Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:10

@annelinde: 'hem' ? Volgens mij is het een merrie. :Y)

TS; Superleuk om Libanta zo nog beetje te kunnen volgen! Vooral nieuwe topics blijven maken hoor! :D
Ken Libanta nog van onze vereniging. :)

Het ziet er allemaal lekker ontspannen uit, volgens mij wil je erg graag leren, waar Libanta je super bij kan helpen en heb je een super paard aan haar! Let inderdaad nog wat op je houding, je zit of te ver naar voren of wat naar achteren. Probeer zelf in balans te blijven zitten. Verder is al het commentaar al genoemd. Ben benieuwd naar springfoto's! ;)

mkk

Re: Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:08

wat een fantastisch paard (L) mooi dier !

probeer balans te vinden in je houding, soms kijk je veelnaar beneden andere keer hang je te veel achter over!

maarheel mooie combie!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:44

Wat een geweldig mooi dier :)

Jammer dat het HAW is dat ik opbouwend commentaar moet geven.

Wat rij je het paard heel vriendelijk zeg, kunnen mensen veel van leren. :)
vind je houding nog geen eens heel storend, alleen soms iets te veel achter over.
Naja kan je aan werken toch? zelf zit ik snel naar voren iedereen heeft wat.

Mischien is handig om je teugels iets korter te nemen.

Succes veder

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:06

Leuk paard heb je!
Probeer wat meer contact te houden, te los is ook niet goed.

NielsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:19

Wat een mooi paard! let wel op dat je recht op blijft zitten verder ziet het er netjes uit!

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:55

Zeer leuk paard!!!
Ik ga eens met de reacties van je houding, iets minder achterover zitten zou voor het beeld een mooier beeld geven.
Heel veel succes verder met je paardje!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:02

Zeker vooruitgang met het vorige topic, al vond ik jullie toen ook al zo'n LEUK setje!!

Beejte werken aan je houding, komt wel goed! Ik vind jullie echt een heel leuk setje! :D

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:57

Wauw, wat een mooie scherpe foto's voor een binnenbak! Maar een heel mooi paardje! Normaal houd ik niet zo van schimmels, maar deze is toch wel heel mooi =D
Je kan denk ik je handen wat meer rechtop houden. Verder heb ik niet echt commentaar :D

Lot4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:08

Ik vind het echt een knapperd! <3
Zorg een beetje dat je rechtop zit en het ziet er perfect uit zeg ik zelf. :P
Mooie combinatie!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:59

leuk paard!!!
je rijd hem ook heel eerlijk volgens mij jullie zijn een mooie combinatie

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:02

ziet er leuk uit! wel zou ik nog wat meer overgangen rijden, dan loopt ie iets meer op zichzelf, dus als je je paardje dan iets sluit zou ik zelf eerder wat dieper gaan zitten dan voorover buigen :) verder ziet het er erg vriendelijk uit! schimmels zijn sowieso tof ;)

IkhartjeAppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:31

Mooi paard, alleen handen meer rechtop houden :D

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:37

hoi,
Wat een geweldig mooi beest!
Alleen probeer wel rechtop te blijven zitten en houdt contact met de mond van het paard!
Groetjes

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:38

Heerlijk dier zeg!

Let erop dat ze er niet teveel eruit kruipt van voren en dat je verbinding blijft houden met dr mond!

Vind jullie een leuke combi en volgens mij kan je veel van dr leren!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:43

ik wil je aanraden om veel minder bezig te zijn met neus net voor achter de LL en of iets te diep.
Maar je te gaan focussen op een sneller actiever achterbeen, veel schakelen en "nep" overgangen maken.

dan komt de voorkant vanzelf.

MeganDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:24

Hee,
Je zit soms erg achter over of voor over
voor de rest ziet het er keurig uit./ ;)

Appelpit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:35

ik vind jou paard geweldig.. ::D
is echt mooi!!
probeer wel recht op te zitten je leunt een beetje naar achter..

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:53

Ziet er kei goed uit, super paardje!
Let wel dat je in je teugels geen boogjes laat hangen! ;) dan komt ze ook nog wat ronder aan de teugel en dat ziet er nog mooier uit! :o Ik heb het zelf ook en mijn pony gaat steets mooier lopen als je daar op let!
Heel veel succes!!
xHanneke

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:12

Wat een leuk paard zeg! En vriendelijk gereden!

Tip:
Probeer om je beenhouding te denken. Hier en daar steek je ze af/naar voren en op andere foto's klem je je benen juist, door je hak op te trekken. Probeer je benen te laten hangen.
Je kunt dit bv oefenen door je benen uit de beugels te halen en allerlei bewegingen te maken, begin met je enkels dan je knie dan je heup etc.

Voor mijn idee mogen je teugels nét wat korter. Probeer hem goed van achteren naar vorne te rijden (veel overgangen) dan gaat dit al stukken makkelijker.

Heel veel succes, jullie gaan al goed!

Pleuniaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:30

gaaf paardje! <3

Sprangrytter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:21

Zoals hier idd veel gezegt wordt handen rechtop! Heel belangrijk voor het beste gevoel met de paardenmond. Ook moet je meer vooruit kijken. Het naar beneden kijken van de ruiter verstoort het evenwicht van de ruiter en het rechtrichten van het paard wordt bemoeilijkt. Een juiste gewichtsverdeling van de ruiter is tijdens het naar beneden kijken bijna niet mogelijk. Een acrobaat op een kabel in het circus zou ook zijn evenwicht verliezen als hij naar beneden zou kijken.

Passieli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:17

Leuk paard heb je! <3
Ik vind alleen dat je benen een beetje te ver naar voren liggen. Vanaf 9 liggen ze wel mooi! Verder rij je erg netjes.

Valeria2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:32

Een hele leuke schimmel :) ik zou me niet teveel bezighouden met de voorkant, zoals fokfanaat zegt. Bezig zijn met overgangen en vlug aan het been maken. Dus idd veel overgangen, maar van voren luchtig houden. En zitlessen helpt ook bij de juiste houding en er het juiste gevoel bij. Suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:08

Ik heb de reacties niet gelezen dus weet niet of mijn commentaar al gegeven is. maar allereerst wil ik je feliciteren met je fantastische paard! oeh het is er 1 waar ik een moord voor zou plegen wat een leukerd zeg!! <3

Wat me opvalt... is je zadel. Volgens mij is dat zadel niet geschikt voor jou.. (ik heb hetzelfde probleem met mijn zadel) is het toevallig een kieffer of prestige die je erop hebt? het lijkt alsof je beugelophanging te ver naar voren zit voor jou waardoor je eigenlijk niet netjes kan zitten. dus je steekt je benen erg naar voren en zit eigenljk té veel op je BUM :P en teveel achter in het zadel, je krijgt hierdoor dus geen rechte lijn > schouder > heup > hak.
Verder denk ik dat je paard iets opgerichter kan lopen waardoor achter er makkelijker bijkomt en je achter ook beter kan activeren (veel schakelen) dit valt me vooral op in draf. foto 10 is al beter!! maar kan nog actiever. vooral je laatste galop fotos vind ik erg ontspannen foto 6 komt de hals mooi vanuit zn schoft. op de andere foto wat diep maar wel mooi rond gebogen over de rug. dat zie ik graag (niet iedereen overigens) wel opletten dat je met het sluiten op de volte je binnen hand niet losgooit en mooi blijf aansturen met je buitenbeen en je buiten teugel erbij houd.

Jullie zijn een prachtige combinatie, dat komt wel goed! :j

chayenna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:52

leuk paard zeg! :D