Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suzie66 schreef:hoi
dat probleem heb ik ook gehad met mijn pony.
ik heb er slof aangedaan en sporen met kleine wieltjes en dan als hij niet luistert naar het been of afgeleid is dan een spoor geven en als dat niet wil dan een harde spoor en als hij dan omhoog wil komen net zo lang trAPPEN totdat ie weer verder loopt die van mij liep achteruit
maar je moet het eerst met been dan kuit en als ie dan niet luistert dan spoor beter 1 super harde dan 10 kleintjes
succes verder
groetjes suzanne

marjon
arm dier!
ma het gaat in iedere geval wel al wat beter> rijd nu sinds een hele tijd veel meer op mijn zit en macho reageerd dr heel positief op> ik speel nu een beetje met de teugel en vaak geeft hij mee>> we zijn beide veel meer gaan ontspannen
mijn lieve mat!
jeuj ben weer helemaal blij.
shame on you!!!!
bah! Zep schreef:Ehem... als ik heel eerlijk ben vind ik zo'n elastiek voor een jong meisje dat nog niet zo handig is op een stugge pony helemaal niet zo'n gekke tussenoplossing. Zolang je daar maar begeleiding bij krijgt die je leert hoe je je pony echt van achter naar voor over de rug gaat rijden. Ik denk dat dat voor zo iemand makkelijker is dan fatsoenlijk longeren met een pessoatuigje.
Je kunt zo'n hulpstuk namelijk gebruiken om te leren voelen hoe je je pony netjes van achter naar voor kunt rijden. Maar als je altijd aan het martelen bent om hem ook maar ergens richting nageeflijkheid te krijgen, leer je snel prutsen en trekken aan en dan word het alleen maar erger. Dan ben je straks 17 en heb je spierballen als de hulk en zitten je schouders compleet vast.
Iets genuanceerder denken zou voor sommigen hier niet zo verkeerd zijn. En machogirl, veel succes en vooral heel veel plezier