Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shalinitje schreef:ik spring nooit
Marliesje schreef:Als je zelf nog moet leren springen lijkt me 1 x week echt niet genoeg. Maar om te leren hoef je echt niet hoog te springen. Ook op een kruisje of grondbalken kun je je oog ontwikkelen. Dus zet met je gewone rijden ook een hindernisje of wat balken neer om overheen te galopperen, dan kun je toch heel veel leren zonder je paard te overbelasten.
Verder lijkt het me slim om 1 of 2 x week wat hoger te gaan, liefst met begeleiding, je moet namelijk ook lef ontwikkelen om dadelijk een parcours rond te gaan.
Maar wil het dolgraag en met plezier weer oppakken en dus de wedstrijden in. 
_danieke_ schreef:Anoukloves_ schreef:Zoals hier boven gezegt; ligt eraan hoe hoog je springt en of je echt 1uur achter elkaar alleen maar springt of dat je om de 5 minuten een sprong neemt.
Ik zelf vind dat als je echt hoog wilt komen en tussendoor aan dressuur doet, dat je dan 3x per week kan springen. En dan wel met de wedstrijden erbij. Maar het ligt er ook aan hoe de conditie van je paard is en of hij het aan kan.
wat een bullshit zegtopruiters springen ook geen 3 keer in de week hoor..
Lotteettol schreef:Springruiters die springen bijna nooit met hun paarden. Als het paard jong is trainen ze deze met lage hindernissen op techniek, kracht, uithoudingsvermogen etc. Daarna onderhouden ze de paarden alleen door heel af en toe te trainen, vaak ook met lage hindernissen of balken. Als het mis gaat springt een paar zowat nooit meer. Als zij vaak een springtraining doen, dan wordt zo'n paard daar ongemotiveerd van, zal niet meer willen springen, presteerd slecht op wedstrijden en slijt bovendien ook erg.
De enige momenten dat zij zullen springen is op een wedstrijd, totaal onzin dus dat zij elke dag of een paar keer per week een springtraining doen! Zij rijden juist veel dressuur om het paard klaar te maken voor het springen: souplesse, krachttraining, uithoudingsvermogen, voorwaarts zijn aan het been etc etc....
Zelf spring ik 1x per week met mijn pony, les van een uurtje en spring dan niet hoger als 70 centimeter (vind ik zelf hoog zat). Ik raad je aan om niet te vaak met je pony te springen: dressuur is ook belangrijk en te veel springen is voor het lichaam van je paard ook niet goed. Als jij 1x sprintraining volgt en in het weeken een wedstrijd is dat meer dan voldoende....