Zo beroerd is het niet hoor
Lekker zelfverzekerd erop gaan zitten, dan komt alles vanzelf wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lekker zelfverzekerd erop gaan zitten, dan komt alles vanzelf wel
!
horseszfan schreef:Wat heb jij een stoer paard zeg...
Jullie passen goed bij elkaar..
Een paar puntjes.
Probeer goed naar achteren te zitten schouders naar achteren en borst voor uit.
Goed je been ontspannen en je paard goed voorwaarts houden.
Kijk niet al te veel naar beneden.. goed je handen op je plek houden..
Egt een super vet paard....
Succes..
Yamcha schreef:Nou, dan zal ik maar losbranden hè, hou je goed vast
Je zit: je hebt de neiging om hem wat naar voren te "duwen" met je kont. Niet doen. Je mag je bekken heel iets naar voren kantelen om een voorwaartse hulp te geven, maar niet een voortdurend drijvende zit, wat je nu hebt. Hij wordt er op den duur ongevoelig voor. Dus rechtop zitten, rug en schouders los, heupen ontspannen, bekken heel iets naar voren kantelen + beenhulp, bekken weer recht en gaan. Eventueel even wat bijtikken met (mijn voorkeur) een dressuurzweep (het voordeel van dat ding is dat je niet het contact met de mond verstoort). That's all. Niet met je zit gaan drijven, niet steeds been geven. Je paard wordt er doof voor, en dat zie je ook in je aanloop naar de galop: hij springt niet lekker aan, maar gaat harder draven, en 'valt' in de galop, omdat hij niet anders meer kán dan galopperen. Da's ook de reden dat hij daar lelijk kijkt, sommige paarden worden daar echt bloedchagrijnig van (volgens mij valt dat bij die van jou nog wel mee, hij is gewoon te vriendelijk daarvoor, maar hij kijkt idd ff lelijk).
Lydian schreef:horseszfan schreef:Wat heb jij een stoer paard zeg...
Jullie passen goed bij elkaar..
Een paar puntjes.
Probeer goed naar achteren te zitten schouders naar achteren en borst voor uit.
Goed je been ontspannen en je paard goed voorwaarts houden.
Kijk niet al te veel naar beneden.. goed je handen op je plek houden..
Egt een super vet paard....
Succes..
Hier ben ik het mee eens. Alleen ik heb nog één puntje, bij de foto van de wending. Je houdt je buitenhand van de hals en je binnenhand ertegen, dat moet juist andersom zijn. Ik denk dat je dat doet omdat hij anders naar binnen valt? Als hij naar binnenvalt heeft hij nog niet het juiste evenwicht, rijd daarom veel slangenvoltes

(geintje)
devine schreef:Haha zo met deze tips hoef je bijna geen rijles meer te nemen(geintje)
Wil alleen maar even laten weten dat wanneer ik de foto's bekeek van jullie en de teksten die je erbij heb gezet dat me dat een warm gevoel gaf.
Mede doordat jullie beiden gewaagd zijn aan mekaar en mekaar respecteren super!!
Hele fijne tijd samen ga zo door
Kantel je bekken wat meer en dan zit je vaak al rechter en dan je schouders wat meer naar achter, voila !
Daarvoor kan je ook naar voren kantelen.