ik stapte in begin op met langere beugel op niet heel netjes maar ja ging wel ben toen elke week een gaatje korter gegaan om mijn benen te laten wennen en na een paar maanden lala kan ik wel beter opstappen
het weg lopen betreft, streng zijn gewoon niet opstappen als ze toch een stap neemt want dan blijven ze het misschien doen
ik heb er ook altijd last van helaas. bij mijj verschilt het steeds met het opstappen. als er een krukje is gebruik ik die gewoon en die blijft dan in de bak staan en soms neemt iemand die mee en anders stap ik op met langere beugels
SmmY__
Geplaatst: 24-11-10 14:14
hihi ik herken het zo !!!
vleden x kwam ik er ook niet op en ben net nieuw in die les dus voelde me aardig voor joker staan
morgen pak ik meteen een krukje
petitparis
Geplaatst: 24-11-10 14:21
misschien eens proberen met een rijbroek zonder leren zit en knielappen... het maakt echt veel uit hoor, zelfs het type laarzen/chaps kan verschil maken.
indien je paard echt groot is en jij in verhouding aan de kleine kant, dan zou ik toch ook opteren om het paard te leren stilstaan naast een krukje. Ik gebruik het zelf ook geregeld, zeker bij de vluchters, daar zijn de stijgbeugels zo kort dat ik met gen mogelijkheid in de buurt geraak met m'n voet Dit is ook minder belastend voor je paard z'n rug. in geval van nood je stijgbeugel enkele gaten langer maken bij het opstappen...
Zarena
Geplaatst: 24-11-10 14:24
Ik heb op 't moment een paard van 1.80 waardoor ik dus ook moeite heb met het erop klimmen, ik pak dus gewoon een krukje en dan zit ik er zo op.. Ben alleen wel bang dat ik hieraan ga wennen en er straks bij een wat kleiner paard niet meer gewoon opkom...
marloesxx
Geplaatst: 24-11-10 18:10
ik heb er ook last van . mijn paard is 1.63, en ik ben zelf 1.75.. ik heb aardig 'volle' benen, en ben volgens mij aardig stijf. als ik zegmaar zelf op wil stappen, gaat het zadel mee -.- mijn vriendin die altijd meegaat, leunt altijd in de andere beugel. maar ik vind het zelf ook vervelend, want ik kan dus nooit alleen rijden.. voor mij is een krukje niet echt een oplossing.. en ik ben nog maar 13.. xxx
Asmara
Geplaatst: 24-11-10 20:05
je beugels even een gaatje langer doen en dan opstappen daarna je beugel weer een gaatje korter doen