Wouter 3e keer los in de bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Re: Wouter 3e keer los in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:09

Ik vind 5x in de week ook niet heel veel hoor. Vooral niet als je maar een kwartiertje rijdt. Longeren is vaak meer belasting voor jonge paarden dan rijden. Vind het een erg mooi paard. Op zich loopt die aan de korte kant, maar geef je groot gelijk met een hengst met merries in de buurt. Ben zelf ook van het lang en laag rijden, vooral bij jonge paarden. Maar dan moet de situatie er ook voor zijn. Wordt hij ook als dekhengst gebruikt?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:25

Ik ga met de rest mee qua commentaar, verder twijfel ik er aan of je wel een goede pad onder je boomloze zadel hebt..

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:50

Heeeel erg gaaf paard zeg!
Probeer wel wat meer de lengte in zijn hals te krijgen!
ziet er al erg goed uit hoor!

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:07

Bedankt iedereen :D

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:08

anoukie88 schreef:
Wordt hij ook als dekhengst gebruikt?

Nee, hij heeft ook nog nooit gedekt..
Maar hij weet wel dat ie hengst is :P.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:18

Ik wilde even zeggen dat ik het top van je vind dat je het commentaar zo goed opneemt en er zo open voor staat! +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:25

dat ben ik met je eens calanddra, kunnen veel bokkers wat van leren!

Ik ga mee in de adviezen die hier al zijn gegeven, probeer hem wat meer op eigen benen te laten lopen en het werk wat te minderen. Verder inderdaad iemand vragen om je te helpen met longeren. Zeker als je het nu alleen gebruikt om uit te laten razen, als je hem dan volgend jaar wel wil gaan trainen aan de longe krijg je dat rennerige er moeilijk weer uit.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:39

"Mooi paard onder je grietje! wat een lekkerding jaloers <3 haha

nouja heel veel commentaar is al gegeven vooral rustig aan doen, dan komt het wel :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:43

Calanddra schreef:
Ik wilde even zeggen dat ik het top van je vind dat je het commentaar zo goed opneemt en er zo open voor staat! +:)+

Nou, dankjewel! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:54

Mooi paard!
Hij loopt nu wat opgekropt. Probeer wat richting halsstrekken te rijden. Geef ruimte.
Zo leer hij op zijn eigen benen te lopen en zijn rugspieren te gebruiken.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:47

wat een p r a c h t i g e fries! :o
echt!
ik ben verschrikkelijk jaloers en ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:49

mooi paardje!(L)

komt alleen nog wat geestresst op me over..

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:11

Dankjewel iedereen :D, ben erg blij met alle tips enzo, en zal er zeker aan werken!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:14

Prachtig dier is het zeg.. Vind die laatste foto van jullie erg leuk :)
De meeste tips hoef ik niet te geven, maar aangezien het HAW is doe ik het toch.. :) Ik zou, buiten de tips om, ook wat op mijn handen letten als ik jou was.., en iets meer naar achteren gaan zitten tijdens de galop.. :)

En zeker de moeite waard om te zeggen dat ik het super vind hoe je met het commentaar omgaat.. Dikke pluim +:)+

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:24

Dankjewel :), maar ik snap alleen niet waar je een foto in galop ziet?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:24

Oh stom, ik bedoelde je draf foto.. Foutje :+ :)

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:26

Oh, okee :)
Snapte het al niet :P.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:33

Sita_ schreef:
Ik ga met de rest mee qua commentaar, verder twijfel ik er aan of je wel een goede pad onder je boomloze zadel hebt..

Daar zat ik ook al aan te twijfelen, een boomloos zadel verdeelt de druk al minder en nu ligt er gewoon een plat stuk leer op zijn ruggengraat te drukken, niet echt lekker. Boomloze zadels worden meestal ook niet aangeraden bij jonge paarden, wegens mindere drukverdeling.

Verder heb je een prachtig paard en ga ook wel met de rest mee.

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:49

Ja, daar had ik ook al commentaar op gekregen :P, ik wist het eerst helemaal niet.. Zal ook zo'n ander pad bestellen..:)
En heb ook al met een gewoon zadel geprobeerd, maar betwijfel of die past.. hij werd helemaal gek.. komt binnenkort ook iemand die gaat zien of het zadel dan wel past :)

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:55

Het meeste is wel een beetje gezegd. Je staat tenminste open voor de tips en het commentaar en voelt je niet aangevallen; jij komt er wel met je knappert!!! Vergeet niet te genieten

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:09

wat een super mooi paard! <3

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:57

wow wat een stoere grote hengst. <3
het is wel een plaatje om te zien zeg.
ik vind wel dat hij de typische friese neiging heeft om hoog aan de teugel te gaan lopen en de rug weg te drukken.
dat is iets wat veel friezen proberen te doen. probeer hem dan juist wat lager in te stellen zodat hij zijn rug gebruikt.
laat hem wat los als hij weer zo hoog rond gaat lopen. het lijkt heel mooi maar het is niet de bedoeling.
het is natuurlijk een jong beestje dus zo erg is het allemaal nog niet hij doet het goed voor zo lang onder het zadel. :D

Skoofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:01

Mooooi beestjeee

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:37

maai_ke schreef:
ik vind wel dat hij de typische friese neiging heeft om hoog aan de teugel te gaan lopen en de rug weg te drukken.
dat is iets wat veel friezen proberen te doen. probeer hem dan juist wat lager in te stellen zodat hij zijn rug gebruikt.
laat hem wat los als hij weer zo hoog rond gaat lopen. het lijkt heel mooi maar het is niet de bedoeling.
het is natuurlijk een jong beestje dus zo erg is het allemaal nog niet hij doet het goed voor zo lang onder het zadel. :D

Dit klopt allemaal wel.
Maar ik denk niet dat je dat al kunt met een paard wat een paar keer onder het zadel heeft gelopen.
Hij moet eerst zijn eigen balans vinden met een ruiter op zijn rug. Hij moet hulpen leren zoals been en teugelhulpen en denk dat je dan pas aan lager instellen kunt denken. Wat zou een paard ervan vinden als je de eerste keer al in zijn mond zit te prutsen? Lijkt me niet dat hij het snapt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:16

Calimero_ schreef:
maai_ke schreef:

Dit klopt allemaal wel.
Maar ik denk niet dat je dat al kunt met een paard wat een paar keer onder het zadel heeft gelopen.
Hij moet eerst zijn eigen balans vinden met een ruiter op zijn rug. Hij moet hulpen leren zoals been en teugelhulpen en denk dat je dan pas aan lager instellen kunt denken. Wat zou een paard ervan vinden als je de eerste keer al in zijn mond zit te prutsen? Lijkt me niet dat hij het snapt.

zo bedoel ik het ook niet. maar je kunt hem ook wat vrijer laten in de mond zodat hij begrijpt dat hij moet zakken. deze houding
wennen ze zich heel gauw aan en dan moet je het weer af gaan leren.
natuurlijk zijn andere dingen belangrijk maar zo loopt hij ook niet op zijn eigen benen.
door hem wat vrijheid te geven gaat hij zakken waardoor hij ontspant en zijn eigen benen gebruikt.