al die jaren vekeerd gereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

greefje1

Re: al die jaren vekeerd gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:46

op de trap gaan staan, voeten naar binnen en je hakken naar beneden drukken.
En zelf streng zijn als je rijd. elke keer die voeten naar binnen drukken. doet eerst super zeer. maar dan komt het allemaal goed! Succes!:D

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:56

Sabbientje schreef:
Weet je, een nieuwe manege is altijd even wennen.
Ze doen het vaak toch net even iets anders dan wat je gewend bent.

Ik heb bijvoorbeeld 14 jaar op een manege gereden, waar ik leerde dat ik iedere pas aan moest drijven.
Toen ik naar een andere manege ging, kreeg ik te horen dat ik alleen aan moest drijven als het paard sneller moest.

Dat is dan echt flink wennen. Vooral omdat die paarden op de nieuwe manege ook echt gewend waren niet iedere keer aangedreven te worden. (en ik me maar afvragen waarom het paard zo snel ging :+ )

Gewoon lekker meiden laten gaan en zelf plezier hebben in het rijden.
Je zal zien dat het even wennen is, maar dan gaat het je echt wel lukken hoor.

Dit heb ik ook meegemaakt. Heb jaren op een manege gereden, zelfs wedstrijden op een manegepaard. Maar nu ik een pony van mn vriendin uitbreng bij de paarden leer ik pas echt paardrijden. Ook mijn benen hebben nog vaak een eigen leven, maar mn vriendin zegt gewoon honderd keer hoe ik ze moet houden. Ook heb rechtop zitten en handen hoog houden ben ik nu aant leren (had vandaag een 7 op mn houding en zit). En ik geef niet elke pas meer been. Dus gewoon goed oefenen.

Jitske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:12

Ik snap wat je bedoeld met het slechte rijden. Ik zit sinds kort ook op een nieuwe manege. Op mijn vorige manege reden we nog in dezelfde richting, maar hier rijden ze kriskras doorelkaar. Ik ben ook veel slechter dan de rest, en soms denk ik ook dat ze geirriteerd raken. Met je houding: altijd in het diepste punt van het zadel gaan zitten, als dat niet lukt moeten je beugels misschien een stukje langer? Als iemand zijn voeten naar buiten heeft begint dat vaak al bij de knieen. Staan die naar buiten? Probeer niet te knijpen, probeer ze op het zadel te leggen. En vooral: heeeeeeel veel erop letten, en corrigeren! Succes! :D

hagelslag

Re: al die jaren vekeerd gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:49

moeilijk hea.
ik rij al flink wat jaren, ben vroeger als baby der al opgezet:)
maar heb eerst geen les gekregen nu heb ik inmiddels in ongeveer 4 jaar tijd ongeveer tussen de 50 a 60 lessen gehad. en ik moet zeggen zoo hard dat instructrices kunnen zijn.
opzich vind ik het goed dat je thuis ook wilt oefenen. ik weet niet precies wat je kunt doen. maar suc6 en veel plezier.
dat ze "streng" zijn is slechts om het je goed te leren ookal is het soms niet zo fijn