soms slaat het echt een beetje door..
Ik zag eens een dierenhuid als bontje liggen in een zaak..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Krips schreef:Maar ik wist ook niet alles toen mijn pony er kwam. Ik heb alleen daarvoor jaren verzorgponies gehad, heeel hard gewerkt en altijd mijn best gedaan alles te leren. Bovendien stond ik op een stal waar ik mijn verzorgpony ook had (wat mijn pony geworden is) en heb altijd hulp gehad van stalgenoten daar. Er zit heel veel verschil in mensen die er geen verstand van hebben. Iedereen moet het leren! Alleen er zit een verschil in wanneer je denkt alles al te weten, en wanneer je dingen wil aannemen, wil leren en je bewust bent van alles wat je wel en vooral niet weet.

ThreeFingers schreef:En wat de één paardwaardig vind vind de ander onzin. Sommige vinden het zielig als een paard dag en nacht buiten staat, de ander vind het heel normaal.
En wie bepaald wat een "paardenmens" inhoud???
capopjekop schreef:Shona, ik denk dat ik wel onder jouw voorbeeld kan vallen. Ik was 10 toen ik mijn eerste pony kreeg en ik heb wel veel van haar geleerd. Ik regelde alles zelf, dat er voer was, dat er hooi geleverd werd en toen mijn pa eens geen zaagsel voor de stal wilde halen ben ik met een kruiwagen lopen naar een ander dorp gegaan om 2 balen te halen. Mijn pony stond thuis, mijn ouders hadden er weinig kaas van gegeten en ik had niet echt begeleiding. Ik las wel erg veel boeken en op de een of andere manier kon ik het goed inschatten wanneer er een dierenarts moest komen. Het enige wat in mijn ogen beter had gekunt is meteen een maatje voor mijn pony erbij. Als jong kind was ik nog niet echt ermee bezig dat mijn pony mss alleen was. Daar kwam ik toevallig achter toen ze een week op vakantie was geweest bij mijn verzorgpony. Ik zag haar zo opleven en toen ze na een week weer thuis was keek ze toch wel erg zielig. Toen is er alsnog een shet bij gekomen. Niet de beste manier, dat besef ik wel, maar het is hier gelukkig allemaal goed gegaan.
Je hebt boeren en boeren vind ik. Sommige weten wel waar ze mee bezig zijn, maar de meeste boeren die ik hier ken zijn lomp. Heeft het paard last van jeuk in de manen? Ohhh smeer maar in met afgelopen olie. Ben ik aan het rijden met mijn pony en kom ik een boer tegen met tracktor. Pony dribbelt een beetje omdat de ouderwetse tracktor veel meer herrie maakt dan de traktors die ze kent. Boer stapt af om te helpen, maar gaat vervolgens tegen mijn pony schreeuwen en aan te teugels trekken zodat ze nog meer van de kook raakt. Dan doe ik het toch liever op mijn eigen manier.

ThreeFingers schreef:JPS schreef:Ja, omdat nagenoeg iedereen het beste voor zijn paard wil, en dat is een ideaal uitgangspunt
Helemaal mee eens, maar dan krijg je toch weer wat de één "het beste" vind vind de ander bv zieliggggggggg enz enz.

). In mijn ogen is de eerste groep toch vele malen groter dan de tweede groep.