Qleke schreef:En toch blijf ik erbij, een paard dat achter de loodlijn loopt, dat komt vanuit de achterhand hoor. Alles wat vanachter niet goed meedraait uit dat zich vooraan in een slechte vorm. Als de achterhand wel goed wordt gebruikt, uit zich dat vooraan in de goede vorm. Gevolg paard loopt niet achter de loodlijn. Zijn rug is op de laatste foto's ook niet ontspannen, hij bolt zijn rug totaal niet! Het spijt me dat ik het weer moet zeggen maar je ziet het zo op de foto's! Probeer nu eens met een kritische blik naar die laatste foto's te kijken. Zijn rug staat vrij hol, de achterhand komt omhoog en vanvoor komt hij niet genoeg uit de schouder.
Met je houding bedoel ik dat je netjes zit. Ik ken veel amazones die netjes zitten maar die geen functionele zit hebben. Je zal vast een hele functionele zit hebben, maar op die laatste foto's in mijn ogen niet. En als jij vind dat ik dat niet kan zeggen vanop een foto dan is dat ook weer zo. Ik zeg dus helemaal niet dat je niet netjes rijd, maar ik vind het nog steeds een beter beeld in de L1-L2 periode.
Misschien probeer je hem teveel te verzamelen voor de proef, waardoor je iets te terughoudend rijd? Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Hier helemaal mee eens, nu heeft het paard een lang voorbeen maar dit kan hij achter niet verantwoorden waardoor hij achter de loodlijn kruipt. Ik spreek uit ervaring, ik reed ook altijd op deze super vriendelijke manier (zie profiel), maar na de M1 word het lastiger ze bij elkaar te krijgen, en écht op het achternbeen te zetten. Dan worden ze sterk van voor, en dan heb je toch echt ff een paar lesjes nodig hem daardoor te krijgen als je M2 gaat starten.
Erg leuk paard