Zoliver (Oliver x Goodtimes x Calvados) van B tot M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Zoliver (Oliver x Goodtimes x Calvados) van B tot M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:18

als eerst een leuk dier!

maar ik vind niet dat je paard in de M1 er beter op gaat lopen. Denk dat je teveel terug denkt en aan oprichting, maar ik vind het geheel er niet goed uitzien. Vind je paard dan ook het mooist lopen in de L1 wat al eerder gezegd is.
Ookal vind je zelf dat je paard nu steeds beter gaat lopen, maar daar ben ik het dus niet echt mee eens ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 12:16

Nou nou, overdrijven is ook een vak... Als "het geheel er niet goed uit zou zien", zouden we niet door het M komen. Hij loopt niet voor niets alleen maar winstpunten. Als hij niet beter zou gaan lopen in het M, dan zouden we ook niet altijd thuiskomen met winstpunten en prijzen.
Hij loopt op de laatste foto's idd wat achter de LL, maar om het dan direct slecht of gespannen te noemen is naar mijn idee zwaar overdreven. De mensen die hem irl (hebben) zien lopen kunnen je wel vertellen of hij gespannen is of niet...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 12:40

webster543 schreef:
jullie zijn een knappe combinatie!!! Zacht met de hulpen lijkt het en netjes gereden!
Enigste min-puntje : ik zou hem liever met zijn neus er iets meer uit willen zien. Een algemene tendens op alle foto's, hij loopt net iets teveel achter de loodlijn.
Veel succes verder!

Helemaal mee eens...

Qleke schreef:
Ik vind hem precies het beste lopen tijdens de periode L1-L2. Vooral vanaf de 2de foto van L1. Daar loopt hij mooi over de bovenhals en treedt veel mooier onder vanachter. Op die laatste foto's zie ik hem niet zo mooi zakken achteraan dan op die andere foto's (maar zijn de foto's van L1 tijdens het inrijden genomen? Dat kan natuurlijk een belangrijke reden zijn, ben je zelf ook meer ontspannen enzo..) Ik zou zeggen, als dit het geval is, gewoon meer ontspannen zitten zelf! De laatste foto's zijn niet zo'n heel fijn beeld vind ik, ook niet de tweedelaatste. Je ziet daar eigenlijk ook dat je wat in een gespannen houding zit. Je beenligging stoort me eigenlijk niet. Als je zelf eens kijkt naar de 2de foto van L1 en de foto's van M1 dan zie je dat zijn kont veel mooier onder komt bij die eerste foto's. Het kan natuurlijk een momentopname zijn maar ook de schouder komt veel mooier uit op die andere foto's. Ik zou zeggen meer ontspannen zijn zelf en idd zoals Vilauma zegt, afwisselen van hoofdhalshouding :j Maar wel een mooi beeld jullie samen! Misschien nog een klein puntje, soms lijkt het alsof je wat te zwaar zit (bij de laatste foto's dan) Laat je voldoende los. Je zit op dat moment ook een beetje teveel achterover. Echt niet veel, maar dat kan al de reden zijn van zijn houding en zijn achterbeen dat niet genoeg onderkomt.
Veel succes nog, jullie komen er zeker!

Voor een groot gedeelte mee oneens. Dat ik zelf niet ontspannen zou zitten kun je vanaf de foto's onmogelijk zeggen. Zit er
eens iemand gewoon rechtop, gebruikt de spoor niet (alleen waar nodig) en trekt d'r hakken niet op, krijg je de opmerking dat je te ver achterover zit...
Ook de opmerking dat zijn achterbeen niet genoeg onder komt is onterecht. Hij is op de laatste foto zelfs beter met zijn achterbeen dan met zijn voorbeen.

Al met al; er blijven dingen die beter kunnen, dat hebben we allemaal. Het is een heerlijk paard en hij is in 2 jaar zo verschrikkelijk
vooruit gegaan. Ook op gebied van spanning. Hij heeft idd snel dat ie wat achter de LL kruipt, maar dat maakt niet dat ie slecht loopt. Dat is een aandachtspuntje waar we aan werken en wat al heel veel verbetering kent. Het blijft sleutelen, maar we komen er wel. Nogmaals; hij loopt niet voor niks wp na wp!

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:11

Heel mooi paard!
En je ziet dat ie erg vooruit is gegaan.
Ik denk dat jullie een leuke combinatie zijn!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:13

Ik zeg niet dat je paard irl niet beter loopt dan toen, ik geloof je heel zeker. Maar dan geven de foto's gewoon geen geslaagd beeld daarvan. Ik vind trouwens wel dat je beter mag openstaan voor commentaar. Je zit op de laatste foto's iets te veel naar achter. Punt. Ik vind zo'n dingen niet uit, dat ziet iedereen gewoon. Ik breek je ook niet af, maar ik ken er ook wel iets van en zeg vandaar dat dit een oorzaak kan zijn van zijn minder ontspannen houding. Niets aanvallend enkel om je te helpen. Je houding is super netjes! Heb ik niets op tegen maar gewoon net ietsje te veel naar achter. Met je uitspraak achterbeen komt beter mee dan z'n voorbeen ben ik het niet echt eens.. Hoe beter een paard over de bovenlijn loopt en afdruk geeft vanachter, hoe beter hij zich toont vooraan. Dat is gewoon zo. Achterbeen gaat beter mee op de L1-L2 foto's naar mijn mening, zijn gat zakt daar ook veel lager, dat zie je toch zelf op de foto's? Nogmaals ik denk helemaal niet dat je slecht rijd of dat je paard niet goed loopt, maar het verschil op de foto's is duidelijk. Gewoon het verkeerde moment foto's genomen denk ik! Ik heb ook altijd zo'n goed gevoel in de privéles dat ik dan op wedstrijd foto's wil en die helemaal niet willen lukken. Is helemaal normaal. Neem nog es foto's van de training en dan zullen wij een veel beter beeld krijgen, want met deze foto's ben ik niet overtuigd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:30

Dan blijven wij het oneens... Punt. Je spreekt jezelf zelfs tegen. Je vindt mijn houding super netjes, niks op tegen, maar toch schort er nog wat aan.
Ik sta open voor commentaar, maar dat betekent niet dat ik het overal mee eens ben. Ik ben het eens met wat gezegd is over de laatste foto, zoals ik al meermalen heb gezegd. Hij lijkt daar van voren wat strakker. Maar als je van de een-na laatste foto zijn hoofd eraf zou halen, dan heb je een fijn beeld, mooi over zijn benen en super ontspannen. Dat hij wat achter de LL kruipt is zo, en dat zal ik niet ontkennen. Dat blijft, zoals gezegd, een punt van aandacht. Maar schamen doe ik mij absoluut niet, ik knijp mijn handjes dicht om de manier waarop wij samen kunnen werken :)
De volgende keer plaats ik een filmpje ipv foto's, dan kan iedereen zijn hele proef zien en zien dat ie gewoon ontspannen is en eerlijk gereden wordt.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:48

En toch blijf ik erbij, een paard dat achter de loodlijn loopt, dat komt vanuit de achterhand hoor. Alles wat vanachter niet goed meedraait uit dat zich vooraan in een slechte vorm. Als de achterhand wel goed wordt gebruikt, uit zich dat vooraan in de goede vorm. Gevolg paard loopt niet achter de loodlijn. Zijn rug is op de laatste foto's ook niet ontspannen, hij bolt zijn rug totaal niet! Het spijt me dat ik het weer moet zeggen maar je ziet het zo op de foto's! Probeer nu eens met een kritische blik naar die laatste foto's te kijken. Zijn rug staat vrij hol, de achterhand komt omhoog en vanvoor komt hij niet genoeg uit de schouder.
Met je houding bedoel ik dat je netjes zit. Ik ken veel amazones die netjes zitten maar die geen functionele zit hebben. Je zal vast een hele functionele zit hebben, maar op die laatste foto's in mijn ogen niet. En als jij vind dat ik dat niet kan zeggen vanop een foto dan is dat ook weer zo. Ik zeg dus helemaal niet dat je niet netjes rijd, maar ik vind het nog steeds een beter beeld in de L1-L2 periode.
Misschien probeer je hem teveel te verzamelen voor de proef, waardoor je iets te terughoudend rijd? Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:50

Qleke schreef:
En toch blijf ik erbij, een paard dat achter de loodlijn loopt, dat komt vanuit de achterhand hoor. Alles wat vanachter niet goed meedraait uit dat zich vooraan in een slechte vorm. Als de achterhand wel goed wordt gebruikt, uit zich dat vooraan in de goede vorm. Gevolg paard loopt niet achter de loodlijn. Zijn rug is op de laatste foto's ook niet ontspannen, hij bolt zijn rug totaal niet! Het spijt me dat ik het weer moet zeggen maar je ziet het zo op de foto's! Probeer nu eens met een kritische blik naar die laatste foto's te kijken. Zijn rug staat vrij hol, de achterhand komt omhoog en vanvoor komt hij niet genoeg uit de schouder.
Met je houding bedoel ik dat je netjes zit. Ik ken veel amazones die netjes zitten maar die geen functionele zit hebben. Je zal vast een hele functionele zit hebben, maar op die laatste foto's in mijn ogen niet. En als jij vind dat ik dat niet kan zeggen vanop een foto dan is dat ook weer zo. Ik zeg dus helemaal niet dat je niet netjes rijd, maar ik vind het nog steeds een beter beeld in de L1-L2 periode.
Misschien probeer je hem teveel te verzamelen voor de proef, waardoor je iets te terughoudend rijd? Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Hier helemaal mee eens, nu heeft het paard een lang voorbeen maar dit kan hij achter niet verantwoorden waardoor hij achter de loodlijn kruipt. Ik spreek uit ervaring, ik reed ook altijd op deze super vriendelijke manier (zie profiel), maar na de M1 word het lastiger ze bij elkaar te krijgen, en écht op het achternbeen te zetten. Dan worden ze sterk van voor, en dan heb je toch echt ff een paar lesjes nodig hem daardoor te krijgen als je M2 gaat starten.

Erg leuk paard :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:43

wat een prachtig paardje, en knap dat je dit alles heb bereikt zonder les!
jullie zijn echt vooruit gegaan als ik het zo bekijk

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:02

Knap paard!

Ik begrijp niet waarom iedereen vind dat die in het M slechter loopt.
De laatste 2 foto's zijn wellicht niet de mooiste maar alleen maar mooie foto's in een HAW topic zetten schiet ook niet op ;)

Ik begrijp alleen je "standpunt" niet van het geen les hebben.
Wellicht als je eens les neemt dat hij nog beter uit de verf komt, twee zien meer dan een!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 10:21

@ Orienta; dank je :) Dat geen les hebben is eigenlijk 8 jaar geleden door omstandigheden zo gekomen en sindsdien niet meer aan de orde gekomen... Het is iets waar ik aan gewend ben geraakt en eigenlijk niet echt meer over nagedacht heb. Komt wel weer hoor. Eerst mijn studie afmaken dit jaar en dan maar weer 's plannen maken op andere gebieden ;)
Maar het is absoluut niet zo dat ik er niet voor open sta, het is gewoon zo gelopen... (zonder problemen, anders had ik uiteraard eerder weer les genomen!)

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:33

Wat een ontzettend leuk paardje!!
Meeste is al gezegd denk ik, je hebt een hele nette houding maar legt je benen soms iets te ver naar achteren.
Ook vind ik je paardje op sommige momenten ietsje te diep lopen.
Maar ga zo verder en je komt er wel!!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:50

Oke het kwam op mij een beetje over in je profiel of je het zelf allemaal wel op kon lossen ;)
Maar ik begrijp het :)

Goed blijven opletten op niet teveel spanning in ze nek en dan moet het wel goed komen met die punten dacht ik zo :D

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:45

hoi
Ik vind het er erg mooi uit zien!
Klasse,
Enige kritiekpuntje:

handen mogen hoger
benen mogen lager

groetjes

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 10:06

@ Orienta; Nee, zo is het niet... Dat ik geen les heb is zo gelopen, en zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar ben zeker van plan straks met hem gewoon weer les te nemen! :)

@liezzz; Dank je :) Over mijn handen ben ik het idd wel eens. Het is alleen zo dat ik mijn handen nauwelijks hoef te gebruiken en dan ga ik ze gauw op zijn schoft neerleggen. Lekker lui, ze hoeven toch niet zoveel te doen ;) Maar voor het mooie is het idd beter om ze te dragen!

twannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:31

ziet er goed uit! succes in de verder met de wedstrijden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:37

Ik vind het er goed uit zien en wat leuk om de ontwikkeling van jullie als combi zo te zien groeien. Is het trouwens een Oliver v. Voltaire? (zijn meerdere Olivers volgens mij) Zo ja, dan heeft ie dezelfde papa als mijn paard. Lijkt er ook wel wat op vond ik.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:06

Leorah schreef:
Ik vind het er goed uit zien en wat leuk om de ontwikkeling van jullie als combi zo te zien groeien. Is het trouwens een Oliver v. Voltaire? (zijn meerdere Olivers volgens mij) Zo ja, dan heeft ie dezelfde papa als mijn paard. Lijkt er ook wel wat op vond ik.

Ja, Voltaire x Graaf Grande! Je ziet de Olivers niet zo veel... Jammer, ik ben erg gecharmeerd van degenen die ik
tot nu toe ben tegengekomen!

@ Twannn; Dank je :o

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:01

Ik vind jullie een erg leuke combinatie!
Tip die ik mee kan geven: Probeer hem er wat meer uit te rijden.

Ik heb je profiel ook even bekeken en wat mij opvalt is dat je punten heel erg verschillen.
Als je goed rijd moet je ook constant kunnen scoren. Tuurlijk heeft iedereen welleens een mindere proef, maar dit viel mij erg op. Ik vind het knap dat je alles zelf doet, maar ik denk dat je met wat hulp en begeleiding nog beter en constanter kunt scoren!