friese merrie over 2 jaar rijden HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kryptonite

Re: friese merrie over 2 jaar rijden HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 21:09

nee dat was die vorige ;)

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:25

Trennie schreef:
Niet alleen is 2 en half te jong voor ieder paard. Voor een Fries geldt ook nog eens dat ze er langer over doen om uit te groeien.
4 jaar zou heel mooi zijn.

Op zich is er niets mis met je leeftijd in dezen.
Over het algemeen zijn Friezen heel vriendelijk van karakter en liever lui dan moe.
Je moet de meesten heel consequent aan het been gaan zetten, dan zijn het harde werkers.

Als jouw Fries rustig en vriendelijk van aard is, dan zal het niet zo'n vaart lopen wat betreft onverantwoorde of gevaarlijke dingen in het rijtechnische of gedrag.
Als je daarbij ook nog goede begeleiding krijgt, dan is het zeker de moeite van het proberen waard.
Succes ermee!

friezen zijn heus niet liever lui dan moe
net zo hardstrevend als elk paard
hangt van het karakter af ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:48

Friesjes zijn altijd wat later "rijp" dan andere rassen, ik vind zowiezo dat je met ongeacht welk ras pas met 3 eens kunt beginnen met wegwijs maken. Dus een zadeltje erop, wat hangen, longeren etc. Gewoon spelenderwijs met poetsen eens erop hangen en doe altijd alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Ik heb mijn paard zelf zadelmak gemaakt en had haar ook al als veulen, gewoon spelenderwijs en nu wordt ze 6 en het gaat super!! Maar vraag altijd hulp als het niet lukt!!

Succes!