Slechte zit toch rijden!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annemie77

Re: Slechte zit toch rijden!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:52

Kinderen zijn gelukkig ook een stuk lichter en mijn ervaring is dat met name jonge kinderen een pony over het algemeen veel minder in de rug zitten dan een volwassene. Kinderen gaan veel meer mee met de beweging van een pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:13

Asyaa schreef:
Zitten op een paard leer je niet van bladzijde 1.
Daarbij wat denk je van al die kinders? Die willen niet eerst precies zo en zo leren rijden zodat het bokt-correct is. Die willen plezier maken. Gezellig met vriendinnen en de ponys lol maken. Later komt dan vaak de interesse in het serieuzere werk, en gaan ze zich ook meer verdiepen.

Het gaat niet alleen om kienders het gaat hier ook over de volwassen beginner, 80 kilo op een paarderug stuiterend, wordt een paard niet vrolijk van lijkt me.

Vraag me af waarom dit een zogenaamd geitewollentopic moet zijn, het is juist erg actueel, ik heb een artikel in Bit gelezen waarin dhr.J. Swaab een en ander verteld over zijn opleiding en ik moet zeggen, ik ben het wel met hem eens eigenlijk.

Theorie integreren in de praktijk op een leuke leerzame manier, lijkt me niks mis mee, maar kinderen kunnen de lol ook ervaren als ze zelf leren poetsen en opzadelen e.d. ook met zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:14

annemie77 schreef:
Kinderen zijn gelukkig ook een stuk lichter en mijn ervaring is dat met name jonge kinderen een pony over het algemeen veel minder in de rug zitten dan een volwassene. Kinderen gaan veel meer mee met de beweging van een pony

Dat verschilt per kind, ik zie genoeg kinderen stuiteren die niet meegaan in de beweging terwijl een volwassen beginner het juist wel deed.