Don Zhivago @ work in de sneeuwvlokjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:52

Leuke foto's ! Ik vind dat jullie echt voorruit zijn gegaan. Ga zo door!

En omdat dit HAW is, dan ook nog maar even commentaar: je beugels een gaatje langer, maar dat heb je inmiddels al gedaan lees ik.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:59

leuk dier, zit een schattig koppie op. (en op de eerste foto lijkt ie net heel klein en op de andere foto's juist groot :P )
heel dapper trouwens dat je in deze kleding gaat rijden zeg!
eigenlijk is al het commentaar al gegeven (zoals meer zakken v/d achterhand), en hij profiteert wel van de hollandse welvaart, nietwaar? :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:03

Vind het er mooi, relaxed uitzien. :)
Mag ik, offtopic, vragen wat voor bakbodem je hebt?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:12

mimeslosydy schreef:
leuk dier, zit een schattig koppie op. (en op de eerste foto lijkt ie net heel klein en op de andere foto's juist groot :P )
heel dapper trouwens dat je in deze kleding gaat rijden zeg!
eigenlijk is al het commentaar al gegeven (zoals meer zakken v/d achterhand), en hij profiteert wel van de hollandse welvaart, nietwaar? :D

Haha nou dat valt wel mee opzich. Hij zit op z'n buikje aardig in het haar waardoor hij wat dikker lijkt. Hij heeft ook korte beentjes wat ook niet mee werkt voor hem :p
En hij heeft aanleg om dik te worden hoor, bij z'n moeder moesten we hier ook altijd opletten.
Hij is wel wat voller dan in de zomer, maar ach met deze kou wat meer spekkie is ook wel lekker toch :p
Maar hij is niet echt dik.
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 17-12-10 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:14

Yunomi schreef:
Vind het er mooi, relaxed uitzien. :)
Mag ik, offtopic, vragen wat voor bakbodem je hebt?

E onderlaag is van zand. Daar overheen een mengsel van tapijt en spons.
Geen idee hoe het heet ;)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:16

Leuk dier :)!
aah, flechmatiek is heel vervelend te rijden. De mijne heeft er ook last van. Ik vind dat je heel netjes rijd, zeker met een flechmatiek paardje :j
Verder heb ik niet zoveel commentaar geloof ik :o

Don_Zhivago

Re: Don Zhivago @ work in de sneeuwvlokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:20

Dank je wel!! :D
Het gaat gelukkig al steeds beter. Maar het is erg vermoeiend, zal je wel herkennen denk ik haha

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:24

Haha, jaa ik herken uit duizenden! :j
Ik zou zeggen, ga zo door :D!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:29

Dank je wel ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:35

vilouma schreef:
Leuk dier hoor! mooie combi!

foto 8 vind ik persoonlijk het minste beeld geven eerlijk gezegt, hij word daar niet goed opgericht vanuit achter, waardoor hij zn ruggebruik enorm verliest en op voor gaat lopen, mee daarbij steunt hij gigantisch op zn ondernek.

en wat ik dan op foto 10 zie, dat vind ik echt een fijn beeld, mooi rond in de hals, fijn ruggebruik super achterhand! die houding mag hij echt wel hebben hoor! :)

Ga ik in mee, op foto 9 en nog een paar foto's ook. Hij spant daar zijn bovenlijn aan en kan dus niet loslaten.
Van wat ik zo kan zien is de basis nog niet helemaal in orde en is de oprichting nog te veel gevraagd. Eerst goed horizontaal en verticaal in balans en dan oefeningen om die achterhand sterker te maken.

Op de 2e foto lijkt hij ook niet horizontaal in balans te zijn, daar mag het neusje er ook veel meer uit, netzoals op foto 10, geef hem meer ruimte zodat hij ook correct kan ontspannen in de rug.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:38

Bedankt voor jullie commentaar, altijd fijn om te lezen.

Ik heb elke week les en we werken nog aan de oprichting en ontspannenheid hierin.
Dus komt goed, we zijn er mee bezig ;)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:51

Gaaf paard! Zie in hem wat de mijne ook doet en qua bouw net wat minder gunstig. Hoofd hoger, rug wegdrukken enz..
Zitten momenten tussen dat het er keurig uit ziet, blijven oefenen en dat worden die momenten steeds langer en vaker!

Probeer nog een houding te vinden tussen het laag en rond en hoger.. Ik denk dat dat voor zn ruggebruik beter is. Zo is de omschakeling wat minder groot en kun je hem in middendraf e.d. wat beter voor elkaar houden. En dan langzaam aan verder omhoog plaatsen.

Had je het niet vreselijkkkk koud in je tshirtje??

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:57

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... koud zo met alleen een shirtje ! :brr:

zitten je sporen niet wat ver omlaag ..?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:14

karlijn1985 schreef:
Gaaf paard! Zie in hem wat de mijne ook doet en qua bouw net wat minder gunstig. Hoofd hoger, rug wegdrukken enz..
Zitten momenten tussen dat het er keurig uit ziet, blijven oefenen en dat worden die momenten steeds langer en vaker!

Probeer nog een houding te vinden tussen het laag en rond en hoger.. Ik denk dat dat voor zn ruggebruik beter is. Zo is de omschakeling wat minder groot en kun je hem in middendraf e.d. wat beter voor elkaar houden. En dan langzaam aan verder omhoog plaatsen.

Had je het niet vreselijkkkk koud in je tshirtje??

Haha dat viel mee, de eerste 5 minuten wel maar daarna had ik het wel lekker ;)
Wat je zegt is waar, ik moet die tussenweg zien te vinden tussen laag en hoog.
Met lessen gaat dat goed maar dan staat er iemand in de bak die dat naar me roep ;)

Oprichten zijn we ook pas net mee bezig dus dat is ook nog niet bevestigd hoor.
Middendraf vind hij heel erg moeilijk, maar gelukkig gaat dit ook steeds beter..

Langzaam aan komen we er wel, ik was vorig jaar erg fanatiek maar nu doen we het lekker rustig aan.

Stapje voor stapje, ook gezien zijn blessure.

@ pinkiepie: valt toch wel mee?? ze zijn wel wat gezakt omdat ze net te losjes zitten, maar als ik ze strakker doe beschadig ik mn laarzen, vind ik ook zo zonde ;)

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:11

Prachtig paard! Vind je handhouding niet erg vriendelijk maar dat is denk ook een puntje waaraan je kan werken. Je hebt m leuk aan het lopen ondanks het weer, had je het niet ontzettend koud haha?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:22

Hoe komt ie aan die hko???? Rijtechnisch op te lossen mits je paard rechtgericht env van de voorhand af gehouden wordt. Iets speciaals voor de hko gedaan?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 00:45

kim1207 schreef:
Hoe komt ie aan die hko???? Rijtechnisch op te lossen mits je paard rechtgericht env van de voorhand af gehouden wordt. Iets speciaals voor de hko gedaan?

Dat is precies waar we aan werken.

Tsja. Hoe kom tie aan HKO. Geen idee. De ene krijgt het wel, de ander niet.
Hij heeft voorheen nooit wat geks gedaan, niet overbelast en z'n moeder heeft het ook niet.

Dus ik en m'n paard zijn 1 van die pechvogels waarbij de oorzaak onbekend is. Het is zowiezo niet duidelijk waarom een paard kan krijgen. KAN door overbelasting, KAN erfelijk zijn.
Haha alles KAN.

Maar ach niks aan te doen, die schrik ben ik boven, hij staat op orthopedische schoenen en een supplement en heeft geen pas meer onregelmatig gelopen dus ben wel tevreden nu ;)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:04

wauw wat een mooi paardje is dat zeg! leuke combinatie! ik weet niet of het al is genoemd maar ik doe het toch maar : :o

Ziet er erg leuk uit en je beugels zullen nu wel wat langer zijn denk ik?
maar probeer je handen laag te houden als ie er probeert van door te gaan. verder ik ben super verlieft op jouw houding! echt mooie houding! ik zou zeggen blijven lekker op je kont zitten en als je paardje zich ontspand jij ook ontspannen met je handen :)

suc6!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:16

tja, op de foto lijkt het wat laag, m.i. heb je er dan niet zo heel veel aan , maar dat kan misschien gezichtsbedrog zijn.
Misschien een keertje beschermers eromheen, dan beschadigen je laarzen zoiezo niet :-) Fijne dingetjes voor weinig geld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:27

HKO 2 zegt helaas niet alles, paard kan wel ergens anders last van hebben gehad want er zijn paarden die een keer gekeurd worden en dan blijkt dat ze 2-en en 3-en op de foto's hebben maar nog nooit in hun leven een pas kreupel hebben gelopen dus pin je niet teveel vast op het feit dat een DA zegt dat hij HKO heeft, heb er ooit een gehad waarbij het niet goed is gekomen maar deze had allemaal 1-tjes op foto's dus gewoon goed. Als het wel HKO is dan is het wel verstandig om hem zo licht mogelijk in gewicht te hebben, dat beetje spek kan net te veel zijn, succes verder en een mooi paard.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 13:46

PinkyPie schreef:
tja, op de foto lijkt het wat laag, m.i. heb je er dan niet zo heel veel aan , maar dat kan misschien gezichtsbedrog zijn.
Misschien een keertje beschermers eromheen, dan beschadigen je laarzen zoiezo niet :-) Fijne dingetjes voor weinig geld.

Die heb ik er al opzitten.
Het gaat om de bandjes, die ga ik niet heel strak aantrekke. Want dan beschadige m'n laarzen.
En ik heb er geen last van ;)

@ bigone, helemaal mee eens. Gradatie 2 zegt niks. En indd heel veel paarden heven het zonder dat iemand dat weet.
Rond die tijd is er veel gebeurd. Hij is gevallen, had een flinke hoefzweer.
Hij wad toen kreupel op doe zweer maar omdat ik er geen lekker gevoel bij had (duurde te lang) ben ik maar de kliniek gegaan, en ben wel blij dat ik het nu weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:31

Fijn inderdaad, maar uit je reactie blijkt precies wat ik bedoel, je DA zegt HKO terwijl een val en flinke hoefzweer (kan soms ook lang duren) meer aannemelijk lijkt, ik hoop het voor je dat het toch het laatste is geweest want dan zul je waarschijnlijk veel langer plezier van je paard hebben, ben met mijne toendertijd drie jaar aan het tobben geweest, om het nog maar niet over het financiele aspect te hebben, dan liep hij weer een paar maanden goed maar elke keer een terugval en dan gaat op een gegeven moment je motivatie om hem terug te brengen op zijn oude niveau weg, ondanks rechtrichten enz.
Ik heb hem als recreatie/weidepaard weggegeven en die mensen rijden bosritjes als het kan en kreupelt hij dan krijgt hij rust/weidegang tot het weer goedgaat.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 17:00

Het is een jaar geleden dat we naar de kliniek zijn geweest.
Er zijn foto's gemaakt dus de diagnose HKO is een feit.
DA heeft gezegd dat hij toen der tijd waarschijnlijk kreupel liep door die hoefzweer..

Na lang rust en veel stappen langzaam aan weer opgebouwd en hij loopt nu al 7 maanden rad..
geen pas meer kreupel geweest..

Ik zie het erg positief in hoor :) ben geen doemdenker..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:15

Mooi paardje.
Eigenlijk vind ik hem alleen op de laatste foto fijn lopen.Daar zie je dat hij zijn onderhals onspant maar zou nog meer je hand mogen meenemen om ook de rug op te rekken. Naar mijn gevoel rekt hij nu alleen de hals.
Als je op een aantal foto's je teugels zou doorknippen, blijft hij niet in dezelfde houding lopen. Daar help/zet je hem dus in de houding met je handen.
Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Heb hetzelfde met mijn eigen paard. Die wil ook liever uit elkaar blijven lopen dan dat hij zijn rug opbolt en achterhand eronder zet. Veel overgangen, liefst vrijwel onzichtbaar.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:24

Gaaf dier hoor :)) zuinig op zijn!

Ik moet met mijn voorgangers meegaan dat ik foto 10 eigenlijk het fijnste beeld vind hebben... dat is de enige foto waar ik één paard zie en niet een paard dat in twee delen loopt.
Dat wil zeggen: hij richt z'n hals te veel op in verhouding tot het zakken van de achterhand.
Nu is hij nog jong en je ziet dat hij het moeilijk vindt...mijn advies zou zijn om nog even te wachten met de oprichting zoals je dat nu van hem verlangt er voorlopig eerst te trainen op de kracht van de achterhand. Gebruik daarvoor duidelijke schakelingen: heel duidelijk terug verzamelen, van daaruit explosief naar voren zodat hij kort opstijgt en daarna weer opsluiten.
Zijgangen kunnen jullie ook een eind opweg helpen: vanuit een scherpe SB aanspringen, terugnemen en herhalen maakt het binnenachterbeen sterker. Hetzelfde geldt voor wijken over de AC-lijn: 3 passen wijken voor het linkerbeen, 3 passen wijken voor het rechterbeen en herhalen... veel omschakelen dus :)

Veel succes en je weet vast wel waar je mee bezig bent :) ik blijf jullie volgen en vind jullie een aansprekende combinatie :)