zaralover schreef:en dat touwtje vond ze nou ook weer niet geweldig daarom draagt ze der staart wat hoger , waardoor het misshcien zo lijkt maar serieus onspannen was ze wel , misshcien ziet het er niet zo uit , waardat door komt weet ik dan niet , maar dat was ze wel want dan voel je duidelijk verschil in de rug. ik geef 1 x in het begin na het losstappen 1 heel klein beetje druk en de rest doet ze zelf en als je goed kijkt bij sommige foto's kun je zien dat er geen druk op staat want ik laat altijd los. ik haat het als mensen (zagen zo als ze dat soms noemen) gaan vragen door de handen naar voor en achter te doen en dan nog niet ophouden terwijl ze er zijn ook niet. maar ik wouw der even wat stelling in de hoeken leren en toen ging ze zelf al netjes rond dusja toen liet ik der ook maar zo lopen
Een paard aan de teugel rijden doe je niet door alleen een beetje druk te geven, je gebruikt ook je benen,... Eigenlijk is het een combinatie van allerlei soorten hulpen.
Op de foto van opzij zie je trouwens duidelijk dat je pony zijn rug hol heeft, de bedoeling is dat die bol is. Zo kan hij zijn rug gebruiken. Je moet het gevoel hebben dat je pony helemaal los en soepel is. Dus stellingen afwisselen op de lange zijdes, (schijn)overgangen, figuren. Dan eens halthouden en laten nageven en terug verder rijden. Heb je trouwens les met deze pony? Hoe goed je ook kan rijden, jijzelf kan niet zien hoe jouw pony loopt als je erop zit en af en toe een bevestiging dat je op het goede pad bent kan nooit kwaad!
die vinden haar heel goed vooruit gegaan
en veel stelling wisselen.