Bonte Wisse @ Les (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:05

opisop_shop schreef:
oeh dat is me eigenlijk niet opgevallen, ik had het idee dat mn kont hier wel inpaste, is namelijk gewoon een 18" :7

Misschien zit je dan wat meer naar achteren met je kont ipv in het diepste puntje van je zadel?

opisop_shop

Re: Bonte Wisse @ Les (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:11

zou kunnen inderdaad, ik zal er eens op letten :)

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:50

Wat een Prachtig paard heb je!

x

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:27

dankje :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:45

ah oke begrijpelijk dan dat je hem steeds erop controleert
maar toch bij iedere controlle die jij doet haal jij hem uit balans en doet die zijn oren ook naar achteren.
Maar ik vind het echt een reuze verbetering hoor tegenover de vorige pics en filmpjes
knap paard is het ook (vandaar dat ik ook altijd even kijk) :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 16:09

ha leuk om te horen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:21

Hey hallo!
Toen ik zag dat het een fries was, moest ik wel lachen want wij hebben eigenlijk het omgekeerde, een zwarte tink :P
Het rijden vind ik een beetje tegenstrijdig, je wil hem niet vast hebben in de mond maar hij is hartstikke nageeflijk en toch blijf je zagen(niet zo hard maar wel links/rechts)
Daar kun je nooit een mooie aanleuning mee opbouwen, ik vind dat totaal niet functioneel, straks is hij helemaal niet meer nageeflijk want het is niet erg fijn voor hem als je hem niet loslaat, of hij wil helemaal niet meer aangeleund lopen en krult er onder vandaan.
Je handen moeten toch echt wel stil zijn, gaat hij hangen moet je dat oplossen door meer actie, is hij niet goed voor het been moet je dat oplossen en niet de aanleuning.
Rij er dan één kant doorheen door gewoon steeds meer druk op één hand in contrastelling (zonder zagen), steeds meer druk vragen tot de nageeflijkheid en dan loslaten, dan ben je beter aan het gymnastiseren.
Hij moet leren je hand te volgen onder druk, als je die niet stilhoudt lukt dat niet.
Wil hij niet werken door er onderuit te rennen, dan mag je best even streng zijn met je hand zodat hij bij je blijft, maar dan weer gewoon stil blijven.
Je zit nu gewoon op een punt dat net even een stapje verder moet en dat betekend dat je hem eigenlijk net wat meer onder je moet houden zonder je handen te gebruiken en meer op je zit moet rijden.
Op het algehele plaatje zie ik een mooi paard dat heel nageeflijk loopt, de ruiter maakt de boel wat onrustig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 17:25

Ik ben inderdaad wat onrustig, en mijn hulpen moeten gewoon kleiner.
Maar ik vind niet dat ik zaag, zagen vind ik namelijk iets wat je hard doet en zonder functionaliteit en beide is hier niet het geval. Wisse is op zich best nageeflijk maar niet makkelijk te rijden hoewel dat vaak wel zo oogt. De stukjes die ik los kan laten doe ik, ik doe dit niet ondanks dat hij netjes loopt maar om te zorgen dat hij er niet tussenuit sneekt. Dat het wat dubbel overkomt begrijp ik, maar daarvoor moet je hem een keer gereden hebben om goed aan te voelen wat ik bedoel :)

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:15

ik vind het als eerste er goed uitzien +:)+ maar mij valt toch 2 puntjes op ;)

ik vind je ook wel een beetje zaagen maar niet heel veel als je je paardje lekker rustig nagevelijk wilt houden moet je eerst druk geven zodra hij nagevelijk loopt geef je weer wat meer teugel zo laat je hem voelen he als ik mijn hoofd zo houd (nagevelijk) zit er niet iemand in mijn mond te scheuren ( om het zo maar even te noemen) en als hij dan weer omhoog komt met zijn hoofd pak je gelijk weer die druk op zodat hij heeft van hee dit is niet leuk toch maar me hoofd naar beneden (nagevelijk) snap je?

en ik zag bij 1 filmpje jou overgang van draf naar gallop niet zo heel mooi probeer is iets meer achterover te zitten ;) als je namelijk achterover zit geeft je hem het gevoel ik ga naar voren ga je vooruit zitten geef je hem meer van ga naar achteren denk maar is na als je bijv. in een auto zit als hij een snellere versnelling ingaat ga je iets naar achter en met remmen ga je iets naar voren ;) ik deed dit ook een beetje terwijl ik dat niet door had en toen zijn angelique maarse dit tegen mij en nu gaat ie veel makkelijker in een snellere gang dus na 1 of 2 x doorzitten gaat hij al ;)

voor de rest een allemachtig mooi manneke dat je onder je kont hebt echt een mooie verschijning <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:24

Jeetje wat gaan jullie elke keer toch vooruit! Vind het al een heel fijn beeld geven :j
Wel zou ik, als hij niet actief genoeg is of minder actief is, minder bezig gaan met de voorkant. Het komt over alsof je daar best wel mee bezig bent terwijl er van achteren weinig gebeurt. Ik zou hem liever van achteren naar voren zien, dus achter er lekker bij en dan volgt die nagevelijkheid ook wel. Sterker nog, zonder een actieve achterkant wordt het voor hem ook een stuk moeilijker om correct nagevelijk te lopen.

Wel vind ik je echt heel vriendelijk rijden en Wisse ziet er ook goed uit! 4.5 alweer.. is het alweer zo lang geleden dat hij als bont keuteltje door het weiland bij ons huppelde? :wow:
Laatst bijgewerkt door Berdien op 04-01-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stomme typo

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 21:47

Ja de tijd vliegt, meneer is nu al bijna geen guppie meer :D
Wintervetjes mogen er straks wel weer af maar dat komt wel weer als we wat meer gaan trainen (rijden nu 3keer per week en soms 1x longe ernaast). Wisse is uit zichzelf een enorm gespannen paard, die moet je er aan de voorkant echt wel bijhouden anders gaat ie van alles doen wat je niet wilt.
Hij loopt normaal wel wat actiever maar is nu niet helemaal lekker door zijn lijf en is daarom wat slomig in zijn gangen, maar wel voorwaarts.

Mlissa, ik moet idd nog wat meer handvoor geven als hij het goed doet, maar dat moet nog wel goed opgebouwd worden want als je iets teveel doet dan gaat het niet goed. Maar er komt al iets meer lengte in en naar mijn gevoel/beeld zet ik mijn handen al wat meer open. Maar blijft idd een aandachtspunt, net als op mn kont zitten in galop en tijdens de overgang! Wisse vind aanspringen nog moeilijk en daarom zit ik er ookzo belabberd bij, rechtsom is nog erger :7

Ik zal binnenkort weer een topic openen om te laten zien hoe het dan gaat.
Mijn man filmt mij wekelijks op les dus ik heb altijd wel beeldmateriaal :D

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:13

dat gaat indd voorzichtig langzaam aan en dan voel je op een gegeven moment tot wanneer je je hand naar voren kan doen.

dat zitten komt ook wel als je er gewoon op probeert te letten ;) als je het dan niet vergeet en je gaat wat meer naar achteren zal je denk ik wel gelijk meer verschil voelen en zal hij wel sneller in gallop gaan ;)
Maar onthou wel alles op zijn tijd ;)
want we zijn niet allemaal Anky van grunsven haha

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:12

Ik zou de voorkant eens lekker met rust laten, zeker niet het links/rechts doen wat je nu doet... Zagen klinkt misschien hardhandig, maar is in principe niets anders dan links/rechts met je hand vragen... Je doet het misschien minimaal, maar ook dat is niet nodig... Dan zie ik liever een paard wat continue iets ingebogen loopt ofzo, maar wel rustig gereden wordt door een rustige handhouding...

Door de voorkant wat met rust te laten en meer te gaan schakelen, gaat de motor van achteren wel weer aan, en kan hij van achteren naar voren gaan lopen, hierdoor zal hij zijn bovenlijn op gaan rekken en zal de voorkant ook minder stug worden...

Ook ik heb wel eens eerdere topics van je gezien, en moet wel zeggen jullie lijken zo op het eerste gezicht een stuk beter op elkaar ingespeeld te zijn en een hele leuke combinatie te vormen :) Het komt vast helemaal goed met jullie

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:38

Jullie probleem komt van achter uit. Hij moet veel aktiever lopen. Concentreer je eerst eens op de impuls, de aktie van achter uit. Zet die motor aan, dan komt de voorkant vanzelf. Hij is nu heel onrustig met zijn hoofd, zoekerig naar aanleuning. Maar dat kan niet als hij van achter niet doortreedt.
En probeer je handen stil te houden, ik zie in draf steeds je handen bewegen.

Edit: had niet heel het topic doorgelezen, maar zie nu dat mijn 'voorgangster' precies hetzelfde zegt als ik ;)