Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:57

Die meiden lekker laten kletsen! Ik vind jullie wel een mooie combinatie :)

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:57

Ach... wat een gezeur, pfff! Sorry hoor!
Geniet lekker van je paardje, want het is top hoor +:)+

Mensen kunnen zich zo druk maken om elkaar, dat ze vergeten naar zichzelf te kijken.

En dan nog... Al was het bagger. Als jij en je paard maar genieten van elkaar!
Dat is toch het aller belangrijkste ;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:00

Neskolay schreef:
Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

daar ben ik het mee eens
als je idd om elkaar geeft en het leuk hebt samen ben je een leuke combi.
en ts trek het je niet aan ;)

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:02

@ TS, grappig, heb ik een jaartje bij gijsbrecht gereden. ben toen naar een andere manege gegaan, staat je huidige paardje in ouderkerk?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:06

dikke onzin!
ik zie op de fotos een geweldig leuke combinatie!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:06

denk als het qua lengte goed past. Een groot paard met een piepklein ruitertje is stoer maar toch vind ik het niet mooi. Andersom vind ik het niet stoer maar gewoon niet kunnen.

Maaruh ts ik ben wel benieuwd naar de kranten-paard en die niet bijpassende ruiter.. }>
al denk ik dat het waarschijnlijk wel meevalt.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:11

Wat een onzin zeg. Ik verwachtte een ruiter met benen tot in zn nek op een te kleine pony te zien, maar jij en je paard passen super samen! Het plaatje ziet er kei netjes uit en ik snap eerlijk gezegd niet waarom je stalgenoten jullie geen mooi combinatie vinden.

@Knert: op de vorige pagina staan foto's.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:28

@Linnietje: ik heb dikke pret met mijn paard hoor, ik ben het ook helemaal niet eens met de opmerkingen die werden gemaakt, want ik vind dat wij perfect bij elkaar passen. Maar vond het wel een leuke aanleiding om dit topic aan te maken en te vragen wanneer bokt een combinatie mooi vindt en wanneer niet.

Ik vind een combi mooi om te zien wanneer paard en ruiter in harmonie en in rust met elkaar om gaat zowel ohz als op de grond en wanneer paard en ruiter qua formaat op elkaar afgestemd zijn. Hierbij kan het mij niet schelen op welk rijtechnisch niveau de combi rijdt.

Anomien

Re: Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:38

sorry neit gezien. Maaruh als dit niet past? dan weet ik het niet meer. Weet je zeker dat ze dat niet uit jaloezie zeiden?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:15

Je weet natuurlijk nooit wat de beweegredenen zijn om zoiets te zeggen, maar ik kan me eigenlijk bij deze personen niet voorstellen dat deze opmerking was geplaatst uit jaloezie. Maar goed, het kan natuurlijk wel...

marieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:09

Al mensen zoiets zeggen, doen ze dat bewust met als doel iemand te kwetsen. Waarom zeg je anders zoiets, ze zullen zich wel heel veel beter gevoeld hebben... Vond de foto's er trouwens goed uitzien!

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:20

Leuke combi hoor ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:32

marieh schreef:
Al mensen zoiets zeggen, doen ze dat bewust met als doel iemand te kwetsen. Waarom zeg je anders zoiets, ze zullen zich wel heel veel beter gevoeld hebben... Vond de foto's er trouwens goed uitzien!

Waarom? Bedoel ze waren misschien gewoon eerlijk?
Iedereen heeft zo zijn mening en tja ik kan nu ook zo gauw geen beeld vormen van iets wat in mijn ogen geen leuke combi zou zijn afgezien van te groot/zwaar.
Maar ik heb ook weleens iets dat ik denk er klopt iets niet of het past niet maar dat je het niet onder woorden kan brengen wat er nu niet klopt. Dan kun je natuurlijk "liegen" en zeggen jullie zijn een super combi of gewoon eerlijk zijn.
Ik zie dat ook weleens bij de rijfoto's hier opzich ziet het er netjes uit maar dan voor mijn gevoel klopt er iets niet of ziet het er op een of andere manier gewoon niet fijn uit. Maar kan ook niet zeggen wat er mist.
Het is eigelijk net zoiets als dat de ene van KWPN'ers houdt en een ander van Fjorden, kwestie van smaak.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:58

Tigra_ schreef:
Maar ik heb ook weleens iets dat ik denk er klopt iets niet of het past niet maar dat je het niet onder woorden kan brengen wat er nu niet klopt.
Het is eigelijk net zoiets als dat de ene van KWPN'ers houdt en een ander van Fjorden, kwestie van smaak.

Voor mij is het ook vaak niet te benoemen wat ik nou precies zo leuk (of niet natuurlijk) vind aan een combinatie. Ik denk dat het een soort van Xfactor is, die vooral afhangt van uitstraling, of wat al vaker gezegd is: plezier, vertrouwen, harmonie..
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik een écht flitsende combinatie (puus esthetisch dan he) vaak vind afhangen van het paard, of het paard mijn type is of niet.

Edit: typfout

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:05

Neskolay schreef:
Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

Dat ben ik niet met je eens, het is hardstikke fijn als iemand een klik heeft en goede band etc, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan perse een mooie combinatie is. Dan wordt naar mijn mening bedoelt een mooie combi om te zien, puur voor het oog. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld nooit mooi als iemand dik is op een (normaal) paard. Prima dat ze samen veel lol hebben dat is natuurlijk het belangrijkste, maar dan kan je niet meer spreken van een mooie combi. Wel als zo iemand op een fries zit bijvoorbeeld. Hangt er echt vanaf, ik zou dus zeggen dat iemand een mooie combi is met zn paard als het allemaal een mooi plaatje is kwa gewicht, lengte, souplesse (niet dat paard heel mooi beweegt en ruiter er als een zoutzak op zit), dat soort dingen.

Overigens vind ik jou wel een mooie combi met je paard voor zover ik van de foto's kan beoordelen!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 23:45

Ik zie trouwens niet vaak een combi die qua uiterlijk niet past (grote ruiter met klein paard of andersom, dikke ruiter met rank paard etc), maar wel vaak dat een combi geen harmonieuse combi is, maar die er qua uiterlijk wel mooi uitziet. Voor mij zijn uiterlijk passen en harmonie onlosmakelijk met elkaar verbonden om een mooie combi te vormen. Ik zie helaas erg veel combi's die er prachtig uitzien met elkaar, maar die duidelijk zoveel strijd en miscommunicatie hebben met elkaar, waardoor het totaalplaatje 'lelijk' is om te zien. Dus ik vind het ook belangrijker dat dit laatste juist klopt. En ik geloof dat de opmerking me juist daarom stak.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:37

Hele mooie combinatie hoor TS!! :)
jaloezie is een ziekte dus wens die dames maar beterschap op jou stal. ;)

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:47

ik denk dat een mooie combinatie niet bestaat...het is veel belangrijker een goede klik met je paard te hebben...elkaar kunnen begrijpen en dat je paard jou hulpen goed uitvoert.
ik zie wel eens ruiters ...klein op een super groot paard...denk ik hmm ziet er niet zo mooi uit maar jemig het paard loopt goed met deze ruiter...nou goed combi vind ik !
en laat je niet zo snel van de wijs brengen meid...vaak zijn mensen JALOURS en hebben ze vanalles aan te merken.....

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:50

Zie echt helemaal niks 'aparts' ofzo aan de foto's hoor, levert toch gewoon een mooi plaatje op? Zo zie ik een 'mooie combi'; ligt eraan of het plaatje klopt in mijn ogen..is subjectief dus (behalve dan in gevallen zoals al genoemd; hele dikke ruiter op slank paardje, dat vindt eigenlijk niemand mooi)
Maar vind het nogal een banketstaaf opmerking; als zij vinden dat jullie geen mooie combi zijn, waarom moeten ze dat dan per se zeggen? heb jij toch helemaal niks aan..maarja, niks van aantrekken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:58

Ik vind jullie ook een mooi combinatie :j

Wanneer ruiter en paard qua lengte niet afgestemd zijn op elkaar, vind ik dat een lelijke combi.
Dus als iemand een lang bovenlijf heeft & een kort paard rijd, of wanneer iemand een heel kort bovenlijf heeft maar op een heel lang paard rijd.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:06

Nou ik heb je toch ook wel eens zien rijden en kan me eigenlijk niet zo in die uitspraak vinden. Er zijn altijd wel dingen die beter kunnen, of flitsender, maar dat gaat allemaal niet vanzelf. Jullie zijn in mijn inzicht gewoon lekker samen bezig om beter te worden.

Het enige wat ik vaak niet zo passen vind is een wat stevigere ruiter op een heel rank paard, vandaar dat i zelf ook op wat stevigere types val ;) Overigens vind ik daar ook uitzonderingen. Wel eens een wat steviger vrouwtje op een bloedkikker van een Arabier zien rijden die compleet over de rooie ging en daar wist zij fantastisch mee om te gaan.

PS, vanaf januari word ik weer je stalgenootje! :) hopelijk kunnen de hondjes het een beetje vinden met elkaar ;)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:37

Hee Eva,

Ik vond het eerlijk gezegd ook wel een flauwe opmerking, want ze kunnen niet anders dan die opmerking gebaseerd hebben op het afgelopen jaar, waarin ik slechts twee maanden heb kunnen rijden en voorzichtig moest opbouwen van verschillende blessures. Nauwelijks les gehad en ja, dat het er dan niet zo flitsend uitziet, lijkt me logisch. Maar dat waren ze waarschijnlijk even vergeten mee te nemen in hun opmerking...

PS. Ik vroeg me al af of je nog kwam, gezellig! Wonique staat helaas op een revalidatiestal op het moment. Ze heeft een dom ongelukje gehad en heeft nu weer een blessure aan haar SI gewrichten. Het schiet niet erg op, had er net weer 6 keer opgezeten na de vorige blessure. Pech met een grote P! Als alles goed is, komt ze half januari weer terug, maar het kan ook zomaar nog langer gaan duren. Patterson heeft volgens mij nooit problemen met jouw hond gehad, dus dat gaat wel goedkomen.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:35

Een goede combi vindt ik wanneer er een goede klik zit, en wanneer paard en ruiter elkaar vertrouwen

martine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:41

tja flauwekul zeg! je bent een mooi combi als je dat zelf vind toch?! laat ze lekker praten :) als jij plezier hebt wat is het probleem dan?

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:47

super combi!! :D
helemaal in jullie wedstrijdtenue, echt heel mooi!
het is waarschijnlijk gewoon jaloursie.. erg jammer van sommige mensen :(:)