melizz13 schreef:Bedankt! ik weet niet zeker of het nou rechts of links was maar ik dacht links!
Aan de longe probeer ik het nog niet want dan word het alleen nog maar trekken en vervelend doen. Ik zal het eens proberen tijdens het rijden wie weet lukt het. Veel stelling doe ik ook maar ik zal het nog verder proberen!
Ik zal het eens proberen maar schouderbuitenwaards oefen ik nog niet met hem.
Oke, als ik dit onderwerp gedeeltelijk lees, kom ik op hele rara oefeningen uit die ik al niet voor me paard zal gebruiken.
Ik zal toch proberen om aan de longe je paard aanleren om de goede galop aan te nemen. Dit kan echt zonder trekken en plukken. Probeer zoveel mogelijk op je stem te doen en iets stelling te vragen(niet teveel gewoon zoals je door een bocht heen hoort te rijden), dit is aan de longe iets makkelijker dan onder het zadel.
Optie 2 leg eens een balk op de grond en probeer dan door de balk aan te galopperen. (dit kan ook aan de longe) Ik doe dit heel vaak, omdat ik spring. De wissel is over een balk ook makkelijker aan te leren dan zonder. Oefen en geduld is heel belangrijk, maar ik denk dat een balk in de bocht jou verder kan helpen. En beloon je paard overdreven als hij/zij goed is aangesprongen.
Vergeet alleen niet dat je tussendoor van hand veranderd en even afwisseld met andere oefeningen.
Succes

(of vaker niet lessen)