Probleem met jong paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:47

Circel schreef:
simone26 schreef:
klinkt een beetje alsof je paard maling aan je heeft,
ik zou m een schop geven als hij niet reageert,
als jij wilt halthouden, en je rijdt m tegen je hand aan,
en je vangt m op,
en hij loopt door, dan n schop geven, en misschien n brul,
kijken of dat helpt,
je moet er wel op letten dat je er niet een gewoonte van maakt,
om een schop en een brul te geven,
want dan kan je blijven schoppen en brullen,
je meot m ff attent en duidelijk maken dat wat ie doet,
dat jij dat niet accepteerd...

:j

Dat zal goed helpen! :n

ik denk (hoop) dat ze dit iets grovver zegt dan ze bedoeld

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:52

Misschien helpt het, als je paard niet wilt 'stoppen' dat je hem naar de rand van de bak stuurt? (zodat hij wel moet stoppen)

Circel

Re: Probleem met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:52

Toen mijn merrie werd ingereden was ze ook zo koppig als een ezel. Die stopte ook niet. Hoevaak mijn instructrice haar niet tegen de muur heeft gezet. Maar dat was het allereerste begin. Zo te lezen ging het bij TS eerst wel goed...

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:18

Moll schreef:
nou sucses bij Barbara Koot.....

Trek je hier niets van aan! Moll en zijn vriendin maken er een sport van andere trainers zwart te maken, zoek bokt hier maar op na! Zo komen zij aan hun klanten..
Maar fijn dat je les goed ging, het Mclean systeem is top voor jongen paarden.. Barbara is naast een hele ervaren instructrice ook nog eens één van de best gediplomeerde! Zij weet heel goed wat jou jonge paard fysiek, maar ook mentaal wel en niet aan kan. Dit is per paard verschillend!
Suc6!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:11

how schrijf ik iets negatiefs ten opzichten van barbara koot? dacht het niet dus wil je zo vriendelijk zijn om voortaan met gegronde dngen te komen zo dat je dit soort insinuatieste onderbouwen in een topic, dus een quote waar ik haar zwart maakt.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:37

Moll schreef:
how schrijf ik iets negatiefs ten opzichten van barbara koot? dacht het niet dus wil je zo vriendelijk zijn om voortaan met gegronde dngen te komen zo dat je dit soort insinuatieste onderbouwen in een topic, dus een quote waar ik haar zwart maakt.

Goed lezen Moll!! Ik heb het over het zwart maken van ANDERE TRAINERS in mijn post.. Maar in je reactie op het "lessen bij Barbara Koot" lees ik toch wat sarcasme... en ik ben niet de enige in dit topic! Maar goed dit gaat offtopic.

Ik ben blij dat het resultaat voor zich spreekt! *D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:45

je mag lezen wat je wil, het is een geschreven woord, en dat kan op meerdere manieren worden opgevat, dus de atitude die je naar mij toe hebt is niet gepast op dit moment nog plaats, en de insinuatie die je maakt naar mij kant toe is niet correct, heb nergens op dit forum een instructie met naam en toenaam zwart gemaakt, dat ik het mischien niet geheel eens met ze zou zijn dat kan prima, zal ook zo anders om zijn, en dat moet kunnen, weet je wat het is, dat wanneer instructie van verschillende manieren van africhting elkaar treffen ze er over praten, en kunnen discuseren, en dat de volgers van van die zelfde instructie, elkaars kop er af bijten en ook zo van de instructie zelf, vreemt vind je ook niet.
Nog maals ik maak Barbara Koot niet zwart, ik wens iemand sucses dat is alles, en wat je er zelf verder uit opmaakt zijn je eigen hersenspinsels, en hou die gewoon voor je zelf, want ze zijn nergens op gebaseerd dan alleen een zieke geest.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:16

Moll schreef:
je mag lezen wat je wil, het is een geschreven woord, en dat kan op meerdere manieren worden opgevat, dus de atitude die je naar mij toe hebt is niet gepast op dit moment nog plaats, en de insinuatie die je maakt naar mij kant toe is niet correct, heb nergens op dit forum een instructie met naam en toenaam zwart gemaakt, dat ik het mischien niet geheel eens met ze zou zijn dat kan prima, zal ook zo anders om zijn, en dat moet kunnen, weet je wat het is, dat wanneer instructie van verschillende manieren van africhting elkaar treffen ze er over praten, en kunnen discuseren, en dat de volgers van van die zelfde instructie, elkaars kop er af bijten en ook zo van de instructie zelf, vreemt vind je ook niet.
Nog maals ik maak Barbara Koot niet zwart, ik wens iemand sucses dat is alles, en wat je er zelf verder uit opmaakt zijn je eigen hersenspinsels, en hou die gewoon voor je zelf, want ze zijn nergens op gebaseerd dan alleen een zieke geest.

Wat betreft het bovenstaande.. Er geen is touw aan vast te knopen. Aangezien het amper te lezen is.. is ook vast niet de moeite om echt op in te gaan! Maar fijn dat ik je wat betreft Barbara verkeerd begrepen heb ;)

Maar goed dit vind ik zonde van het leuke topic! Fijne avond allemaal!

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:13

probeer het met kleinen hulpjes ga diep zitten neem wat spanning op je teugels en wacht tot die ook maar iets langzamer gaat dan laat je de teugels meteen weer losser en doe dat steeds tot hij stilstaat zo beloon je hem steeds weer en zal hij het hopelijk snel leren sucses

chinookz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:29

hij doet dat omdat hij geen goede balans heeft en zich nog aan het ontwikkelen is!
met overgangen moet je been en hand eraan houden
veel doen veel rijden dan wordt het beter

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:50

chinookz schreef:
hij doet dat omdat hij geen goede balans heeft en zich nog aan het ontwikkelen is!
met overgangen moet je been en hand eraan houden
veel doen veel rijden dan wordt het beter

dus gas geven met de rem er op