met dit paard.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:37

Het lijkt mij dat je je eigen paard zelf het beste kent :) Als het paard haar vertrouwd en zei het paard dan is er niks aan de hand. Vind sommige reacties een beetje overdreven. Misschien dat sommige mensen ook wel jaloers zijn dat hun paarden dat vertrouwen niet in hun zelf hebben. Maar goed dat is mijn mening :) Veel succes verder paardje ziet er rustig uit, vind het super ga zo door!

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:38

guenivere schreef:
Het lijkt mij dat je je eigen paard zelf het beste kent :) Als het paard haar vertrouwd en zei het paard dan is er niks aan de hand. Vind sommige reacties een beetje overdreven. Misschien dat sommige mensen ook wel jaloers zijn dat hun paarden dat vertrouwen niet in hun zelf hebben. Maar goed dat is mijn mening :) Veel succes verder paardje ziet er rustig uit, vind het super ga zo door!

Dankjewel! :D

_Grietjee_

Re: Eeste paar keren op Wiegertje zitten! Friese hengst 3,5 jr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:39

En trouwens, hetzelfde kan gebeuren met een paard dat in de bak schrikt, kan ook tegen de bakrand ofzo aanvliegen en bij onze bak bestaat de bakrand uit balken, kan ie ook doorheen vliegen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:40

_Grietjee_ schreef:
Ik laat wieger zijn keuzes maken, als die het niet toelaat begin ik er ook niet aan hoor, ik doe altijd alles heel rustig aan met dit paard.

Dat snap ik, anders was hij ook niet zo braaf. Maar je kunt beter rekening houden met wat er mis kan gaan en zorgen dat je in een veilige omgeving bezig bent. Stel je eens voor als hij wel ergsn van schrikt(en dat hoeft niet de buurman te zijn of de deur, hij kan ook schrikken als hij een stap opzij doet om zijn evenwicht te herstellen, en dan per ongeluk tegen een fiets of stuk gereedschap aanstoten en zich de touwtjes schrikken).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:40

Je moet het helemaal zelf weten meid, die keuzes die jij maakt had ik echt heel anders aan gepakt!
Verder vind ik het een heel leuk paardje, en hij is ook zeker te weten super braaf aan de foto's te zien!
maar pas wel op, voor jullie beiden, want het is zeker niet leuk om in de lappenmand te zitten!

en in de bak kan ook inderdaad veel gebeuren (heb je helemaal gelijk in), maar daar is het wel veiliger dan in een schuur vol met spullen..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:41

_Grietjee_ schreef:
En trouwens, hetzelfde kan gebeuren met een paard dat in de bak schrikt, kan ook tegen de bakrand ofzo aanvliegen en bij onze bak bestaat de bakrand uit balken, kan ie ook doorheen vliegen.

Heb je helemaal gelijk in, maar in de meeste bakken bevinden zich geen fietsen en gereedschap en kasten. Daarnaast sta je nu op beton, wat spekglad is als ze wegschieten, met en zonder ijzers onder. Op een zandbodem heeft een paard grip.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:43

Inderdaad Mindfields helemaal gelijk in!
Ik weet dat je misschien niet alles leuk vind om te lezen, maar we hebben echt wel het beste met je voor en met je leuke paardje!

zie je zelf niet de gevaren ervan in dan?

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:45

Jolliegirl schreef:
Mag ik zeggen dat ik dit echt hééééél onverantwoord vind??

In een garage??
met fietsen en rommel??

Ik vraag me nu serieus af, waar je verstand en verantwoordelijkheid zit????????

Een paard zadelmak maken en inrijden, doe je in een veilige fatsoenlijke omgeving....

Nou; dat was dus wat mij ook het eerst op viel.
wat denk je dat er gebeurt zou zijn als je paard het toch erg eng zou vinden en een bok zou geven?
dan was hij dus tegen spullen aangekomen, die zouden gevallen zijn, en tjah;
volgens mij kunnen we allemaal wel raden wat er dan gebeurt was... of niet dan???

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:45

ik denk dat grietje wel weet wat ze wel of niet kan met wieger..........
ze wou het laten zien op bokt en alleen maar gezeur......
en de kameel dan?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:54

Hij oogt braaf.. maar in zo'n schuur met ook nog een betonnen vloer er op? Je lijkt wel niet wijs zeg... Super onverantwoordelijk!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:55

Natuurlijk.. iedereen weet dat zijn of haar paard dit of dat nooooit zou doen.. Yeaaah.. right!
En dan kent ze natuurlijk haar 3,5 jarige hengst al zo goed dat ze zeker weet dat er niets kan gebeuren?
Dat weet je NOOIT zeker en al helemaal niet met zo'n jonkie..

xyvonnex schreef:
ik denk dat grietje wel weet wat ze wel of niet kan met wieger..........
ze wou het laten zien op bokt en alleen maar gezeur......
en de kameel dan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:57

Vanuit die hoek lijkt op elke foto een paard een kameel..

En ook ik begin er weer even over. Als je al zo lang bezig bent in die schuur dat die naar jouw mening vertrouwt is voor je paard, waarom ben je dan niet veel eerder begonnen in de bak om die tijd te gebruiken om hem ook vertrouwd te maken in de bak tegen de tijd dat onder het zadel aan de orde kwam?

Juist training aan de longe bv. dus evt in een longeerbak is voorbereiding. Dan is je paard inmiddels bekend met de omgeving en al een beetje met stem/ hulpen, dus is dat een ideale plek om uit te bouwen.

Zoals je zegt laat je hem geen stappen zetten als hij wegloopt. Hoe heb je hem dat dan aangeleerd, klinkt mij iets teveel alsof je er vanuit gaat dat hij blijft staan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:59

:x Mindfields zegt heel, heel, heel netjes hoe ik erover denk....
Slim vind ik het zeer zeker niet.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:04

Ajjajaj, eeeeh wat moeten we hieraan toevoegen. Denk dat Mindfields het al heeft verwoord. Op het beton, met die rotzooi op een onbeleerd paard.
Het enige verstandige wat ik zie is een cap.
Ik had het toch echt anders gedaan, maar goed,....

xrossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:12

ja en als dat paard gewond raakt is het ook jouw verandwoordelijkheid! en heeft hij voor de rest van zijn leven een trauma ofzo! maar je moet het allemaal zelf weten.
wel een mooie fries!
Laatst bijgewerkt door xrossie op 05-01-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:13

Jeetje je had wel kunnen verwachten toch dat je niet de beste reacties zou krijgen??
Hebben je ouders je er niet meteen afgetrokken of weten ze het niet?
Totaal onverantwoordelijk. Hiermee laat je zien dat je nog maar 15 bent en in je eigen belang denkt en niet aan je paard dat zijn poten kan breken tussen de fietsen of iets anders!
Je hebt dan wel weer een cap op dat verbaast mij dan wel weer.

En op je reactie: als ik niet zeker weet dat dit kan zou ik het niet doen. Hoe weet jij wat dit paard doet en wat er kan gebeuren? Als er iemand herrie maakt of er een motor hard voorbij komt scheuren die hij niet ziet denk je dan dat hij rustig blijft?

En waarom dit bij HAW staat snap ik ook niet helemaal?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:55

_Grietjee_ schreef:
H_Nalanta schreef:
Ben het er mee eens dat het onverantwoord is.. Hoe goed je hem ook kent..
En waarom plaats je dit bij Haw? :o

Oh, heb het dan denk ik verkeerd geplaatst :P
Nogmaals paard heeft alle ruimte, en als ie al vluchten wil, gaat ie meteen naar zn box, en die staat niet tussen de fietsen in :)

ja zijn box in waarvan het plafond veel te laag is lekker safe alles %)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:33

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.