Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nickynicole schreef:Wat een leuk paard!
Ik rij zelf een Negro x Clavcimbel en heb in het begin precies hetzelfde probleem gehad als dat ik bij jouw op de foto's zie. Volgens mij heeft je paardje nog te weinig balans (lees jouw verhaal over het aanspringen) en te weinig kracht in de achterbenen. Mijn advies is om met veel geduld op een laag tempo (wel actief natuurlijk) zijn balans te laten zoeken. Hierin moet hij zijn rug gaan durven strechen, dus lekker lang en laag maar WEL met de neus naar voren. Als dit concenquent volhoud is het oprollen voor een groot deel weg. Hiervoor heb je voornamelijk zelf veel geduld nodig en moet je concequent blijven rijden. HEEEEL moeilijk zal ik maar zeggen.
Veel succes!
vivana schreef:Mja waar ik me dan aan erger....loopt en nu al bovenin ,zelf geef je aan dat je meer lengte in de hals moet geven, zou je dan niet eens je teugels langer laten ,zie nl geen enkele foto waar je paard uberhaupt meer lengte in zijn hals krijgt...
Daarbij als hij vanaf mei onder het zadel is had je naar die lengte allang toe kunnen werken.
En ogmaals je laat hier geen enkele foto zien waarop je paard het kan..
Verder leuk diertje om te zien.
(heb even in je profiel geneust en ik vind dat je de slechtste foto's in je topic hebt gezet,kort in de hals en er bovenin terwijl je wel duidelijk mooie foto's hebt waarbij je paard met meer halslengte loopt)!!
lizzy1 schreef:vivana schreef:Mja waar ik me dan aan erger....loopt en nu al bovenin ,zelf geef je aan dat je meer lengte in de hals moet geven, zou je dan niet eens je teugels langer laten ,zie nl geen enkele foto waar je paard uberhaupt meer lengte in zijn hals krijgt...
Daarbij als hij vanaf mei onder het zadel is had je naar die lengte allang toe kunnen werken.
En ogmaals je laat hier geen enkele foto zien waarop je paard het kan..
Verder leuk diertje om te zien.
(heb even in je profiel geneust en ik vind dat je de slechtste foto's in je topic hebt gezet,kort in de hals en er bovenin terwijl je wel duidelijk mooie foto's hebt waarbij je paard met meer halslengte loopt)!!
Sorry, maar aan dit soort opmerkingen heb ik niet veel. Zoals je hierboven kunt lezen zijn jouw punten van kritiek al lang besproken en wordt daar hard aan gewerkt.
Ik heb ook maar eens in jouw profiel geneusd en kom daar ook een foto tegen waar een paard helemaal met de kin op de borst loopt (Job). Dan denk ik: kijk eerst naar jezelf!