Paard gaat eigen kant op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samhorse

Re: Paard gaat eigen kant op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:57

Dat zal bij die van mij ook, het blijft een haflinger en daarbij is het een merrie en een jong dier. Maar ik wil het wel graag samen met mijn paard kunnen oplossen.

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:50

Ik heb dit probleem ook met m'n haflinger(4 jaar). Hij doet dit alleen op de rechterhand. Hij doet het gelukkig niet altijd en ik kan hem ook wel voor zijn. Maar soms gaat het zo ontzettend snel, vooral in de galop. Hij pakt ook echt het bit vast op links. Daarom moet ik hem ook echt vóór zijn. Buitenteugel, buitenbeen, maar tja, het klinkt zo eenvoudig ;) . Ik krijg ook 1 tot 2 keer in de week privéles, maar dit mi iets wat niet van de een op de andere dag opgelost is. Wij trainen rustig door en het is al veel minder als in het begin, toen brak hij op elke volte uit. Ik heb er alle vertrouwen in, dat met goede begeleiding opgelost gaat worden.
En tja, het blijven haflingers he :D ! Succes, maar ook heel veel plezier met je paardje!

samhorse

Re: Paard gaat eigen kant op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 23:02

Bedankt voor je reactie. Ik dacht wel dat het opgelost kon worden. Ik denk dat ik ook maar 2 keer in de week onder begeleiding ga rijden. Het is soms gewoon moeilijk, je hebt gewoon niks meer. Ze gaan gewoon. En inderdaad ik moet sneller zijn als het paard, al valt dat niet mee haha.Ik ben benieuwd hoe ze morgen reageert in de les.