Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Don_Zhivago schreef:als hij met longeren wel voorwaarts is en geen overdreven reactie geeft op de zweep dan is het tijdens het rijden protest..
heb je les??? Zo nee, nemen
Verder vind ik het niet acceptabel dat een paard bokt naar de zweep.. (zeker niet als hij het verder nooit doet)
tik met de zweep is een reactie.. bokken is de verkeerde reactie dus daar moet een consequentie aan vast zitten..
Als hij bokt een tik erachteraan en een flinke stemhulp.. HE (ofzo)

Citaat:Vraag die bij mij dan opkomt is: WAAROM protesteert dit paard terwijl hij altijd verder braaf is? Ik zeg niet dat er nooit paarden zijn die idd altijd 'gewoon' maar naar de zweep bokken, maar dat iedereen dan begint over terugtikken totdat het ophoudt vraag ik me af of je niet iets over het hoofd ziet. Waarom word er hier vanuit gegaan dat dit paard (expres?) niet wil meewerken en protesteert. Volgens mij zal een braaf paard niet expres tegenwerken bij de ruiter. Ik denk dan eerder dat het paard iets duidelijk probeert te maken
Maargoed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, en het blijft altijd lastig beoordelen vanachter een computerscherm
Daarnaast ben ik van mening dat zodra je begint te schreeuwen tegen een paard (of een dier) het dier zijn respect voor je verliest en je dan alleen nog maar verder van huis bent.

Don_Zhivago schreef:Citaat:Vraag die bij mij dan opkomt is: WAAROM protesteert dit paard terwijl hij altijd verder braaf is? Ik zeg niet dat er nooit paarden zijn die idd altijd 'gewoon' maar naar de zweep bokken, maar dat iedereen dan begint over terugtikken totdat het ophoudt vraag ik me af of je niet iets over het hoofd ziet. Waarom word er hier vanuit gegaan dat dit paard (expres?) niet wil meewerken en protesteert. Volgens mij zal een braaf paard niet expres tegenwerken bij de ruiter. Ik denk dan eerder dat het paard iets duidelijk probeert te maken
Maargoed, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, en het blijft altijd lastig beoordelen vanachter een computerscherm
Daarnaast ben ik van mening dat zodra je begint te schreeuwen tegen een paard (of een dier) het dier zijn respect voor je verliest en je dan alleen nog maar verder van huis bent.
Wie heeft het hier over schreeuwen? Ik heb het over een flinke stemhulp dat is geen schreeuwen
Verder ben ik het eens met wat je zegt, alleen de ts zegt dat het paard al is nagekeken en dat er niks is. Vandaar dat ik er vanuit ga dat dit protest is, in de openingspost zegt ze ook; hij tolereert de zweep niet als ik erop zit.
Vandaar mijn reactie.

Miss_Caroo schreef:Je hoeft hem toch ook niet aan te tikken met de zweep? Je kunt ook gewoon naast je zwiepen, zodat hij wel het geluid hoort. Misschien wordt hij daar actiever van. Heeft in ieder geval wel heel goed bij mijn paardje geholpen.

bastiano680 schreef:Miss_Caroo schreef:Je hoeft hem toch ook niet aan te tikken met de zweep? Je kunt ook gewoon naast je zwiepen, zodat hij wel het geluid hoort. Misschien wordt hij daar actiever van. Heeft in ieder geval wel heel goed bij mijn paardje geholpen.
Dan ben je tijden bezig. Gewoon een harde klap, leert ie het gelijk af.
Iedere africhter zal dit ook doen.
bastiano680 schreef:Miss_Caroo schreef:Je hoeft hem toch ook niet aan te tikken met de zweep? Je kunt ook gewoon naast je zwiepen, zodat hij wel het geluid hoort. Misschien wordt hij daar actiever van. Heeft in ieder geval wel heel goed bij mijn paardje geholpen.
Dan ben je tijden bezig. Gewoon een harde klap, leert ie het gelijk af.
Iedere africhter zal dit ook doen.

Mercedes1969 schreef:Als hij/zij bokt na de zweep,deel jij als ruiter altijd de
laatste uit !!!
marsmars schreef:Mercedes1969 schreef:Als hij/zij bokt na de zweep,deel jij als ruiter altijd de
laatste uit !!!
Helemaal mee eens! En de laatste tik is de hardste! Wat een onzin om gebok te negeren. Als je een paard een tik verkoopt omdat je wil dat die naar voren gaat, dan behoort die in geen geval een bok te geven. De enige juiste reactie van het paard moet naar voren zijn.