Mijn topper Majoor in actie met mij op zijn rug.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Mijn topper Majoor in actie met mij op zijn rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:26

Zo wat een knap peerd is het toch :)

Zo beroerd is het niet hoor :) Lekker zelfverzekerd erop gaan zitten, dan komt alles vanzelf wel :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:33

Wat zijn jullie een leuk stel :D !
Het rijden ziet er helemaal niet slecht uit, beter dan menig ander plaatje.
Jouw voordeel: je komt niet teveel aan de teugels, waardoor majoor zijn achterbenen mooi gebruikt & actief is. Wat je nu zou kunnen proberen is het iets korter nemen van de teugels (die zijn iets te lang, daardoor zijn je handen af en toe ook te dicht bij je lijf), waardoor je meer contact krijgt met Majoor en hij af kan gaan buigen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:43

Zal niet elke foto beoordelen, maar wat mij opvalt is de gewichtsverdeeling van de amazone, u zit vaak op de buitenkant, dat kan men zien aan het binnenbeen van u die ligt te ver van het paard. (onderbeen)
ovendien draait u op de linkerhand uw schouders naar binnen, waardoor u ook op de buitenkant komt te zitten, daardoor zijn de galophulpen niet in orde.
Het binnenbeen ligt te ver achter de singel waardoor de stelling vaak verloren gaat.
Mijn tip zou zijn uw zit te verbeteren.
Het paard is zeer aktief in het achterbeen wat veel voordelen heeft, maar dan dient u ook correct te zitten waardoor de hulpen duidelijker overkomen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:20

leuk koppel zijn jullie ;)

zou zeggen, lekker lessen en plezier hebben
het ziet er best goed uit

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:27

Haai
Wat een leuk stel zijn jullie samne.
Lol met je knol staat voorop, vind ik en dat is te zien.

Op de foto dat je galop wilde, maar een snelle draf kreeg, treed hij super onder met zijn achterhand.

Je zegt het zelf al, jullie zijn er nog niet, maar de tips die gegeven werden, kunnen je er enorm mee helpen.
Succes met je topper

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:51

Ziet er leuk en goed ontspannen uit! Je ziet dat jullie beiden plezier hebben. Keep up the good work!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:13

Zo al die adviezen eens op een rijtje gezet.
Het zijn er nog al wat :D

Ik moet meer ontspannen zitten.
Teugels korter nemen zodat mijn handen wat hoger komen.
Gelijke druk op de teugels nemen.
Mijn benen meer aansluiten, langer maken en hakken omlaag drukken.
Niet teveel drijven met mijn zit en zorgen dat ik in de wendingen op beide zitbeen knobbels blijf zitten.

Het zijn de richtlijnen die ik eigenlijk ook al te horen had gekregen tijdens de zitles en ik probeer mij er meer bewust van te worden wat ik doe tijdens het rijden.
Makkelijk is het niet want ikzelf heb dezelfde moeilijke kant als [paard] :D
We zijn beide niet zo goed op de rechterkant waardoor het extra moeilijk is.

[paard] gaat altijd wat versnellen als hij iets moeilijk vind en ik vind het nog moeilijk om hem met mijn zit terug te rijden.
Met longeren oefen ik de overgangen van draf naar galop en terug ook veel zodat hij dat steeds gemakkelijker gaat vinden.
Hij springt rechts nog wel eens overkruist aan(nasleep van zijn scheve heup verleden).

Bedankt voor al jullie tips.
Wie weet maak ik nog eens een foto topic maar dat hangt puur af van iemand die op het juiste moment met mij op stal is en foto's wil maken.

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:44

Wat heb jij een stoer paard zeg...

Jullie passen goed bij elkaar..
Een paar puntjes.
Probeer goed naar achteren te zitten schouders naar achteren en borst voor uit.
Goed je been ontspannen en je paard goed voorwaarts houden.
Kijk niet al te veel naar beneden.. goed je handen op je plek houden..

Egt een super vet paard....

Succes..

manasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:41

horseszfan schreef:

Een paar puntjes.

Succes..

Hier ben ik het mee eens. Alleen ik heb nog één puntje, bij de foto van de wending. Je houdt je buitenhand van de hals en je binnenhand ertegen, dat moet juist andersom zijn. Ik denk dat je dat doet omdat hij anders naar binnen valt? Als hij naar binnenvalt heeft hij nog niet het juiste evenwicht, rijd daarom veel slangenvoltes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:57

Klopt soms valt hij idd naar binnen vooral op rechts.
Ik weet dat ik dat moet oplossen met mijn binnenbeen en hem naar buiten moet drukken als het ware maar dat gaat zowel mij als hem moeilijk af. :o

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:26

Yamcha schreef:
Nou, dan zal ik maar losbranden hè, hou je goed vast :D

Je zit: je hebt de neiging om hem wat naar voren te "duwen" met je kont. Niet doen. Je mag je bekken heel iets naar voren kantelen om een voorwaartse hulp te geven, maar niet een voortdurend drijvende zit, wat je nu hebt. Hij wordt er op den duur ongevoelig voor. Dus rechtop zitten, rug en schouders los, heupen ontspannen, bekken heel iets naar voren kantelen + beenhulp, bekken weer recht en gaan. Eventueel even wat bijtikken met (mijn voorkeur) een dressuurzweep (het voordeel van dat ding is dat je niet het contact met de mond verstoort). That's all. Niet met je zit gaan drijven, niet steeds been geven. Je paard wordt er doof voor, en dat zie je ook in je aanloop naar de galop: hij springt niet lekker aan, maar gaat harder draven, en 'valt' in de galop, omdat hij niet anders meer kán dan galopperen. Da's ook de reden dat hij daar lelijk kijkt, sommige paarden worden daar echt bloedchagrijnig van (volgens mij valt dat bij die van jou nog wel mee, hij is gewoon te vriendelijk daarvoor, maar hij kijkt idd ff lelijk).

Wat je hierbij ook helpt om dat voor elkaar te krijgen: werk wat meer vanuit je hakken. Ik zie dat het gewicht in je voeten bij je tenen is, je werkt vanuit de voorkant van de voeten. Plaats het gewicht eens in je hakken, daarmee leg je je zwaartepunt naar achteren en wordt je langer en stabieler in je lichaam. Daarmee kun je heup, bekken en schouders ook makkelijker ontspannen.

Succes! Sara

twannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:33

ziet er mooi en ongedwongen uit! ga zo door! ;)

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:52

Lydian schreef:
horseszfan schreef:

Een paar puntjes.

Succes..

Hier ben ik het mee eens. Alleen ik heb nog één puntje, bij de foto van de wending. Je houdt je buitenhand van de hals en je binnenhand ertegen, dat moet juist andersom zijn. Ik denk dat je dat doet omdat hij anders naar binnen valt? Als hij naar binnenvalt heeft hij nog niet het juiste evenwicht, rijd daarom veel slangenvoltes :j

Leuk dat je het met me eens bent

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:57

heel stoer dit, dat je zelf aangeeft dat je de sperriem eraf haalt om je eigen fout te kunnen zien en die niet te verdoezelen!
meerdere ruiters moeten daar een voorbeeld aan nemen.
Diep respect!

Soms iets minder aan de teugels hangen en misschien als je wilt aangalloperen je hand ver naar binnen brengen en bijsturen, zodat het duidelijk wordt voor je paard wat die moet doen :))

Jullie komen er wel :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:19

Leuke foto;s! Vind dat je goed kunt rijden als je maar 3 maanden les hebt gehad!!!
Trouwens is dat in de wilgen? vlakbij drachten?
Ik was een keer met een vriendin mee die daar wat vragen ging stellen,
Was zwaaar jaloers op die bak wat ligt die er netjes bij zeg! heel anders dan bij ons want ik kan nu niet eens rijden in debak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:35

Ja klopt is bij stal Bosma in de Wilgen.
Rijbak is idd super te rijden ondanks de vorst en sneeuw.

Bloem88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:18

Oenkerk!! Haha, daar heb ik een paar jaar gewoond, altijd gedacht dat niemand dat kende, en nu staat het zomaar in een topic op bokt :D
Maarja, dat doet er verder niet toe.. Leuk paard heb je!
Veel advies is al gegeven. Ik zou willen zeggen: probeer je hakken goed uit te drukken en balans te houden op je beugels.
Ik denk dat je dan al een stuk rechter op gaat zitten!
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:23

Oenkerk??nee mijn paard staat in de wilgen vlakbij Drachten.
Maar ik ga 15 januari wel met [paard] naar Oenkerk toe, naar Paard en Zo.

Ik hoop deze week weer even met [paard] aan de gang te gaan in de rijbak en ga proberen al die tips in de praktijk uit te voeren.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:27

Haha zo met deze tips hoef je bijna geen rijles meer te nemen :+ (geintje)

Wil alleen maar even laten weten dat wanneer ik de foto's bekeek van jullie en de teksten die je erbij heb gezet dat me dat een warm gevoel gaf.
Mede doordat jullie beiden gewaagd zijn aan mekaar en mekaar respecteren super!!

Hele fijne tijd samen ga zo door :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:52

devine schreef:
Haha zo met deze tips hoef je bijna geen rijles meer te nemen :+ (geintje)

Wil alleen maar even laten weten dat wanneer ik de foto's bekeek van jullie en de teksten die je erbij heb gezet dat me dat een warm gevoel gaf.
Mede doordat jullie beiden gewaagd zijn aan mekaar en mekaar respecteren super!!

Hele fijne tijd samen ga zo door :o

Dank je, ik ben ook erg wijs met [paard] en ik waardeer zijn trouwe en brave karakter.
Ik ben me zeer bewust dat als ik op een ander paard zou rijden (met meer bloed) ik niet zo gemakkelijk zou blijven zitten.

Susanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:16

Wat een schatje!
Alleen wel even vooruit kijken he, ipv naar beneden :o

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:07

Leuk setje zo jullie 2!
Het ziet er heus niet slecht uit hoor! Kleine aandacht puntjes is blijven zitten op je kont :) Kantel je bekken wat meer en dan zit je vaak al rechter en dan je schouders wat meer naar achter, voila !
En kijk tussen de oren van je paard naar voren, ipv naar je paard.. ;) Daarvoor kan je ook naar voren kantelen.

Mag ik vragen waarom je geen sperriempje hebt? Dan kan hij wat minder snel ook zijn mond open doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:51

Je rijd een paard pas netjes als het paard zijn mond gesloten houdt tijdens het rijden (uitzonderingen daar gelaten).
Met sperriempje kun je verdoezelen dat het paard zijn mond open doet.
En ik wil dat nu juist niet.

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:15

Ik vind het er erg leuk uit zien, het plezier straalt er vanaf en dat vind ik heel belangrijk.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:25

je hebt inderdaad een superpaardje!
't ziet er allemaal lekker ontspannen en plezierig uit en je hebt er duidelijk lol in :P
enneh,... ik denk dat je gewoon lekker door moet trainen met alles wat je nu te horen hebt gekregen ;)