zadel ?! wat eng...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:21

Er zijn andere manieren om tot vertrouwen te komen dan de Join Up. Manieren waarop je meer met een paard bereikt dan die Join Up. Verdiep je eens in Parelli....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:21

Join Up lijkt me ook geen strak plan. Paard is sneller en slimmer en merkt veel eerder wanneer je de fout in gaat. Naar mijn mening wordt een dominant paard er alleen dominanter van. Behalve als je zelf veel gevoel er voor hebt. Bij een braaf paardje is het wel leuk om te doen, maar ik zie het niet als oplossing voor gedragsproblemen.
Wel zijn een aantal dingen handig om te weten, bijv dat een paard uit je ruimte moet blijven, niet voeren uit de hand, zelf eerst de stal oid in gaan. Daar kan je jezelf iedere keer weer even mee laten gelden.

Dit topic maakt me dag trouwens weer goed. Leuke humor..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:22

En ja hoor...daarisieweer...de JU!!!
Moet je ook echt doen hoor! Paard gaat daarna voor je door het vuur, echt waar!
Vind jou de beste leider en de liefste van allemaal!
Of...het paard wil helemaal niets meer van mensen weten en gaat zich afsluiten!

Ik word af en toe zo verschrikkelijk moe van bokt!!!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:23

Leuk als je het als humor beschouwd. Minder leuk als je bedenkt dat er wel een paard mee gemoeid is waar mee wordt aangekloot en die door verkeerde benadering weleens de eerste stap kon krijgen van het traject naar een enkeltje slager....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:26

aerdenhout1 schreef:
En ja hoor...daarisieweer...de JU!!!
Moet je ook echt doen hoor! Paard gaat daarna voor je door het vuur, echt waar!
Vind jou de beste leider en de liefste van allemaal!
Of...het paard wil helemaal niets meer van mensen weten en gaat zich afsluiten!

Ik word af en toe zo verschrikkelijk moe van bokt!!!!!!!!

Ik wordt niet moe van bokt, maar wel van degenen die denken zonder werkelijke kennis van zaken iets te moeten roepen, omdat `stalgenootjes´ er ook van die mooie resultaten mee halen.
Geen kennis van zaken hebben, is geen probleem.
Een beetje kennis van zaken denken te hebben, is het grootste probleem.
Helemaal als je daardoor wel mensen ertoe zet om het gewoon te proberen.
Het paard is er de dupe van...helaas.
Enkeltje eeuwiggroene jachtvelden, als het echt serieus verkeerd gaat.
En dat vind ik nou ronduit jammer....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:27

CrossHorse schreef:
Cassidy schreef:
Weet je wat ik vind Crosshorse? Dat je stalgenootjes ook niet weten waar ze mee bezig zijn. Helemaal als ze bij ieder probleem dat ze tegenkomen die roundpen induiken om het paard weer op een Join Up te trakteren is dat MISHANDELING

Dit doen wij echt niet bij ieder probleem hoor, maar als paard en eigenaar elkaar vertrouwen is er al erg veel opgelost.

Vertrouwen? Echt, jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Was me al duidelijk na de opmerking van JU opzoek op het I-net...

aerdenhout, ik wordt ook zo moe van dit soort mensen...Het lijkt wel een sekte die maar zieltjes willen winnen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:30

aerdenhout1

Re: zadel ?! wat eng...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:32

Het was niet grappig bedoeld hoor Cassidy! Meer cynisch!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:36

Ik had moeten quoten, maar ik word ook moe van al die ellenlange quotes op bokt.
Mijn opmerking had meer te maken op de opmerking boven dat bericht van jou, Aerdenhout, dat dit topic iemand zijn dag wel goedmaakte omdat ze dit als humor ziet...:D

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:37

Logisch...

Paard schrikt van zadel -> jij haalt het zadel eraf -> paard heeft geleerd dat het enge zadel eraf gaat door weg te rennen, en zal dat dus voortaan doen.

Als je vraag serieus is bedoelt, dan is er maar 1 oplossing en dit laten doen door een professional. Er bestaan geen 'trucjes' zoals join up waarmee je in een halve dag je gebrek aan ervaring/geen vertrouwen van het paard kan oplossen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:42

O, maar Monty Roberts heeft behalve zijn Join Up nog heel andere dingen in petto om notoire bokkers het bokken af te leren of om paarden zo moe te maken dat ze zich op een gegeven moment over gaan geven. Want ook Monty Roberts gaat het niet lukken zonder de Buck Stopper, en zonder Pop Herman!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:46

Oke jij bent de leider en wat jij nu doet is niet slim. Door het zadel weg te halen bevestig jij zijn angst. Beter is gewoon je paard los in de padock, wij, stal ,... zetten het zadel in het midden te leggen of over stal duur en hem met rust te laten paardje gaat er zelf wel aan snuffelen.

* trouwens je zegt dat je nog maar 2 weken ( of zo) op je paard rijd en je bent al zo hoog aan het springen? :n

Als ik jou was zou ik iemand zoeken met verstand er van.
* je verdiepen in leiderschap, iemand die zich daar in heeft verdiept weet dat het object waar het dier bang van is wegpakken DOM is {x) . Jij hebt zijn angst bevestigd nouw meid proficiat !

*Je komt erg penny achtig over trouwens !

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:35

X
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:51

Profiel hoeft niet up to date te zijn. Is die van mij ook niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:53

Ja en in een andere post staat dat ze in een rolstoel zit en in nog een ander bericht staat dat ze soms lopend naar dr paarden gaat als t slecht weer is. Tja...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:54

16-12-10 15:45

de datum dat ze haar profiel voor het laatst heeft bewerkt, profiel lijkt mij dus up to date :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:56

Zoveel researcht doe ik dat ook weer niet. Ik kijk zelfs niet in het profiel van iedereen die hier plaatst. Mochten het jeugdige bokkers zijn, krijgen ze van mij volwassen tegengas. Mochten het jeugdige bokkers zijn met een bijzonder rijke fantasie, laat ik ze dan even vertellen dat een rijke fantasie en een leugen heel dicht bij elkaar liggen.
Dat een leugen van je vereist dat je een heel goed geheugen hebt, en de waarheid altijd uitkomt.
En dat - als de waarheid uitkomt op een forum als bokt, je naam voor altijd gemaakt/gebroken is./

Misschien zou de ts even kunnen googlen op Miep (boktnaam) die uiteindelijk toch niet in het ziekenhuis gelegen bleek te hebben....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:56

Leinearthur schreef:

de datum dat ze haar profiel voor het laatst heeft bewerkt, profiel lijkt mij dus up to date :)

O ja? Vind je al de informatie die je hebben wilt in mijn profiel terug?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:58

Dit kan je toch niet serieus nemen. Gewoon een kind (17?) dat loopt te f*cken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:00

Dit MOET je serieus nemen. Geef haar het voordeel van de twijfel. Mocht er niets van waar zijn komt dat toch uit. Maar voor het geval dat het wel waar is, behoor je in mijn ogen alles te doen om ongelukken te voorkomen....

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:01

Cassidy schreef:
Leinearthur schreef:

O ja? Vind je al de informatie die je hebben wilt in mijn profiel terug?

het gaat nu toch niet over jou profiel? :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:02

Hm... ik zal dan wel weer de gemenerd zijn ofseu...,maar een meisje van 17, met een arabische - pinto (?) hengst die niet zadelmak is.

Dat is groen met groen dus dat gaat nooit goed.
Ga prof. hulp halen en laat het een ander doen zelfs klootviolen heeft geen nut :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:03

Het gaat over het feit dat de datum van aanpassen van een profiel, een criterium zou zijn over de volledigheid en de correctheid ervan.
Dat wilde ik even rechtgezet hebben. Omdat ik vandaag ook mijn profiel heb aangepast, en je daar ook niet alles in terug gaat vinden over mijzelf en de paarden die ik heb. Daar zul je alle berichten voor na moeten pluizen die ik de afgelopen 9 jaar op bokt heb geplaatst. Succes ermee.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:05

Jeeses mina.
Wat is het ondewerp... Profielen of TS haar vraag?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:07

Ik zou dat zadel op zijn rug binde en hem er gewoon een week mee op het hok laten staan :D