Naomi op de dressuurtraining.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:22

xApple schreef:
Ja hallo , jij plaatst zelf je topic bij HAW hoor!
Dan kan je dit echt niet zeggen. Edit: wat je tegen kleinvosje zei !

ik heb de punten al opgescherven waar ik op aan het trainen ben en als jullie nog punten vinden dan ga ik daar mee bezig.
maar ik al hoe het komt met dat scheef zitten dus daar hoeven jullie dan niet op in te gaan.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:23

xApple schreef:

Amen.
Je kunt niet verwachten van bokkers bij HAW dat ze alleen maar zeggen aaaah, wat leuk.
Hier wordt commentaar gegeven, je kunt dan niet zomaar zeggen 'Maak je niet zo druk, ik weet waar ik mee bezig ben, ga dan maar weg'..

Het is allemaal goed bedoeld advies, als jij weet waar je mee bezig bent, en daar geen commentaar op wil ontvangen, had je wellicht je foto's bij RIJ-ITP kunnen plaatsen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:24

Mensen proberen je alleen te helpen hoor, en volgens mij mag je
niet in een topic iets verbieden om ergens iets over te zeggen ( jaa dat was een goeie zin..)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:25

kayacratzo schreef:
xApple schreef:

Amen.
Je kunt niet verwachten van bokkers bij HAW dat ze alleen maar zeggen aaaah, wat leuk.
Hier wordt commentaar gegeven, je kunt dan niet zomaar zeggen 'Maak je niet zo druk, ik weet waar ik mee bezig ben, ga dan maar weg'..

Het is allemaal goed bedoeld advies, als jij weet waar je mee bezig bent, en daar geen commentaar op wil ontvangen, had je wellicht je foto's bij RIJ-ITP kunnen plaatsen..

ik weet nu wel over dat is scheef zit, dat zeggen jullie allemaal maar zijn er ook ander dingen ?

kan ik het helpen dat ik alles al over bokt weet en waar ik alles moet gaan staan plaatsen enzo.

FloMax

Re: Naomi op de dressuurtraining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:31

Erg spijtig dat je je zo aangevallen voelt.

Met alle respect hoor, maar het kan wel iets minder.
Niet iedereen begint over dat je scheef zit, en nogmaals:
T is goedbedoeld commentaar allemaal..

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:33

yes i know!

maar krijg wel steeds dezelfe fouten enzo. en ik zei al hoe het komt dus daar zijn we nu op uitgepraat vind ik. :D ik heb daar ook wel allemaal instructie voor en we zijn daar ook hard in bezig. maar ja dat heb ik dit forum ook al een stuk of 10 x vertelt.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:34

Laat ik dan wat anders vragen:

Hoe vind je het er zelf uitzien?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:37

Pff, ik begon al aan mezelf te twijfelen met mijn 20+jaar aan ervaring, maar gelukkig ben ik niet de enige met mijn opmerkingen. Bedankt voor diegenen die het voor mij opnamen hihi! TS, veel succes met het afslaan van goedbedoelde tips, ik zal ze wel aan iemand geven die er wel wat mee wil doen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:40

Delidema schreef:
yes i know!

maar krijg wel steeds dezelfe fouten enzo. en ik zei al hoe het komt dus daar zijn we nu op uitgepraat vind ik. :D ik heb daar ook wel allemaal instructie voor en we zijn daar ook hard in bezig. maar ja dat heb ik dit forum ook al een stuk of 10 x vertelt.

Als je daar niet tegen kan moet je geen topic op bokt plaatsen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:46

Hoi ik denk dat het net goed is dat je er nog op past dus.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 09:42

@franka75
grappige smile - okee bedankt, heel veel zeggen dat ik te groot ben & en zijn ook wel veel die zeggen je kan der nog net op dus. Bedankt!

Marina30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:03

Ik vind je opzich niet te groot voor Naomi. want je voeten steken niet ver onder de buik door.
als je snapt wat ik bedoel :P :P :P

je zit wel een wat scheef maar dat had je zelf ook wel door.
en ik weet ook hoe dat komt.
1 tip hou je handen recht op en doe geen pianohandjes. ;)

dat was het.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:09

Andere tip:
Ik zou wachten met de overstap naar L1 als jullie er echt klaar voor zijn en zoals het er nu uitziet kun je beter nog wat langer in de B doorrijden en de andere tips die gegeven zijn ten harte nemen, want het is allemaal goed bedoeld.

Opbouwende kritiek ook wel genoemd en het wordt allemaal vriendelijk gebracht.
Dus zeg dan dank je wel en doe er iets mee.

Probeer je handen beter te dragen en niet vast te zetten, dan kan je pony ook losser onder je lopen en zal er minder spanning zijn, als dan de rest nog klopt zullen jullie veel fijner kunnen rijden.
Enne we leren allemaal nog hoor, dus kritiek (opbouwend!) is echt niet erg, daarvoor staat je topic ook bij HAW.

Succes verder.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:17

Zoals al eerder gezegd hier, vind ook ik dat je vrij scheef zit. Ik vind je niet echt veel te groot, maar voor het plaatje is het niet zo mooi meer. Het kan nog net. En heb je je beugels niet te kort? Je benen lijken nogal opgekropt.

Beetje jammer dat je de tips van anderen afwijst, terwijl het toch echt feiten zijn. Succes verder.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:21

Mijn tip: lekker lang&laag gaan trainen. Probeer de ontspanning te zoeken, van daaruit wordt je pony waarschijnlijk ook makkelijker in de stelling.
En recht voor je uit kijken! Daar ga je al een stuk rechter van zitten. Nu zit je, je pony echt in de weg en maak je haar alleen maar schever.
Ga 8-jes rijden :j

Over je lengte: voor het plaatje is het niet zo mooi, maar het past inprincipe nog wel.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:24

Waarom een martingaal ? :) gewoon omdat ik benieuwd ben naar je antwoord ;) want je mag geen proef rijden met martingaal.. toch ?

Probeer te ontspannen, voor het plaatje aan zich ziet het er goed uit :) maar er zijn een aantal technische puntjes waar nog wel aan gesleuteld moet worden voor je naar het L gaat ;)

Succes verder ! :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:36

NonaWen schreef:
Waarom een martingaal ? :) gewoon omdat ik benieuwd ben naar je antwoord ;) want je mag geen proef rijden met martingaal.. toch ?

Probeer te ontspannen, voor het plaatje aan zich ziet het er goed uit :) maar er zijn een aantal technische puntjes waar nog wel aan gesleuteld moet worden voor je naar het L gaat ;)

Succes verder ! :)

Het is geen martingaal maar een thiedemann, daardoor ziet het er zo gespannen uit, je ziet niet veel pony's en paarden die daarvan beter worden, maar je krijgt er wel veel spanning! Probeer het lekker zonder, voorwaarts neerwaarts rijden en zoek vooral de onstpanning op, laat je handen "los" naar voren zonder het contact te verliezen, enne .....de motor zit van achteren, die zul je eerst moeten activeren.

Je hebt echt een leuke pony,en je bent niet te groot. Maar als je op deze manier doorgaat wordt het lastig voor jullie beide en dat is jammer!
Laatst bijgewerkt door Fidele op 23-11-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:43

Je pony verkantelt op foto 2.
Probeer je rechterhand meer mee te laten gaan met je paard, volgens mij zet je die meer vast dan je linker.
Geef je paard ook veel meer lengte in de hals, nu ziet het er, zoals al meerdere keren gezegd, gespannen uit.
En je zadel moet naar achter, als hij onder het rijden toch naar voren schuift, dan ligt je zadel niet goed en zou je eens moeten gaan denken aan een ander.
Stap als hij is verschoven dan ik elk geval even van je paard af en leg het weer zoals het hoort, nu stoor je de pony in zijn beweging omdat hij op de schouder komt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:44

Oo oké.. ik kan het ook niet zien :o excuus :P Thiedeman dus :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:57

Het ziet er allemaal nogal wat stram uit, probeer hem wat meer los te laten.
Over te groot: Dat je te groot ben is wel zo, maar niet onrijdbaar groot.
Misschien is het een idee om een ruitertje voor hem te gaan zoeken die lekker ermee kan rijden en jij dan af en toe (1 of 2x in de week) voor de leuk?
Verder kan je ook nog verder met lange lijnen, zelfde als rijden, je zit er alleen niet op.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:01

Leuk paardje probeer alleen wel open te staan voor de tips die anderen geven, verder had ik nog niet over gegaan, ik zou het eerst goed willen krijgen..
want waarom met 10 wp direct over gaan? het is toch ook leuk als je prijsjes pakt? en in de B leer je juist ervaring op te doen!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:15

Ik ga inderdaad mee met wat kleinvosje eerder heeft gezegd en aerdenhout. Voor het beeld zou ik je handen wat meer gedragen en voor je willen zien, richting je buik en niet naar beneden gedrukt.
Daarnaast krijg ik het gevoel dat je vooral aan het luisteren bent naar wat anderen zeggen dat ze (willen) zien (vb. je instructrice) en zelf probeert te kijken naar wat je pony doet, dan dat je het probeert te voelen. Kijk recht voor je uit en probeer te voelen of je gelijke druk op beugels/teugels hebt, of je recht zit en wat je pony onder je doet. Doe desnoods je ogen eens dicht. Tuurlijk kun je weleens checken of wat je voelt overeenkomt met wat je ziet, maar voornamelijk moet je gaan voelen wat er onder je gebeurt. Ook als je in de galop aanspringt dan moet je de eerste sprong al voelen als je verkeerd of overkruist zit (want volgens mij zit je overkruist op jouw laatste foto).
Het probleem dat je beschreef met je benen, snapte ik niet, dus dat laat ik je zelf maar met je instructie uitzoeken.

Ik zou nog wel even in de B blijven tot je gewoon elke proef een wp kunt rijden en alles echt bevestigd is. Op de foto's in je profiel zie ik een pony die wat meer vanuit de achterhand mag gaan dragen, lekker veel (schijn)overgangen rijden dus, maar daar kan je instructrice je bij helpen. Ik vind ook dat als iets als stelling (basis) nog niet in orde is, dat je dat eerst moet bevestigen. Hoe gaat het wijken trouwens?

Ik hoop wel dat je open staat voor onze goedbedoelde tips en er ook wat mee gaat doen. We nemen de moeite om erover na te denken en je zo te helpen, zou fijn zijn als je daarvoor in ruil ook iets met onze hulp doet. :)

Succes en nog veel plezier met je leuke pony! Ik vind je niet te groot, je moet niet veel meer groeien, maar kan nou nog prima! Sorry voor m'n lange verhaal.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 23-11-10 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:15

Als ik jou was zou ik ook nog even in de B blijven hangen.
Gewoon even goed aan je houding werken en lekker ervaring op doen.
Ik denk dat het je anders nog vies zal tegen vallen in de L.
Probeer de tips niet als aanvallend te beschouwen.
Iedreen bedoeld het goed en wilt je alleen maar helpen.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:39

bedankt voor de tips allemaal!
ik ga ze wel gebruiken. ik ga niet meer zo afwijzen doen want ik had ook al over na gedacht dat het niet zo slim was van mij. ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:19

Fijn dat je er van geleerd hebt en erover nagedacht hebt. Zo kan het dus ook.
Succes en ik hoop gauw weer foto's te zien. Zou leuk zijn als je liet weten welke tips er werken. ;)