Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haha

, ben erg blij met alle tips enzo, en zal er zeker aan werken! 

Ik zou, buiten de tips om, ook wat op mijn handen letten als ik jou was.., en iets meer naar achteren gaan zitten tijdens de galop.. 

, maar ik snap alleen niet waar je een foto in galop ziet? 

. Sita_ schreef:Ik ga met de rest mee qua commentaar, verder twijfel ik er aan of je wel een goede pad onder je boomloze zadel hebt..

maai_ke schreef:wow wat een stoere grote hengst.![]()
het is wel een plaatje om te zien zeg.
ik vind wel dat hij de typische friese neiging heeft om hoog aan de teugel te gaan lopen en de rug weg te drukken.
dat is iets wat veel friezen proberen te doen. probeer hem dan juist wat lager in te stellen zodat hij zijn rug gebruikt.
laat hem wat los als hij weer zo hoog rond gaat lopen. het lijkt heel mooi maar het is niet de bedoeling.
het is natuurlijk een jong beestje dus zo erg is het allemaal nog niet hij doet het goed voor zo lang onder het zadel.
Calimero_ schreef:maai_ke schreef:wow wat een stoere grote hengst.![]()
het is wel een plaatje om te zien zeg.
ik vind wel dat hij de typische friese neiging heeft om hoog aan de teugel te gaan lopen en de rug weg te drukken.
dat is iets wat veel friezen proberen te doen. probeer hem dan juist wat lager in te stellen zodat hij zijn rug gebruikt.
laat hem wat los als hij weer zo hoog rond gaat lopen. het lijkt heel mooi maar het is niet de bedoeling.
het is natuurlijk een jong beestje dus zo erg is het allemaal nog niet hij doet het goed voor zo lang onder het zadel.
Dit klopt allemaal wel.
Maar ik denk niet dat je dat al kunt met een paard wat een paar keer onder het zadel heeft gelopen.
Hij moet eerst zijn eigen balans vinden met een ruiter op zijn rug. Hij moet hulpen leren zoals been en teugelhulpen en denk dat je dan pas aan lager instellen kunt denken. Wat zou een paard ervan vinden als je de eerste keer al in zijn mond zit te prutsen? Lijkt me niet dat hij het snapt.