Mijn pony@work: tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

Re: Daisy@work: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 17:37

Bedankt voor je tip met de ellebogen, yvonnen.
Met sporen rijden ga ik niet doen, ik WEET namelijk dat mn benen flapperen, ik ben bang dat als ik met sporen ga rijden, ik er continue mee blijf prikken...

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:20

Ja dat dacht ik ook maar hierdoor doe ik het juist niet meer hahaha klinkt stom ik weet het :D
Veel succes ermee
En ik hoop dat we over een tijdje nog een topic van je zien.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:19

aan longeerlijn iemand houd touwtje vast jij op je paard en dan moet jij zo zitten in de houding hakken naar beneden, onderbenen terug en recht op zitten ga zo maar door! gewoon licht rijden in draf natuurlijk ook wel door zitten en galopje doen stappen en daarna probeerje weer eens hoe je benen zijn.
want als jij zonder beugels rijd moet je het doen met eigen kracht, met beugels scheelt dat weer zo'n 60% want zeker weten kan je hakken uit duwen via je beugels.

als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 23:45

heb vandaag weer gereden (met dit weer kan ik maar driemaal per week rijden)
Heb wat tips meegenomen, moest er echt aan denken. Mijn benen wiebelden wel al minder in de momenten dat ik er echt mee bezig was. Ook een stuk zonder beugels gedaan en ik viel steeds weer naar rechts, iets waar ik dus aan moet gaan werken want ik ben dus niet alleen hartstikke scheef gebouwd (mn ruggegraat is scheef) ik ZIT dus ook vreselijk scheef!

Wordt vervolgd...

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:31

Ik denk dat je vooral op je lesgever moet letten , dat die kan zeggen van opgelet voor dat en voor dat . Want als je zelf (in het begin ) daar moet op letten dan krijg je stress en word die houding juist erger , naderhand moet je er zlef beginnen opletten .
Veel succes ermee !x

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:38

ook nog een tip om je benen op dezelfde plaats te houden je beugelriemen onder je zweet bladen doen zo hou je al een heel stuk stiller weet niet of het stukje leer al los is maar er zitten anders een paar stiksel die je kan los maken en zo je beugel riem er tussen kan doen succes

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:53

Leuke pony! Denk dat het vele drijven ook komt omdat je je pony van voor erg tegen houd voor mijn idee, probeer mee te rijden en je pony van achter naar voor aan de teugel te rijden dan heb je 2 vliegen in 1 klap ; nageeflijke pony met nette achterhand. Dat geeft een veel fijner beeld en dit verstoort het een beetje. Denk dat dat je grootste probleem ligt, goed aan je handhouding werken dus, je handen mogen hoger, doe netalsof het elastiekjes zijn en geen trektouwtjes.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:07

LouLouB schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn benen.
Wat mijn instructrice mij aanraadde was met een touwtje je beugel aan de singel vastknopen. Klinkt heel stom en is niet ideaal voor het maken van zijgangen, maar het werkt echt, je kan je been simpelweg niet meer heen en weer halen. Merkte na 1 week al verschil.

Wat een aantal al hebben gezegt, dit is best gevaarlijk.
Wat TS dan beter kan doen is de beugels onder de buik aan elkaar verbinden met een beugelriem.
Dit doen wij bij horseball ook, en is echt veel minder gevaarlijk!Je kunt de beugelriem zo strak doen als je zelf wilt, dus eerst doe je hem strak, en als dat werkt steeds ietsje losser.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:26

dankjewel weer allemaal. Zal erop letten :)

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

probeer achterop je billen te gaan zitten, als op een luie stoel, je maakt dan je onderrug iets bol en dat maakt dat je makkelijker blijft zitten, je voeten zijn dan automatisch ook stiller. (ga als t ware op je kontzakken zitten:P )

o, en het meegaan in de bocht, bedenk dat jou schouders altijd paralel lopen aan de schouders van je paard:) zorgt dat je recht blijft zitten..

(wat ik bij mezelf merkte, sinds ik anders ben gaan zitten, meer op mn bil zegmaar, kan ik beter doorzitten, zit ik veeel stabieler, en is het aan alle kanten van mn rijden doorgedrongen...)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:35

ja nu je het zegt, ik trek mn rug altijd hol (op filmpje/foto niet te zien doordat ik daar toevallig BP aan had), dus meer op mn billen zitten dus?

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:36

euhuh, meer op je billen, je kan tussendoor even rustig halthouden(wat weer zorgt dat ie op jou blijft letten door de overgang) en dan weer even goed gaan zitten.. ik had precies hetzelfde! echt.. en t is al zoveel beter geworden:) gaat je lukken;) zeker weten! je onderrug moet dus meer bol, wees lekker lui;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:46

oke thnx, zal erop gaan letten, veel om aan te werken dus :)

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:47

ach, dat heeft iedereen hier wel denk ik;) is ook neit leuk als je vanzelf alles kan in 1 keer!:) heel veel succes!

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:54

hoi,
Probeer je benen iets stiller te houden
Verder weinig aan op de merken
Groetjes

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:30

Ik zie geen afbeeldingen hoor? En denk niet dat het aan mn computer ligt

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:39

foto`s en filmpje doen het ook niet bij mij :n

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:42

nee sorry die heb ik weer verwijderd omdat ik al genoeg geholpen was :) ik zal vragen om een slotje. Maar evengoed bedankt voor de genomen moeite, topic was wel al "oud" :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:32

Op verzoek van TS hier een slotje.