Binckydenice schreef:rienne schreef:wij hebben een welsh a merrie een paar weken geleden zadelmak gemaakt ze is al wat ouder dus we gaan ze niet intensief rijden dagelijks of wat dan ook. Heb dat zelf gedaan ben 1.70 weeg ong. 70 kg en ze heeft totaal geen moeite mee
Sorry, maar ik vindt dit echt te ver gaan hoor... 70 Kilo een een A-welsh?
Ik ben 1.68m en weeg 65 kilo. Ik stap zelf ook wel eens op mijn A Welshjes. Niet dagelijks en niet lang, maar het kan prima.
Wbt de TS, ik zou het zelf doen, als je niet meer zwanger bent. Iedereen roept hier wel gelijk dat je een klein ruitertje moet zoeken, maar vind er maar eens 1 die EN klein is EN goed kan rijden. Heel leuk om een kindje een pony in te laten rijden, maar daar krijg je dus later van die etter ponies van. Beter een iets zwaardere en kundige ruiter, dan een lichte beginner.

Maar het is de vraag of ie dan ook makkelijk te rijden is voor een klein kind.. een volwassene of een ruitertje van 20 kilo is nogal een verschil en die pony's hebben dat zo door. Maargoed, dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de karakter van het beestje, en dat kun jij zelf het beste beoordelen.