eerste foto's van mij en Bonnie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sara1979

Re: eerste foto's van mij en Bonnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:32

Ik had hetzelfde probleem met mijn schouderbladen.. Kwam er een pipo met het idee een zweepje in mijn rijbroek te doen aan de achterkant.. Die moest blijven zitten.. na 2 weken vloeken en tieren heb ik nu wel de juiste balans gevonden met mijn bovenlichaam en mijn bekken.. Mijn bovenlichaam communiceert nu met mijn bekken. eerst had ik hier geen notie van! Misschien een (enorm irritante) tip?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 19:31

Haha dat lijkt me erg irritant ja :P heb ook gehoord met plakband, of beter tape, je schouderbladen bij elkaar te houden haha, dan neem ik liever wat vaker les :p heb ook als ik voor mezelf rij vaak een betere houding vind ikzelf, word dan minder aant werk gezet en merk als ik moe word dat m houding er bij in schiet, als ik zelf rijd ga ik ff stappen maar tijdens les moet ik dan ff doorbijten ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:47

Ach zo hebben we allemaal wat, ik rijd met mijn handen met trainen wat horizontaal
en zonder dat ik het doorheb houdt ik ze op wedstrijd automatisch netjes rechtop :P

Belachelijk eigenlijk dat je het onbewust doet. De truuc met de zweep ken ik inderdaad
wel.. alleen vind ik dat je om te ontlasten met je rug te hol gaat rijden omdat de zweep
anders door je trui heen snijd. Ik gebruik dat eigenlijk alleen als laatste redmiddel (dat klinkt
wel erg overdreven) als kinderen ECHT niet doorhebben dat ze hun handen gestrekt naar
voren houden in plaats van met je ellebogen in een kommetje rijden. Mijn instructrice deed
het vroeger met precies dezelfde reden. Nou wedden dat je het daarna WEL doet omdat
het anders WEER moet! Maar naast dat je dan met een holle rug gaat zitten ga je je
schouders naar elkaar toe drukken met druk en dus niet vanuit ontspanning. Dat je een
nettere zit krijgt geloof ik wel, maar niet op een relaxte manier.

Vind het interessant dat het sara1979 dus blijkbaar wel gelukt is! (zeg niet dat het niet kan,
maar het is erg moeilijk om jezelf in die positie te dwingen en dan te ontspannen)

Ik heb ook op de ouderwetse manier lesgehad, voeten niet stil? Tenen niet naar binnen?
Beugels vastgeknoopt aan je singel.. ga dan maar rijden.. nou.. 3 dagen kramp. Weet het
nog als de dag van gisteren! (dat heeft wel erg goed geholpen moet ik bekennen haha)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:21

Svdijk86, klopt haha, zoveel dingen gaan onbewust! En ontspanning blijft een van de belangrijkste dingen, als je dat zelf niet bent kan je paard dat ook moeilijk zijn :)

Mylove123, nog bedankt voor je reactie!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:46

Hee Ruth!
Dat is wel wat anders dan je op een fries te zien. Maar leuk paardje. Loopt ook lekker ontspannen. En idd nog beetje aan je houding werken denk dat je teveel bezig bent met paard nageefelijk te laten lopen en daardoor paard onbewust met je houding naar beneden probeert te rijden door voorover tehellen. En even aan je handen proberen te denken. MAar het ziet er heel vriendelijk uit veel succes met je nieuwe paardje en te evt toekomstige wedstrijden.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 10:35

Hee sjanien!
Ja echt hea, moest ook vet wennen, vooral het verschil in de hals enzo :P maar t gaat steeds beter, idd nog veel puntjes waar ik op moet letten ;) dankjewel!

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:59

Mooi paard.
Ik zou je teugels wat korter pakken.
Probeer ook netjes recht op te zitten. dat ziet er netter uit..

Succes

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:01

klopt horseszfan, dankjewel voor je reactie! :)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:13

Ziet er goed uit en wat een leuk paard heb je.
Zo als idd al gezegd is je teugels korter pakken want je handen lijken af en toe op je bovenbenen te liggen.
Voorderest goed je rug recht schouders een stukje naar achteren en hem lekker aan het werk houden!

Wel vind ik dat je al wel klaar bent om wedstijden te gaan rijden, zeker voor de beginproefjes in de B! :)
Je beenhouding vind ik trouwens erg netjes!
Ga zo door!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:55

Dankjewel! :D ik heb ook zin om te starten, hadden hier ook een b proefje geoefend en ze doet t hartstikke braaf :) vandaag ging ook weer goed, ze was wel wat schrikkerig door t weer haha!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 14:23

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:25

dankje! :)

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:32

Ik merk dat je vaak naar beneden kijkt en wat voorover zit, waardoor je paard ook voorover gaat leunen op zijn voorhand, maar de rest is heel leuk! :)