aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:19

de enige die hier niet normaal doet, dat ben jij!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:42

Als je hem pas hebt is het zaak om hem niet eerst te verpesten, alvorens er achter te komen dat écht rijden anders gaat dan trekken aan de voorkant!!! Wanneer je nu nog je rijden verandert, bespaar je je misschien nog een hoop andere problemen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:50

Dames! Graag even op je woorden letten. Denk eerst even na voor je wat plaatst!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:08

haha *LOL* *lig hier in een deuk*
trouwens kawa je legde dat wel grappig uit,het klopt wel precies Lachen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:15

trouwens ik las dat je best vaak comentaar krijgt suzzie,ook dat als je been welleens tegen de bakrand duwd,dat jij met je sporen met wieltjes zo lang blijft schoppen,en gaat die bokken blijf je nog langer schoppen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:26

dat kind is volgensmij gewoon niet goed bij d'r hoofd ze is 13 jaar en nu al verpest met rijden ! ik vraag me af van wie ze dat geleerd heeft om met al die marteltuigen te rijden???

thiedemann zal ze vast nog nooit van hebben gehoord! Boos!

een kind van 13 met wieltjes ?? daarvan vallen ook me tanden uit me mond! sommige mensen ........*zucht*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:42

suzie66 schreef:
hoi

dat probleem heb ik ook gehad met mijn pony.
ik heb er slof aangedaan en sporen met kleine wieltjes en dan als hij niet luistert naar het been of afgeleid is dan een spoor geven en als dat niet wil dan een harde spoor en als hij dan omhoog wil komen net zo lang trAPPEN totdat ie weer verder loopt die van mij liep achteruit
maar je moet het eerst met been dan kuit en als ie dan niet luistert dan spoor beter 1 super harde dan 10 kleintjes

succes verder

groetjes suzanne

Ik kan me toch niet indenken dat je bovenstaande praktijken onder deskundige begeleiding hebt gedaan. Als jij je paard van stevig van voren tegenhoudt met slof en dan met een spoor inkomt is het heel logisch dat hij in verzet komt. Dit gaat ook tegen alle hulpen in (been is vooruit, oa. ophouding is terugkomen)

Dit is alsof je in een auto zit en je remt en geeft vol gas tegelijkertijd!

Je moet je paard ook de ruimte geven om op je hulpen te reageren!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:43

suzie66 schreef:
ik heb hem pas gore trut

In een ander topic zeg je dat je hem al meer dan een jaar hebt!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:44

Samsam"]
[quote="suzie66 schreef:
ik heb hem pas gore trut

In een ander topic zeg je dat je hem al meer dan een jaar hebt!!
[/quote]

daarom, er klopt helemaal niets van dat kind, ze zit hier de boel gewoon te belazeren !!! Boos!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:22

klopt ja! ik vind het een vreeeemd kind! moet je eens zien, wat voor een berichten ze allemaal heeft geplaatst! vreeeeeeeeeeemd hoor! Boos!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:30

ja samsam,dat was dat stuk wat ik dus ook gelezen had.
zal wel weer een penny meisje zijn met grote dromen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:04

welke is dat Tong uitsteken wil ik ook zien!!

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:58

uhm mensen??
ut was maar een vraagje niet meteen ruzie maken
ja nu gaat het stukken beter met macho en ik rijd hem niet meer met elastische hulpteugel, gewoon met de oude vertrouwde martingaal, vaak ook zonder, longeer hem 2 keer per week en daar word hij heel ontspannen van OK dan!
bedankt voor de adviezen!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:45

Nog één tipje van mij:

Wat je vaak ziet, is dat mensen eerst hun paard ontsapnnen willen laten lopen, en dan gaan zij pas zelf ontspannen.

Dat is de verkeerde volgorde. Vertrouw je paard en geef hem wat ruimte. HIJ moet JOUW hand opzoeken (niet JIJ op zoek naar contact met ZIJN mond), dus moet jij ontspannen en met een rustige, consequente weerstandbiedende hand rijden. Dit gaat alleen wanneer hij voorwaarts genoeg is.

Op die manier moet het lukken zonder al die (verleidelijke) hulpmiddelen.
Succes!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:52

Moeilijk he Suzie, je een beetje fatsoenlijk gedragen... wat mij betreft had de beheerder je eraf mogen gooien, maargoed.
Meid, ga lekker rijden, relax een beetje en geniet er gewoon simpelweg eens van om op je paard te zitten en hem onder je te voelen lopen, in plaats van zo gefixeerd te zijn op hoe het plaatje eruitziet. Daar voel je je echt beter bij, en je paard ook. Paardrijden is LEUK, weet je wel!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:55

leuk, om weer een topic te vern**ken, doe toch eens normaal!
Iemand vraagt gewoon hulp, en dan moet je niet meteen gaan afzeiken.
Alsof je zelf zo geweldig ben (nee ik noem geen naam maar ze weet vast wel dat ik het over haar heb!)Wat ik allemaal lees zit je heel je pony te verpesten, arm beest, heb medelijden met hem als ik het allemaal zo lees Boos!

en machogirl, ik kan je niet verder helpen, sorry, ik weet al helemaal niks van aan de teugel rijden enzo.... Maar ik moest dit gewoon even kwijt..

Je komt er vast wel veel succes! OK dan!

much love Lovers marjon

justice19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:59

ik geloof dat dit soort onderwerpen al veel besproken wordt op dit forum.
Persoonlijk ben ik ook tegen het gebruik van hulpteugels om meedere reden 1 omdat je het paard niet van achter naar voren rijd het lijkt wel mooi maar hij is dus eigelijk niet echt nageefelijk.2 je hebt kans op het kweken van de bekende kans op een onderhals om dat het paard tegen druk zal verzetten waardoor je paard de verkeerde spiergroepen traint en hij steeds moelijker te rijden wordt zonder hulpteugel.
ER is maar 1 hulpteugel waar ik wel pro voor ben en die gebruik ik zelf dat is het pessoa tuigje het paard heeft met deze teugel zelf erg veel ruimte en door dat het tuigje ook achter langs loopt wordt het paard ook van achter naar voren gedreven natuurlijk moet je altijd opletten of het paard protesteerd en of het dan dus niet beter is om het niet te gebruiken.
Misschien ook wat voor jou suzie66 vraag s of iemand in je omgeving zo een heeft en longeer je paard/pony er een keer mee niet te lang en laat het tuigje zelf maar laag en een beetje los staan. en dan moet je de volgende dag eens rijden succes verzekerd!(tuigje is alleen voor het longeren trouwens bedoelt dus als je gaat rijden gewoon zonder hulpteugels doen)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:53

Waarom zitten er toch altijd van die mensen die een topic moeten vern**ken? Iemand maakt toch zeker een topic om advies te krijgen en niet een topic om vern**kt te worden!
En Suzie66 zoals ik hoor heb ik net als Bliksemluver ook medelijden met je pony('s) want je bent hem idd zo aan het verpesten!

En Machogirl, nog veel succes met het rijden! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:51

Ehem... als ik heel eerlijk ben vind ik zo'n elastiek voor een jong meisje dat nog niet zo handig is op een stugge pony helemaal niet zo'n gekke tussenoplossing. Zolang je daar maar begeleiding bij krijgt die je leert hoe je je pony echt van achter naar voor over de rug gaat rijden. Ik denk dat dat voor zo iemand makkelijker is dan fatsoenlijk longeren met een pessoatuigje.

Je kunt zo'n hulpstuk namelijk gebruiken om te leren voelen hoe je je pony netjes van achter naar voor kunt rijden. Maar als je altijd aan het martelen bent om hem ook maar ergens richting nageeflijkheid te krijgen, leer je snel prutsen en trekken aan en dan word het alleen maar erger. Dan ben je straks 17 en heb je spierballen als de hulk en zitten je schouders compleet vast.

Iets genuanceerder denken zou voor sommigen hier niet zo verkeerd zijn. En machogirl, veel succes en vooral heel veel plezier Lachen

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:02

iedereen bedankt die hier normaal op heeft gereageerd>> dus niet die suzie66!!<<< wat een raaar kind! hoezo ik verkl**t me paard???!! Huilen arm dier! Verdrietig Verdrietig ma het gaat in iedere geval wel al wat beter> rijd nu sinds een hele tijd veel meer op mijn zit en macho reageerd dr heel positief op> ik speel nu een beetje met de teugel en vaak geeft hij mee>> we zijn beide veel meer gaan ontspannen OK dan! ik ben echt blij dat het beter gaat Schijnheilig mijn lieve mat! Lovers jeuj ben weer helemaal blij.
maar iedereen die nog adviesen heeft voor me om hoe ik hem goed aan de teugel krijg REAGEER Pling
thanx!
ps>>> suzie66<< topic vern**ker!!!!!! shame on you!!!! Boos! Boos! bah!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:15

machogirl schreef:
ps>>> suzie66<< topic vern**ker!!!!!! shame on you!!!! Boos! Boos! bah!

amen OK dan!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:57

Zep schreef:
Ehem... als ik heel eerlijk ben vind ik zo'n elastiek voor een jong meisje dat nog niet zo handig is op een stugge pony helemaal niet zo'n gekke tussenoplossing. Zolang je daar maar begeleiding bij krijgt die je leert hoe je je pony echt van achter naar voor over de rug gaat rijden. Ik denk dat dat voor zo iemand makkelijker is dan fatsoenlijk longeren met een pessoatuigje.

Je kunt zo'n hulpstuk namelijk gebruiken om te leren voelen hoe je je pony netjes van achter naar voor kunt rijden. Maar als je altijd aan het martelen bent om hem ook maar ergens richting nageeflijkheid te krijgen, leer je snel prutsen en trekken aan en dan word het alleen maar erger. Dan ben je straks 17 en heb je spierballen als de hulk en zitten je schouders compleet vast.

Iets genuanceerder denken zou voor sommigen hier niet zo verkeerd zijn. En machogirl, veel succes en vooral heel veel plezier Lachen

Ja ben ik het met je eens, ik vind het zó raar dat iedereen hier hélemaal flipt bij het woord hulpteugels, die dingen kunnen heus ook wel ergens goed voor zijn (mits het door goede handen gebruikt wordt), ik ga er namelijk van uit dat ze uitgevonden zijn om iets goeds aan te richten en niet iets slechts.

Jullie moeten trouwens niet happen op wat suzie zegt dan krijgt ze aandacht + ik denk dat ze er gewoon lol in heeft om naar jullie reacties te kijken, tenminste ik geloof niet dat iemand het serieus meent als ze met zoveel lof praat over zo'n methode

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:28

Eeeh machogirl, beetje minder mag ook wel. In het vervolg dat soort mensen gewoon negeren, werkt meestal beter...

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 21:57

lenn schreef
Jullie moeten trouwens niet happen op wat suzie zegt dan krijgt ze aandacht + ik denk dat ze er gewoon lol in heeft om naar jullie reacties te kijken, tenminste ik geloof niet dat iemand het serieus meent als ze met zoveel lof praat over zo'n methode

volkomen mee eens!!!!!!! Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:28

Citaat:
volkomen mee eens!!!!!!!

haha leuk.. jij was de grootste happer Tong uitsteken