Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dan pb ik het wel

maar wie weet zie ik je nog wel eens
Mijn Sam(aranch) is van Kimberly. 

Frensie schreef:Goed om te weten! Rijd je volgend weekend ook in Austerlitz? Ik ga daar voor het eerst bitloos starten, ben benieuwd.
leuk kom ik je misschien nog tegen! idefix4 schreef:Hé, wat leuk! Nog een Sam! Is hij soms dé Samaranch, die ik altijd zie staan als ik mijn paard in paardenfokken.nl opzoek? Ik heb me altijd afgevraagd hoe díe er uit zou zien.Mijn Sam(aranch) is van Kimberly.
Leuke rijfoto's! Ik ben het wel eens met de gedachte van blijheid, dat je te ver achter op de lepel zit van je zadel. Kan het zijn dat de boom iets te smal is? Je paard kan gegroeid zijn in bespiering, waardoor het iets achterover ligt en waardoor jij automatisch wat verder achter op de lepel gaat zitten. Je lijkt op die manier wel redelijk in balans te zitten namelijk. Als de boom iets te smal is, kan je paard er wat opgekropt door gaan lopen. Vaak kan een goede zadelmaker je zadel iets verbreden en het resultaat kan verbluffend zijn.
Verder niets op aan te merken hoor! Volgens mij hebben jij en Sam veel lol met elkaar en dat is het belangrijkste. Veel plezier!

pmarena schreef:Ik vind jullie een leuke combinatie en vind het erg leuk dat je bitloos bezig bent , maar raad je echt van harte aan om eens héél kritisch naar je zadel te laten kijken want dat is echt DE grote storende factor in je foto's
Je zit een kilometer boven je paard , teveel op de lepel , zit steeds te rommelen met je benen en zit om de juiste balans te vinden tussen een goed contact / voeling met je paard , en een comfortabele houding in het zadel....maar het zadel werkt je echt enorm tegen.
Zou er toch eens een kritsiche zadelmaker bij halen die je hiermee kan helpen , want hiermee kun je gewoon niet de eenheid met je paard vormen die je wilt om de moeilijke dressuur-oefeningen goed te doen , je zadel verstoort de mogelijkheid om goed contact te maken / samen een fijne balans te vinden
Veel mensen krijgen van een dergelijke zit op termijn ook best wel een stijve , pijnlijke rug , merk je dat nog niet ?

op andere zadels zit ik het zelfde hoor, maar mijn pony gooit ook echt wel hoog op!

Sucses ermee