Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:nou dat valt wel mee hoor, het zijn geen rukken en zoveel voelen ze daar niet van, zeker niet met dit hoofdstel want deze is dikgevoerd en erg breed.
Maar meer contact (constantere aanleuning geven) is idd beter.
moes schreef:Het is een goed begin! En de eerste keer bitloos pakt ze goed op!
Er is inderdaad meer gezegd over je spoor gebruik, maar wil er toch nog wat over kwijt. Ik denk namelijk dat jullie hele leuke dingen kunnen bereiken samen, maar het zou erg jammer zijn als het door een slechte basis niet gaat lukken! Ik vraag mij ook een beetje af of jij wel weet hoe je een paard scherp aan je been moet rijden en naar je hand toe.. Aangezien je het nu alleen maar erger maakt. Na deze tips van iedereen weet je het w.s. wel
Ik zou je ook adviseren je sporen in de kast te laten en alleen met zweep te rijden. Je rijdt nu met zweep en met sporen je paard is tegen het been en achter de teugel. Been geven, geen reactie -> tik met zweep. Veel voorwaartse overgangen rijden omdat te oefenen. dat houdt dus ook in van stap naar draf, moet ie direct op je hulp reageren, maar ook van draf naar middendraf enz enz... Zo krijg je ook een paard wat van achter toe naar de hand toe loopt en actief is op de hulp. Anders krijg je in een later stadium ontzettende problemen! En dat is jammer want het is een erg leuk paard! Één van de problemen (afgezien van het probleem dat ie niet voorwaarts reageert) zie je nu al: hij drukt dwars door je binnenbeen heen, totaal geen reactie, geen buiging om het been! Dus door hem scherper te maken op het been kun je ook gaan werken aan buiging om het been.. Waarschijnlijk zal ze straks als ze sneller is op het been eerst harder gaan lopen in plaats van om het been te buigen, maar daar moet je dan weer op oefenen door op een andere manier de been hulp te geven en te begeleiden met je teugels. Ik ga dat hier niet allemaal uitleggen, want dan word het een lang verhaal, maar het lijkt me voor jou ook verstandig om les te nemen.
Maak je been lang of doe je beugels een gat korter als dat niet lukt. Ontspan in je lichaam en oefen op een onafhankelijke zit.
Succes en veel plezier!