zara springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:04

ik heb een nieuwe cap besteld van de week :P die andere was beetje kapot die had ik alleen op met lessen en buiten voor de kou :P maar nu ik nieuwe heb dalijk doe ik hem met springen thuis ook wel op :P alleen met dressuur doet ze tog niks en is het fijner zonder :P alleen wel verschrikkelijk van vriendin van je !!

kyraliam schreef:
Tja ik weet dat het gezien wordt als gezeur, maar een cap zou leuk zijn!
Ben nog geen 4 jaar geleden bij het ziekbed geweest van een vriendin
met een verbrijzelde schedel, terwijl zij wel een cap op had!
Bedenk je dan maar wat er gebeurt zou zijn als ze deze niet op had!
Geen moeite en met dit weer ook nog lekker warm :D
Verder leuke pony :9

zaralover

Re: zara springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 11:38

mijn zadel is binnen :D vanavond eventje er gwn mee rijden , kijken of die goed ligt ;)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:46

Haa! Dat ik jou nou toch overal tegen moet komen!! Haha ;) . Ik vind de foto's wel wazig, maar ben toen bij je springles wezen kijken en vond het er leuk uitzien! Kom ckr nog vaker kijken en ben benieuwd hoe je over een tijdje springt.

Groetjes
Sharon

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:54

Moderatoropmerking:
Ik heb hier een heleboel berichten uit dit topic verwijderd omdat ze tegen de regels van RT-HAW zijn. Heel gezellig zo met een aantal vriendinnen bij elkaar in dit topic, maar daar is RT-HAW niet voor bedoeld. Gezellig kletsen kan in de huiskamer.

sneeuwbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:38

zit er goed uit. puntjes die je zelf al aangeeft verbeteren en probeer meer met je pony mee te springen.

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:01

Beetje je handen meegeven. :D

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:21

ze is 1,43m dus dat valt wel mee xxmaya :P
en idd jmr dat het al donker was nu is de grond zo hard anders had ik al wel keer vaker gesprongen en foto's gemaakt mja dat is nu niet te doen. ik heb nog wel keertje met bosrit over een grote bult bladeren gesprongen en op gelet dat ik veel meer meega ging al stukken beter volgensmij mja door dit weer kan ik niet verder oefenen

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:28

Hakken uitdrukken en handen meegeven....

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:27

ik zou niet in het zadel blijven zitten met springen, en een cap opdoen,
Maar veder ziet het er goed uit.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 00:02

ik heb afgelopen donderdag springles gehad en dat ging heel goed! :D :o alleen jmr genoeg heb ik geen foto's , ik had niemand bij die foto's kon maken |(

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:58

zaralover schreef:
alleen met dressuur doet ze tog niks en is het fijner zonder :P

Ze hoeft ook niks te doen, ze hoeft maar te schrikken of te struikelen en jij gaat mee...met je blote bolletje de grond op (is natuurlijk niet te hopen maar het kan)

Maar goed, dat is ieder zn eigen keus. Men leert met vallen en opstaan :P
Verder leuke foto's, je doet het goed, heb wel het idee dat je erachter aan komt tijdens de sprong.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:23

ja idd dat is ook wel zo en schrikken doet ze wel mja dan val ik er nog niet af , maar telkens als ik 1 x een cap op zet lig ik eraf :P en zonder cap ben ik er nog nooit afgevallen, mja kan zo wel gebeuren mja met kerst krijg ik toch een nieuwe cap :P maar denk nie dat ik hem dan toch iederen x op ga zetten dat niet denk ik vind ze toch maar onhandig. en ik heb afgelopen zomer meegemaakt dat we gingen buiten rijden iedereen zonder cap gehalve 1 meisje en die rijd zo tegen een hele dikke tak aan en dat riempje van de cap gaat helemaal in de nek, en toen lag dus heel der nek open door der cap, en der luchtpijp was vernauwd waardoor ze bijna geen lucht meer kreeg. volgensmij bij mij en bij mensen waar ik ga kijken (die ooit een x dan een cap opzetten ) lijkt wel een vloek te heersen :P want altijd val ik juist die ene keer of andere die even 1 x een cap op doen net dan eraf. beetje raar maar dat heb ik dus wel steeds :P buiten dat vind ik ze gewoon irritant. maar als ik ga buitenrijden of springen zet ik wel fort een cap op want je weet maar nooit (ook voor de kou :P)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:30

Je verklaring om geen cap te dragen is een beetje naïef.
Denk om je eigen veiligheid hoor. Hopelijk realiseer je je dit voor je een keer een klapper maakt.

karlos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:13

ik zou alleen wel,
toch voor de zekerheid een cap dragen.
je weet maar nooit..
als je weer een keer een nieuwe sprong gaat doen,
en ze vind hem te eng ,
en je valt eraf..
dan kan het niet goed aflopen ..

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 15:39

bij springles heb ik wel altijd cap op heb nu 5 lessen gehad ofzo laatste keer ging trouwns heel goed maar 2 van 5 keer ben ik er ook af gekukkelt. dalijk krijg ik nieuwe cap dus warneer ik spring doe ik ook wel cap op.

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:27

Ik heb het gevoel dat je je beugels echt eels te kort hebt! Als je je beugels wat langer maakt zit meteen ook stukken beter!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:02

Waarom ga je met een zadel wat niet past rijden?
Waarom zet je bij springen geen cap op.
En dan die schoenen.
Ik vind je erg onverantwoord bezig.

Utile94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:29

Ik ben vorige jaar van mijn paard afgedonderd..in een springwedstrijd..met cap op en voor de erxtra veiligheid een bodyprotector! Ik vloog recht in een sprong en kon mijn onderlichaam helemaal niet meer bewegen..op naar het ziekenhuis in de ambulance, daar waren de doctoren erg bang voor een breuk of verlamming. Gelukkig was het geen van beide maar wel een flinke tik op mijn rug en zenuwen. Het enigste wat mij gered heeft is de bodyprotector en mijn cap. Het was overgins wel mijn fout ik twijfelde en mijn paard stopte stomme fout maar we gingen veels te snel en we kwamen niet uit en het was ook de barrage. Ik rij nooit meer zonder cap en ben op dit moment mijn springer in de dresuur aan het rijden, nog steeds heb ik last van mijn rug en lang op het paard zit er niet in en als ik een goede dag heb en het kan langer dan heb ik de volgende dag rugpijn en niet zo'n beetje, ik ben pas 16 maar ik was wel beschermd zonder de cap en de protector lag ik nu nog in het ziekenhuis! Dus ben slim en koop je die dingen mij heeft het gered en je weet maar nooit...

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:10

Utile94 schreef:
Ik heb het gevoel dat je je beugels echt eels te kort hebt! Als je je beugels wat langer maakt zit meteen ook stukken beter!

zo kort had mijn lesgever ze gemaakt ik zelf had ze eerst in stantie langer mja zo is het nu uiteindelijk wel fijner , moest eerst wel heel erg wennen want nog in de zelfde les viel ik er voor over af omdat ik nie gewent was zo ver uit het zadel te komen

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:14

een bodyprotector is ook nie zo veilig die blokjes kunnen naar binnen schieten waardoor je rib kan breken ken verschillende mensen die dat hebben gehad. en felicity ofzo die laarzen zijn winter rijlaarzen :S ik had toen nog geen ander zadel kans slechts met een dressuurzadel gaan springen :S en cap lees gwn da was ff 1 malig met springen en met dressuur doe ik altijd zonder cap laat me lekker dan is het tog lkkr me eigen schuld als ik flikker

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:18

Utile94 schreef:
Ik ben vorige jaar van mijn paard afgedonderd..in een springwedstrijd..met cap op en voor de erxtra veiligheid een bodyprotector! Ik vloog recht in een sprong en kon mijn onderlichaam helemaal niet meer bewegen..op naar het ziekenhuis in de ambulance, daar waren de doctoren erg bang voor een breuk of verlamming. Gelukkig was het geen van beide maar wel een flinke tik op mijn rug en zenuwen. Het enigste wat mij gered heeft is de bodyprotector en mijn cap. Het was overgins wel mijn fout ik twijfelde en mijn paard stopte stomme fout maar we gingen veels te snel en we kwamen niet uit en het was ook de barrage. Ik rij nooit meer zonder cap en ben op dit moment mijn springer in de dresuur aan het rijden, nog steeds heb ik last van mijn rug en lang op het paard zit er niet in en als ik een goede dag heb en het kan langer dan heb ik de volgende dag rugpijn en niet zo'n beetje, ik ben pas 16 maar ik was wel beschermd zonder de cap en de protector lag ik nu nog in het ziekenhuis! Dus ben slim en koop je die dingen mij heeft het gered en je weet maar nooit...

das behoorlijk poedersuiker, ik spring gelukkig zoiezo alleen voor me lol ben bijna 20 en heb pony dusja dan snap je het wel. maar ik zie veeeeeel vaker vette ongelukkig met beveiligings dingen als waarneer je ze nie op hebt dus naar mij mening brengen die dingen gwn ongeluk dat springen zonder cap dat was eenmalig normaal met springles moet ik hem wel op ;) en van body protector hoor ik meer slechte als goede dingen en daarbij zitten ze nog stijf dat je niet lkkr kunt zitten dus dat is voor mij niks omdat ik het toch alleen maar voor de lol doe. maar sterkte met je rug!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:19

ik zet er wel keer nieuwe foto's op!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:57

Ik heb altijd, maar dan ook altijd mijn cap op.
Ten eerste ik mag niet zonder rijden, heb toch een bepaalde voorbeeldfunctie als instructrice op de manege.
Ten tweede, volgens mij was ik der allang geweest als ik der nooit eentje op zou hebben.. Ik val altijd op mijn rug/nek/hoofd. En zeker met ut jonge grut is ut gewoon belangrijk vind ik.
Kijk naar het ongeluk van Courtney King?
Vind dat ze het gewoon moeten verplichten, maja

Verder zou ik ook eerst aan je houding werken over de lage hindernisjes. Je kan ook over die lage hindernissen in galop aan rijden..
Zo hinder je je pony alleen maar meer..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:04

Bodyprotector die goed past zit ook goed. Tuurlijk je moet er even aan wennen, maar ze vormen naar je lichaam dus dat went vast.
Heb even een opmerkinkje over het licht. Het kan zijn dat de foto's vertekenen en dat het in het echt anders is, maar het lijkt alsof je tegen het licht inspringt, houd er rekening mee dat dit je pony kan verblinden! Je kan dus beter van het licht afspringen dan er recht tegenin.

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:10

Springen in het donker is volgens mij niet helemaal fijn voor je paard/pony en ook gevaarlijk , ruiter en paard moeten goed kunnen kijken voor een goede afzet !!!