3-jarige Negro x Houston @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xindy

Re: 3-jarige Negro x Houston @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:16

Leuk paard zeg! Oogt inderdaad niet als 1.60 maar groter!
Heb zelf ook sinds kort een 3-jarige Negro, leuk achterbeen hebben die Negro's! Bij die van mij moest ik ook erg wennen aan het aanspringen in galop, veel oefenen! Je kan beter wat vaker aanspringen in galop en kortere stukjes galloperen, dan 1 keer aanspringen en lang in galop blijven. Succes in januari!!

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:52

mooie foto's hoor!
Maar het is toch helemaal niet goed voor een 3jarig paard om aan teugel te lopen? i.v.m met spieren en omdat het nog steeds wel ietsje groeit?
Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

Verder echt tof hoor!! :j

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:22

mini totilas is wel 100 kilo te zwaar;)
maar leuk begin...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:02

Wat een leuk paard!

Ik rij zelf een Negro x Clavcimbel en heb in het begin precies hetzelfde probleem gehad als dat ik bij jouw op de foto's zie. Volgens mij heeft je paardje nog te weinig balans (lees jouw verhaal over het aanspringen) en te weinig kracht in de achterbenen. Mijn advies is om met veel geduld op een laag tempo (wel actief natuurlijk) zijn balans te laten zoeken. Hierin moet hij zijn rug gaan durven strechen, dus lekker lang en laag maar WEL met de neus naar voren. Als dit concenquent volhoud is het oprollen voor een groot deel weg. Hiervoor heb je voornamelijk zelf veel geduld nodig en moet je concequent blijven rijden. HEEEEL moeilijk zal ik maar zeggen.

Veel succes!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 09:45

nickynicole schreef:
Wat een leuk paard!

Ik rij zelf een Negro x Clavcimbel en heb in het begin precies hetzelfde probleem gehad als dat ik bij jouw op de foto's zie. Volgens mij heeft je paardje nog te weinig balans (lees jouw verhaal over het aanspringen) en te weinig kracht in de achterbenen. Mijn advies is om met veel geduld op een laag tempo (wel actief natuurlijk) zijn balans te laten zoeken. Hierin moet hij zijn rug gaan durven strechen, dus lekker lang en laag maar WEL met de neus naar voren. Als dit concenquent volhoud is het oprollen voor een groot deel weg. Hiervoor heb je voornamelijk zelf veel geduld nodig en moet je concequent blijven rijden. HEEEEL moeilijk zal ik maar zeggen.

Veel succes!

Dat advies krijg ik van mijn instructeur ook. Eerst in een lager tempo de ontspanning en balans zoeken en daarna pas overgaan naar grotere passen. Als de ontspanning er is komt er ook meteen meer lengte in de hals en kan ze over de rug gaan lopen.

Iedereen bedankt voor de vele adviezen. Ik knoop ze allemaal in m'n oren.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:51

Mja waar ik me dan aan erger....loopt en nu al bovenin ,zelf geef je aan dat je meer lengte in de hals moet geven, zou je dan niet eens je teugels langer laten ,zie nl geen enkele foto waar je paard uberhaupt meer lengte in zijn hals krijgt...
Daarbij als hij vanaf mei onder het zadel is had je naar die lengte allang toe kunnen werken.
En ogmaals je laat hier geen enkele foto zien waarop je paard het kan..

Verder leuk diertje om te zien.

(heb even in je profiel geneust en ik vind dat je de slechtste foto's in je topic hebt gezet,kort in de hals en er bovenin terwijl je wel duidelijk mooie foto's hebt waarbij je paard met meer halslengte loopt)!!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 10:48

vivana schreef:
Mja waar ik me dan aan erger....loopt en nu al bovenin ,zelf geef je aan dat je meer lengte in de hals moet geven, zou je dan niet eens je teugels langer laten ,zie nl geen enkele foto waar je paard uberhaupt meer lengte in zijn hals krijgt...
Daarbij als hij vanaf mei onder het zadel is had je naar die lengte allang toe kunnen werken.

(heb even in je profiel geneust en ik vind dat je de slechtste foto's in je topic hebt gezet,kort in de hals en er bovenin terwijl je wel duidelijk mooie foto's hebt waarbij je paard met meer halslengte loopt)!!

Sorry, maar aan dit soort opmerkingen heb ik niet veel. Zoals je hierboven kunt lezen zijn jouw punten van kritiek al lang besproken en wordt daar hard aan gewerkt.

Ik heb ook maar eens in jouw profiel geneusd en kom daar ook een foto tegen waar een paard helemaal met de kin op de borst loopt (Job). Dan denk ik: kijk eerst naar jezelf!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:31

lizzy1 schreef:
vivana schreef:

Sorry, maar aan dit soort opmerkingen heb ik niet veel. Zoals je hierboven kunt lezen zijn jouw punten van kritiek al lang besproken en wordt daar hard aan gewerkt.

Ik heb ook maar eens in jouw profiel geneusd en kom daar ook een foto tegen waar een paard helemaal met de kin op de borst loopt (Job). Dan denk ik: kijk eerst naar jezelf!

Je hebt een PB ;)
Zo off toipc.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:08

Let op je handen dat je ze wat meer gaat dragen en zorg dat je rug recht blijft en iets meer je kuit naar achter en zorg dat die niet te bol naar voren wordt!

Verder super leuke foto's en een super leuke frontriem

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:05

nu moet ik natuurlijk iets nuttigs zeggen terwijl ik weet dat je een kundige instructeur hebt! :D

probeer recht te blijven zitten ;)

en verder, als je nog een keer thuis gaat rijden en foto's wil hebben bel mij maar dan kom ik wel even langs met mn telelens en kun je laten zien dat cieta het onwijs goed doet, want je bent echt zo vooruit gegaan alleen zoals al werd gezegd heb je hier écht geen voordelige foto's neergezet..

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:55

Alvast wil ik zeggen dat je een heel leuk paardje hebt en blij te horen ben dat je gaat werken aan dat over de rug lopen en die ontspannenheid.
Wat ik wel zou afraden, is om in januari al op wedstrijd te gaan. Je bent samen met je zwarte parel er duidelijk nog niet klaar voor.
Rijd je paardje eerst wat actiever, zorg dat die beenzetting recht is, haar evenwicht volledig in orde is en dat samen met de juiste buigingen.
Het is van essentieel belang dat je paardje rechtricht als hij/zij wordt opgeleerd.
Probeer je handen wat hoger te dragen, je hakken iets meer uit drukken zodat je automatisch wat rechter gaat zitten. Momenteel druk je je handen
naar beneden, waardoor je dus die valse knik krijgt.
En voor dat je vooraan sleutelt, werken aan die motor. Laat haar dus vanvoor meer los, vooral je binnenteugel (niet je buitenteugel, daar houd je altijd contact!).

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:03

probeer te ontspannen een bekend plaatje voor mij , hij moet nog sterker worden in de achterhand als dat goed is met veel overgangen word dat beter en dan kun je ook beter zitten hij doet nog een beetje te veel op de voorhand
door training word het beter , maar dat is niet in 1 dag te trainen

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:06

Oja om nog toe te voegen: rijd zo weinig mogelijk op de binnenhoefslag.
Als je je paard rijd in de hoefslag, zoekt hij daar steun aan = vals evenwicht.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:15

FleurStyn schreef:
Oja om nog toe te voegen: rijd zo weinig mogelijk op de binnenhoefslag.
Als je je paard rijd in de hoefslag, zoekt hij daar steun aan = vals evenwicht.

Volgens mij klopt je zin niet ;)

Volgens mij bedoel je:
rijd zo min mogenlijk op de hoefslag..
en juist wel op de binnenhoefslag ;)

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:07

Oeh inderdaad, sorry. Was waarschijnelijk een beetje verstrooid.

sneeuwbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:35

mooie combinatie.
let op je houding. niet naar voren vallen!! verder je handen netjes recht op. vind hem wel wat te opgekropt en gespannen lopen.
misschien handig om eerst lekker lang en laag te rijden zodat ie lekker ontspannen word.

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:41

ze oogt veel groter dan 1.60m let wel op het neusje dat e zich niet teveel opkrult verder succes!