wat vinden jullie ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:38

Ik zou een andere instructrice gaan zoeken.
Sporen af doen, prikt constant in zijn buik.

Paardje loopt niet ontspannen, Ook valt het mij op dat hij zijn mond open heeft.
Laat zijn tanden controleren door de tandarts?

Magnummm

Re: wat vinden jullie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:42

Auts, arm paardje.

Ik ga niet ook nog een preek houden, ga gewoon mee met wat alle mensen boven mij zeggen.
(En meer zeg ik niet, anders ga je straks weer melden dat ik je pest.. :+ )
En ja ik ga weer zeuren; je topic is niet goed. De achtergrondinformatie ontbreekt.. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:43

@Love_mijhorse. Hij loopt met de mond open omdat amazone stijve armen heeft en hem dwars zit in de mond. Een zeer logische reactie is dan de mond open te sperren.
Amazone moet haar armen en handen meer ontspannen en het paard naar het bit drijven ipv met haar handen te vragen.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:48

maar ik heb nu nog steeds les van haar en het gaat nu veel beter :)
echt waar zoasl de laatste foto gaat het nu :D
en ik heb echt het beste voor met me paardje :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:49

Dan ben ik wel benieuwd naar een filmpje.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:50

Dan ben ik ook wel benieuwd naar recente filmpje

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:52

Ook ik ben dan erg benieuwd naar een nieuw filmpje :j

Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt schrok van je oude filmpje, wat ben je daar in godsnaam aan het doen? Je prikt continue met je sporen terwijl je hem van voor helemaal tegenhoudt en hem elke pas in de mond rukt. En het ergste vind ik nog dat er een 'instructrice' bij staat en er niks van wordt gezegd... Tips zijn al gegeven, spoortjes en af en hou je handen eens stil, dat zou al een heleboel schelen :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:52

Love_myhorse schreef:
Dan ben ik ook wel benieuwd naar recente filmpje

Idd ben ook benieuwd naar dat filmpje.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:00

TS ik ben erg benieuwd, heb je daar foto's van misschien?
Wat vind jij overigens beter? Loopt paardlief in de krul (getrokken) of kan het echt lekker over zijn rug lopen.

Ik zie op je foto's echt veel spanning, ik zou lekker veel overgangen rijden en nog helemaal niet bezig zijn met dat hoofdje. Dat komt dan vanzelf wel goed. Paardje lekker op eigen benen leren lopen. Ook zal ik een andere instructrice nemen en de sporen af doen ;)

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:00

nou het wilt niet lukken :(:(
(ik kan hem niet op hyves zetten en weet ik dan niet hoe het verder moet :( )
maar het gata nu zoasl de laatste foto .
nadat ik weer een wedstrijd (FNRS)heb gehad zet ik hem er wel op want dan heb ik een nieuw filmpje XD
Laatst bijgewerkt door daphnijntje op 28-11-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:02

daphnijntje schreef:
maar ik heb nu nog steeds les van haar en het gaat nu veel beter :)
echt waar zoasl de laatste foto gaat het nu :D
en ik heb echt het beste voor met me paardje :D

Dus je bent wel degelijk bezig met wat ik beschreef. Op de laatste foto ben je er in geslaagd je paard in de krul te trekken.
Of liever, een valse knik. Uit angst voor de pijn die jij met je gezaag en geprik veroorzaakt, knikt hij zijn hoofd.
Hou je echt van je paardje? Dan doe je dit toch niet?
En echt, ik heb het beste met je voor en zeg dit niet om te pesten!

Even op photobucket of tinypic, of mijnalbum zetten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:05

Ik zou eerst een aantal dingen veranderen aan jezelf voordat je je paard een eerlijke kans kunt geven voor je te werken: Sporen eraf, beugels 2 gaten lager, allebei je teugels even lang (je buitenteugel = waslijn) en eerst je tempo gaan controleren.

Wanneer je het tempo onder controle hebt met je zit, het paard aan je been/hulpen is, dan is het aan de teugel GAAN een logisch gevolg. Wat ik op het filmpje op Hyves kon zien is dat je instructrice ( := ) het nu omdraait: Je pakt het paard strak van voor, sluit je hand en verwacht dan dat je paard het zelfde tempo behoudt. Alle randvoorwaarden voor een nageeflijk, ontspannen paard ontbreken.

Dus ik wil je graag de tips meegeven in mijn beginstukje, en daarnaast adviseren om veel minder met je hand in te werken. Ga diep zitten, schouders breed, kin omhoog en begin dat maar weer eens een basis te leggen met je paard. Daarna komen de andere stappen vanzelf, mits je instructrice daar natuurlijk in mee gaat.....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:07

Nou Petulan, diep zitten, zeg je. Maar ik zou alleen blijven lichtrijden om het paard niet in de weg te zitten. Diep zitten is echt nog een stap te ver voor haar. Vind ik.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:08

zij is er laatst ook achter gekomen dat we helenmaal verkeerd bezig waren en doen het nu op een andere manier :)
soms als hij heel stijf is gaat zij er eerst op en laat het aan mij zien wat ze doet zodat ik het daarna kan uitvoeren .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:09

Morris schreef:
Nou Petulan, diep zitten, zeg je. Maar ik zou alleen blijven lichtrijden om het paard niet in de weg te zitten. Diep zitten is echt nog een stap te ver voor haar. Vind ik.

Bedoelde ook in stap, sorry :) In draf inderdaad gewoon lichtrijden!!

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:09

okee

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:10

Ik hoop dat het nu echt beter is.
Kun je beschrijven wat je veranderd hebt?
Je zit? Het soort oefeningen? de lengte van je teugels en beugels?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:11

TS, Wat je intsructrice doet is waarschijnlijk ook niet goed, als het nadoen bestaat uit je handen ergens vastzetten en proberen met je been er nog wat voorwaarts in te krijgen.
Je paard moet gaan, en van daar uit kun je wat opvangen met je handen, maar je moet echt proberen je armen te ontspannen en niet bezig te zijn met zijn hoofdhouding op dit moment. Eerst maar gewoon gáán.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:15

ik ben nu vooral aan het lichtriden , ik doe veel fihuren rijden en stelling vragen (figuren:voltes gebrokenlijnen van handveranderen , volte vergroten , volte verkleine enz...) tempo wisseling ook stukjes middedraf.
me beugels heb ik nu 1 gaatje langer gedaan. en me teugels zijn nu gelijke druk op ( niet te strak)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:16

Ik denk ook dat je nog veel moet leren. Je hebt het beste met je paardje voor zeg, maar kijk eens goed hoe hij beweegt en naar zijn gelaatsuitdrukking. Dat ziet er niet ontspannen uit.

Zoals anderen al zeggen: beugels gaatjes langer, sporen eraf en probeer je paardje lekker van achteren te rijden, lekker veel overgangen, wendingen etc. dan kom het hoofd vanzelf.

Succes!

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:17

HedwigO schreef:
Ik denk ook dat je nog veel moet leren. Je hebt het beste met je paardje voor zeg, maar kijk eens goed hoe hij beweegt en naar zijn gelaatsuitdrukking. Dat ziet er niet ontspannen uit.

Zoals anderen al zeggen: beugels gaatjes langer, sporen eraf en probeer je paardje lekker van achteren te rijden, lekker veel overgangen, wendingen etc. dan kom het hoofd vanzelf.

Succes!

kijk even naar het berichtje daarboven !:P

is er nou niets positiefs ? :(

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:18

Naja, wij moeten enkel reageren op het filmpje wat we nu zien en daar is helaas niks positiefs over te zeggen.

We wachten nu allen met smart op het nieuwe filmpje :)

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:19

daphnijntje schreef:
HedwigO schreef:

Succes!

kijk even naar het berichtje daarboven !:P

is er nou niets positiefs ? :(

helaas niet.. misschien moet je even nieuwe fotos/filmpje plaatsten met je vooruitgang.. ;)

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:22

zijn die foto's die verder in deze map staan van dezelfde pony?, daar zie ik iig dat ie wel heel fijn loopt..
ik ga verder geen commentaar/tips geven is grotendeels al gezegt.
veel succes verder! ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:26

Wat vinden jullie ???
Wat vind ik, in dit geval.

Tja, wat moet ik zeggen.
Ik ga 100% mee met de rest hierboven mij, wat je 'instructrice' staat te doen; god mag het weten. Je bent totaal niet bezig met hem actief van achter naar voren te rijden. Het is alleen mee; HOPPA AAN DE TEUGEL JIJ!. Sorry, nee ik kan niets positiefs zeggen. Heb het filmpje bekeken, met moeite helemaal tot het einde. Op een gegeven moment valt hij uit de draf, het beestje begrijpt er niets van, dat zie je ten eerst aan zijn blik en aan zijn oren.. Vind het gewoon zielig voor hem. Ook duwt hij gigantisch zijn rug weg, dit komt doordat hij geen kans krijgt om te ontspannen doordat jij gespannen 'doorzit' en er alleen maar aan de voorkant wordt gewerkt en getrokken..
Ik zou als eerste je sporen eraf doen, gewoon gaan lichtrijden en al helemaal een andere instructrice zoeken..
Succes! ;)

Mag ik alleen nog even weten hoe oud hij is en hoe vaak je met hem rijdt..?